קבוצת מקאן ת"א משלימה את רכישת כל המניות של פרימיס

לגלובס נודע כי מקאן רכשה לאחרונה את 20% המניות שנותרו בידי המייסדים, רותם שאול ואיל בצלאל, המכהנים כמנכ"לים משותפים בחברה • השניים יישארו בתפקידם גם לאחר העסקה

אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן תל אביב / צילום: יח"צ
אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן תל אביב / צילום: יח"צ

קבוצת מקאן תל אביב משלימה את השתלטותה על חברת פרימיס (לשעבר סקינדו). לגלובס נודע כי מקאן רכשה לאחרונה את 20% המניות שנותרו בידי המייסדים, רותם שאול ואיל בצלאל, המכהנים כמנכ"לים משותפים בחברה. השניים יישארו בתפקידם גם לאחר העסקה.

פרימיס היא חלק מיוניברסל דיגיטל - זרוע הדיגיטל של קבוצת מקאן בישראל. החברה, שהוקמה ב-2006 על-ידי רותם שאול, איל בצלאל ואורן ברדיצ'בסקי, פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת אופטימיזציה של קמפיינים באינטרנט, תוך שימוש במדיה שלא הצליחה להימכר. עם השנים הפכה החברה לשם הקוד של הצלחת תחום הפרפורמנס (פרסום מבוסס תוצאות) בישראל.

החברה עוררה הערכה בשוק, ומשרדי פרסום שונים התעניינו בה, אבל מקאן היו אלה שהיו מוכנים לשלם עבורה. ב-2010 החלה רכישת המניות - בתחילה 60%, בהמשך 20% נוספים וכעת ה-20% הנותרים.

לחיבור בין פרימיס למקאן נודעה השפעה גדולה הן על השוק והן על פעילות מקאן, כיוון שהוא "הכריח" שחקנים אחרים בשוק לנסות לתת מענה הולם ולצעוד עוד צעד לעבר עידן הפרסום החדש. במקאן לקחו את פעילות פרימיס אל השווקים הבינלאומיים, וב-2016 פתחו לה סניף בניו יורק. מאז היא מהווה נתח חשוב ברווחי יוניברסל כולה.

אולם שנה וחצי לאחר היציאה לחו"ל התחוללו שינויים משמעותיים בשוק הפרפורמנס ובתעשיית האד-טק בכלל. מצד אחד הייתה המלחמה בתעשיית ה-fraud, שהטראפיק שהיא מייצרת היווה חלק גדול בתעשיית הפרפורמנס בחו"ל. מפרסמים גדולים בעולם לחצו על הפלטפורמות להילחם בה, וכתוצאה מכך קטנו הטראפיק והחשיפות בכל תעשיית האד-טק - וגם בפרימיס. מצד שני, נדרשו השקעות גדולות, שכן התעשייה כולה עברה לווידאו - פורמט שייצורו יקר משמעותית מייצור באנרים מסורתיים.

בשונה מחלק ניכר מתעשיית האד-טק, במקאן החליטו שלא לוותר. הם פיתחו פלטפורמה בשם video discovery, שמטרתה לעזור ליוזרים לצרוך תוכן וידאו המתאים להם, לייצר לאתרים יותר צפיות וידאו, וכתוצאה מכך להרוויח יותר כסף. ב-2019 הושקה סקינדו מחדש כחברת video discovery, ושמה שונה ל"פרימיס".

בימים אלה משיקה החברה כלי עזר חינמי חדש לאתרי התוכן בארה"ב, sellers guide, שאמור לעודד שקיפות בתהליכי המכירה והקנייה של מדיה פרוגרמטית - נושא שמעסיק את תעשיית האד-טק לא מעט. הכלי הזה עוזר גם לאתרים וגם לקוני מדיה להבין את שרשרת רכישת המדיה ולציין כשלים בתוך התהליך.

לדברי אמיר וייס, יו"ר פרימיס והמשנה למנכ"ל קבוצת מקאן, "ההשקה של sellers guide היא צעד נוסף בדרך של פרימיס להתבסס כפלטפורמת הווידאו דיסקברי המובילה בעולם. פרימיס הפכה להיות זרוע אסטרטגית בקבוצת מקאן, ואני בטוח כי רותם ואיל ימשיכו להוביל אותה לשיאים ולמחוזות חדשים".