הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה בירידות; מדד ת"א 90 איבד 1%, ביוליין צנחה ב-20%

המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות על רקע עונת הדוחות ועדכון המדדים • איי.סי.אל הציגה עלייה של 125% ברווח הרבעוני • אורמת דיווחה על הכנסות של כ-166 מיליון דולר ברבעון הראשון ורווח של 42 סנט למניה - 6 סנט מעל צפי האנליסטים

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:25

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות על רקע עדכון המדדים לחודש מאי. מחזור המסחר הסתכם ב-2.8% מיליארד שקל. מדד ת"א 35 איבד 0.1%, ת"א 90 ירד בכ-1%, ומדד הבנקים בלט בעלייה של כ-0.55% ובכך השלים עלייה של 3.8% בשבוע החולף.

ביוליין צנחה בכ-20% אחרי העליות החדות שנרשמו אתמול, פריון איבדה 5.8% לאחר הדוחות, נובה ירדה בכ-4% גם היא לאחר הדוחות, מנגד בצד העולות פינרג'י קפצה ב-7.9%, בכורי שדה ניתרה ב-7.77% ואנרג'יאן עלתה ב-3.3%.

נובה  דיווחה על רווח נקי (על בסיס Non-GAAP) בסך 20.5 מיליון דולר, או 70 סנט למניה בדילול מלא - עלייה של 37% למניה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה העליונה החברה רשמה שיא בהכנסותברבעון בסך של 84.1 מיליון דולר, עלייה של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

13:00

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל היום בעליות קלות. ת"א-35 מוסיף 0.2% ות"א-125 עולה ב-0.1% ות"א-90 נסחר ללא שינוי. ת"א-בנקים מטפס ב-0.7%.

קסטרו קופצת ב-4%, בזן מוסיפה 3.8%, אייסקיור מדקל מטפסת ב-3.8% ואמות עולה ב-2.2%. 

ביוליין צונחת ב-17.4%. שלשום פרסמה החברה את התוצאות הסופיות מהניסוי שערכה במוצר שגורם לתנועה של תאי גזע באופן המקל על איסוף שלהם לצורך השתלה. זהו אחד המוצרים המובילים של החברה, והתוצאות היו טובות, אך ביוליין כבר פרסמה תוצאות חיוביות מניסוי זה בעבר, כך שההפתעה לא הייתה גדולה מאוד. בכל זאת עלתה מניית החברה שלשום ב-50% בתל אביב, ובאופן דומה בנאסד"ק. אלא שאתמול ירדה לפתע המניה בנאסד"ק, ייתכן כי השוק עיכל כי התוצאות אינן כה מחדשות וייתכן כי המשקיעים מעריכים כי בקרוב ביוליין תבצע הנפקת מניות נוספת, כפי שעשתה לעיתים קרובות בעבר לאחר עלייה במחיר המניה. כך או כך, מניית החברה יורדת כעת והחברה נסחרת לפי שווי של כ-560 מיליון שקל. מתחילת השנה רשמה ביוליין עלייה של 110% במחיר במניה.

10:03

יום המסחר בתל אביב נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עולה בכ-0.3%

חברת הדשנים והכימיקלים איי.סי.אל (לשעבר כיל) סוגרת רבעון חזק. החברה דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ב-1.51 מיליארד דולר, צמיחה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. השורה התפעולית הצביעה על עלייה של 40% ברווח לכ-185 מיליון דולר ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 135 מיליון דולר, קפיצה של 125% לעומת הרבעון המקביל.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט. אתמול ננעל המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 35 טיפס בכ-0.5% ומדד ת"א 90 עלה ב-1.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל. 

2. פערים מעורבים בדואליות

 המניות הדואליות חוזרות עם פער חיובי זניח על ת"א 35. טבע  חוזרת עם פער חיובי של 1.8%, אופקו 1.7% ומנגד אורמת חוזרת עם פער שלילי של 1.6%. 

3. דוחות: אורמת, איי.סי.אל ונובה

במסגרת עונת הדוחות, היום צפויות לפרסם תוצאות איי.סי.אל  ונובה. אורמת  דיווחה הלילה על הכנסות של כ-166 מיליון דולר ברבעון הראשון, ורווח של 42 סנט למניה, ב-6 סנט מעל צפי האנליסטים.

רוני סלוצקי, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מתייחסת לתוצאות הרבעון הראשון של נייר חדרה שפורסמו אתמול וכותבת כי "לאור המשך מגמת עליית מחירי גלילי הנייר לקרטון ומחירי התאית, ביחד עם צעדי התייעלות של החברה ותוכניות להמשך התייעלות (הסבת המכונה) אנו מותירים המלצתנו על קנייה ומעדכנים את מחיר היעד (בעקבות הצפי להמשך שיפור) לכ-270 שקל למניה".

4. משה כחלון מצטרף ליונט קרדיט

שר האוצר לשעבר משה כחלון מצטרף לחברת האשראי החוץ בנקאי יונט קרדיט  ויהיה יו"ר הדירקטוריון של החברה. החברה הבורסאית דיווחה כי דירקטוריון יונט קרדיט אישר היום (ד') את זימונה של אסיפת בעלי מניות בה יידון מינויו של כחלון כדירקטור בחברה. דירקטוריון החברה כבר אישר את תנאי כהונתו של כחלון לאחר קבלת אישור ועדת התגמול של החברה לכך, וכעת תעבור ההצבעה לאספה הכללית של יונט קרדיט. אם זו תאשר את המינוי כדירקטור, ועם קבלת אישור רשות שוק ההון למינוי, יתמנה כחלון ליו"ר דירקטוריון פעיל בחברה.

5. מגמה מעורבת באסיה ובחוזים על מדדי וול סטריט

בבורסות אסיה נרשמת מגמה מעורבת. מדד הניקיי בטוקיו בולט בעלייה של 1.8%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

הביטקוין מתייצב ברמה של כ-57,300 דולר לאחר עלייה חדה אתמול. הנפט מסוג ברנט רושם עלייה קלה ל-69.1 דולר לחבית.