הממשלה אישרה בהצבעה את מינויים של חמישה שרים חדשים

המינויים הם לפי החלוקה הפריטטית: בצד של כחול לבן, השר מיכאל ביטון מונה לשר לשוויון אזרחי, איתן גינזבורג מונה לשר התקשורת, וחילי טרופר מונה לשר המדע והטכנולוגיה • בצד של הליכוד המינויים שימשו למעשה כדי לאחד מחדש של משרדי המים וההשכלה הגבוהה עם המשרדים המקוריים שלהם

חילי טרופר / צילום: אורן בן חקון
חילי טרופר / צילום: אורן בן חקון

הממשלה אישרה בהצבעה טלפונית את מינויים של חמישה שרים חדשים במקום אלה שפרשו או התפטרו במהלך מערכת הבחירות. המינוי נעשה בהמשך לדיון בבג"ץ בנושא, ולאחר העימות בממשלה שבו ניסה נתניהו למנות את השר אופיר אקוניס לשר משפטים אך ויתר לבסוף לאור התנגדות היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, ומינה את בני גנץ.

גם היום המינויים הם לפי החלוקה הפריטטית: בצד של כחול לבן, השר מיכאל ביטון התמנה לתפקיד השר לשוויון אזרחי, השר איתן גינזבורג לתפקיד שר התקשורת, והשר חילי טרופר לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה. בצד של הליכוד יש שני מינויים: השר יואב גלנט לתפקיד השר להשכלה גבוהה והשר יובל שטייניץ לשר לענייני מים. שני מינויים אלה הם למעשה איחוד מחדש של תחומים, ההשכלה הגבוה למשרד החינוך והמים למשרד האנרגיה והתשתיות.

המינויים הללו הם מינויים קבועים לממשלת המעבר שסמכויותיה מוגבלות, אך בפועל עשויה להמשיך זמן רב כל עוד לא הוקמה ממשלה קבועה. השר אופיר אקוניס הצביע נגד מינוי שרי כחול לבן, מחאה על התנהלות היועץ המשפטי מנדלבליט בישיבה הקודמת. 

השר אופיר אקוניס אומר כי הצביע נגד מינוי שלושת שרי כחול לבן בשל תפיסתו כי ההסכם הקואליציוני שנחתם בכנסת הקודמת עם כחול לבן אינו תקף לכנסת הזו. לדבריו, הירידה בכוחה של כחול לבן מ-17 מנדטים ל-8 בלבד כעת, מוכיחה זאת.