עסק ביום | פיצ'ר

"הבנתי שאני לא יכולה לנהל אורח חיים דתי ולרקוד ריקוד מעורב. בניתי מודל של ריקודים לטיניים לנשים בלבד"

עדי סלאב (29) נשואה פלוס שלושה ילדים מנווה דניאל • עדי סלאב ריקודים לטיניים • "פתחתי שיעורי ריקוד בזום. בניתי שיעור שהוא ממש כמו שיעור פרטי - רק בשלט רחוק" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

עדי סלאב / צילום: שני קאופמן
עדי סלאב / צילום: שני קאופמן

עדי סלאב רוקדת מאז שהייתה ילדה. אחרי שהתנסתה בכל מיני סגנונות ריקוד החליטה להתמקד בריקוד לטיני. אלא שאז נתקלה באתגר: הריקוד הלטיני שמטבעו הוא ריקוד שמתבצע בזוגות מתנגש עם עקרונות הדת, שעל פיהם היא חיה: "הבנתי שאני לא יכולה לנהל אורח חיים דתי ולרקוד ריקוד מעורב. אבל מנגד, ידעתי שזה מה שאני רוצה לעסוק בו, כלומר ללמוד וללמד נשים, נערות וילדות, למרות שאת התואר שלי עשיתי בכלל בפסיכולוגיה".

סלאב הצליחה למצוא את הדרך לשלב בין שני הדברים: "למדתי באופן פרטי בביה"ס לריקודים לטיניים בתוכנית מותאמת אישית ובניתי מודל של ריקודים לטינים לנשים בלבד, כשהריקוד לא מתבצע בזוגות, אלא כל אחת רוקדת לעצמה בסגנון ליידי סטייל".

כל זה קרה לפני יותר משש שנים. סלאב פועלת באופן עצמאי בעסק שהקימה שכלל חוגים וסדנאות על טהרת הריקוד הלטיני. חוגים שמתקיימים במקומות שונים בירושלים, גוש עציון וצור הדסה, וסדנאות ואירועים דוגמת בנות מצווה, מסיבת רווקות, הפרשות חלה אותם היא מקיימת בכל הארץ.

העסק נע קדימה בצעדי ריקוד עד שהגיעה המגפה שטרפה את הקלפים. "הקורונה נתנה לי סוג של 'כאפה'. לא ידעתי מה לעשות כי לא הייתה אפשרות להיפגש פרונטלית. זה שיבש לי את הפעילות של החוגים, אבל מהר מאוד הבנתי שאני יכולה לנצל את הפלטפורמה האינטרנטית כדי להגיע לנשים מכל רחבי הארץ שלא הייתי מגיעה אליהן לולא הקורונה - פתחתי שיעורי זום וניסיתי למצוא את הדרך הכי אפקטיבית ויעילה שהמתאמנות יחוו חוויה יוצאת דופן בשיעורים. בניתי שיעור שהוא ממש כמו שיעור פרטי רק בשלט רחוק.

"גם היום, אחרי שחזרתי לפעילות פרונטלית אני ממשיכה לקיים שיעורי זום באמצעותם אני משמחת נשים, שיכולות להגיע למקומות שלא היו מגיעות אליהם גם בהיבט החיבור לריקוד. אני מאמינה בחיבור בין הנפש לגוף וזה חלק בלתי נפרד מהשיעורים שלי וזה גם מה שהופך את הסגנון של הריקוד הזה לייחודי. ככול שכול אחת תתחבר לאיך שהיא רוקדת, היא תאהב את עצמה יותר. ריקוד לטיני הוא לא סתם עוד ריקוד הוא לגמרי תורם לדימוי העצמי ולביטחון העצמי ".

האם הצלחת לחפות כלכלית על ביטול החוגים דרך שיעורי הזום?
"לא וכמובן שהיה הבדל משמעותי, אבל זה היה משהו בשביל הנפש עוד לפני הכסף. בסופו של דבר כמו רוב העצמאים, המענקים שקיבלתי אפשרו לגשר על הפער".

ככל שהוסרו ההגבלות, סלאב חזרה לפעילות פרונטלית אולם בשלב זה ההתמקדות בחוגים היא לנשים ולא לילדות "אצל ילדות זה מורכב יותר", היא מסבירה, "בעקבות הגבלות התו הירוק והדרישה לתעודת מתחסן מהמשתתפות לא התאפשרה פעילות לילדות. בעקבות כך החלטתי להתמקד בחזרה לשיעורים פרונטליים לנשים במקביל לשיעורי הזום. בתקווה ובציפייה שהמצב ישתנה בהקדם ואוכל לחזור לפעילות סדירה גם עם הילדות".