גולדמן זאקס מודה בטעות לגבי אפל: "הצפי שלנו היה שגוי מייסודו"

האנליסט רוד הול עדכן את ההמלצה למניה אחרי הדוחות החזקים שפרסמה אמש מ'מכירה' ל'נייטרלית' • הול חשב שהקורונה דווקא תפגע במכירות האייפון, אך אפל הציגה דוחות הרבה מעל לתחזיות השוק

לוגו חברת אפל / צילום: Reuters, Mike Segar
לוגו חברת אפל / צילום: Reuters, Mike Segar

בנק ההשקעות גולדמן זאקס מודה בטעות לגבי התחזית השלילית שנתן לפני שנה למניית אפל.

האנליסט רוד הול עדכן את ההמלצה למניה אחרי הדוחות החזקים שפרסמה אמש מ'מכירה' ל'נייטרלית', לאחר שאפל השאירה אבק לצפי המקורי של גולדמן כי מחזור המכירות של האייפון יאכזב בשל מגפת הקורונה. "הצפי שלנו היה שגוי מיסודו. לא רק שאפל עלתה על התחזיות שלנו למכירות האייפון במהלך המחזור, אלא גם המק והאייפד רשמו ביצועים טובים באופן משמעותי מעל לתחזיות שלנו", כתב הול למשקיעים.

עוד ב-2019 הול מתח ביקורת על השיטה החשבונאית שאפל נוקטת לגבי דיווח על מכירות שירות הסטרימינג שלה - TV פלוס, שמציע תכנים מקוריים למנויים, וטען כי תהיה לה השפעה שלילית על התוצאות הכספיות. ההודאה בטעות, ובעיקר התוצאות של החברה מאז ועד כה, מעמידים באור שלילי את גולדמן זאקס אחרי שאפל ניהלה מאבק מתוקשר נגד ההמלצות הללו.

אמש לאחר הנעילה של המסחר בניו יורק אפל הציגה רבעון שיא וניפצה את תחזיות האנליסטים להכנסות ורווח. לצד מכירות חזקות של אייפונים, מחשבי המק רשמו את ההכנסות הגבוהות ביותר אי פעם לאחר שאפל השיקה דגמים עם חומרה משלה במקום זו של אינטל.