טיסות | בלעדי

התחרות מתחממת: גם אל על מגבירה את תדירות הטיסות לארה"ב

זאת לקראת כניסתה של אמריקן איירליינס לישראל • גם שאר חברות התעופה הפועלות בקו לארה"ב לא נשארות אדישות • אז כמה יעלה כרטיס לניו יורק בחברות השונות?

מטוס אל על / צילום: יואב יערי
מטוס אל על / צילום: יואב יערי

גם אל על מגבירה את תדירות הטיסות שלה לארה"ב: לגלובס נודע כי החברה מגבירה את תדירות הטיסות שלה מתל אביב לניו יורק משלוש טיסות ביום לארבע טיסות ביום כבר בחודש יוני. בחודש יוני תעלה החברה את תדירות הטיסות שלה גם בקווים למיאמי וללוס אנג'לס משלוש פעמים בשבוע לחמש פעמים בשבוע. בכך תפעיל אל על כ-30 טיסות בשבוע בקווים לארה"ב בלבד. אל על תציע טיסות לניו יורק במחיר שיתחיל ב-700 דולר.

אל על אינה החברה היחידה שמתגברת את הקווים לארה"ב, גם חברת התעופה דלתא מודיעה על הגדלת תדירות הטיסות שלה, מטיסה יומית כיום תעלה החברה בהמשך השבוע ל-10 טיסות בשבוע, ומ-1 ביוני עוברת דלתא להפעיל שתי טיסות יומיות בקו לניו יורק. בספטמבר, לקראת חגי תשרי תפעיל דלתא, לראשונה מבחינתה ,בקווים לישראל - שלוש טיסות יומיות בקו.

מוקדם יותר השבוע הודיעה יונייטד איירליינס מצידה על הגברה משמעותית של טיסותיה מתל אביב ליעדים אליהם היא טסה בארה"ב: לקראת קיץ 2021 תטוס יונייטד 24 טיסות שבועיות, לעומת 13 טיסות כיום. בסוף השבוע הקרוב תחדש החברה את הקו שלה לשיקגו (או'הרה) שיפעל בתדירות של שלוש טיסות שבועיות, ואת הקו לניו יורק/ניוארק תעלה לתדירות של שתי טיסות יומיות, כלומר ל-14 טיסות בשבוע. יונייטד, שנשארה לבדה בקו לסן פרנסיסקו אחרי שאל על ביטלה את השקת הקו לשם נכון לעכשיו, תעלה את תדירות הטיסות משלוש טיסות שבועיות לטיסה יומית (מה4 ביוני).

עד כמה הגברת הטיסות לארה"ב, עוד לפני שישראל מאפשרת כניסת תיירים, קשורה לכך שאמריקן איירליינס חוזרת לישראל? כמובן שהתחרות עושה את שלה. בסוף השבוע ינחת מטוס של אמריקן איירליינס בתל אביב, ובכך תשיק החברה הגדולה בעולם את טיסותיה בקו שיפעל בתדירות יומית. ב-5 ביוני תשלב אמריקן טיסות ישירות מתל אביב למיאמי בתדירות של שלוש טיסות שבועיות, ומ-1 בנובמבר תוסיף שלוש טיסות שבועיות בין תל אביב לדאלאס - קו שהיה אמור להתחיל בספטמבר 2020 אך נדחה לאור משבר הקורונה.

על השקת הקו לניו יורק הודיעה אמריקן איירליינס לפני כחצי שנה יחד עם הכרזה על שיתוף-פעולה עם חברת התעופה האמריקאית ג'ט בלו לטובת טיסות פנים-ארציות. אמריקן איירליינס עזבה את ישראל ב-2015 וסגרה את הקו שהפעילה בין תל אביב לפילדלפיה.

בשורה התחתונה, ארבע חברות התעופה שיתחרו על הקווים לארה"ב יפעילו רכבת אווירת שתכלול יותר מ-10 טיסות ביום לניו יורק לבדה. האם תנועת הנוסעים מצדיקה את הטירוף סביב הקווים לארה"ב?

נכון לעכשיו המטוסים של החברות מלאים למדי - בוודאי ביחס למטוסים שטסים לישראל מאירופה, על אף שכניסת תיירים לישראל אינה אפשרית. העובדה שהישראלים יכולים להיכנס לארה"ב בלי בידוד עושה את שלה, ולצד נוסעים שטסו לצורכי משפחה לימודים או עבודה, מצטרפים כעת גם התיירים הישראלים, ככל שחסמי הבידוד מוסרים, ומקומות הבילוי חוזרים לפעול.

ב-23 במאי, שנה וחודשיים אחרי שישראל סגרה את שעריה בפני תיירים, יחל פיילוט של תיירות נכנסת לישראל באמצעות 30 קבוצות של תיירים מחוסנים בלבד. בענף מקווים ומעריכיםכי אם הפיילוט יפעל בהצלחה, ישראל תאפשר לתיירים מחוסנים נוספים להיכנס (תחילה רק במסגרת של קבוצות, לאחר מכן לתיירים העסקיים ולאחר מכן לתיירים עצמאיים) תוך דגש על תיירים מארה"ב, שבאופן מסורתי היא היעד הבולט ביותר לתיירות הנכנסת לישראל ובעיקר לנוכח שיעורי ההתחסנות במדינה.

הקרב על הקווים לארה"ב פועל גם לטובת הנוסעים: רק לאחרונה יצאו החברות במבצעים ששיקפו מחיר של כ-600 דולר לטיסה ישירה בקו תל אביב-ניו יורק. רמת מחירים כזו, שהפכה אטרקטיבית יותר בחסות שער הדולר הנמוך, הייתה מוכרת יותר מעולמות של טיסות לא ישירות, ולרוב - לא בשיא העונה.

אמריקן איירליינס גם חוללה סנסציה קטנה כאשר היא הציעה טיסה ישירה מתל אביב לניו יורק בכ-360 דולר. לטענת החברה, דובר במחיר שהיה בבחינת טעות, אולם מאות נוסעים שהספיקו לרכוש כרטיסים, שמחו לגלות כי החברה תכבד את ה"טעות" שלה.

גם כעת, אל על מתכננת להמשיך בקו התחרות בכדי למלא ארבע טיסות ביום - המחיר לטיסות הישירות יתחיל ב-700 דולר. כפי שכבר ראינו עד כה, כשחברה אחת מציעה מחיר מעניין - המתחרות לא נשארות להתבונן מהצד.