ביל גייטס מעביר כמעט 2.4 מיליארד דולר במניות למלינדה גייטס

המיליארדרים חילקו את אחזקותיהם בחברה לביקבוק בקבוקי קוקה קולה, רשת שידור מקסיקנית וחברת הרכבות של קנדה

ביל ומלינדה גייטס. לא ברור כיצד יתחלק ההון בין השניים / צילום: Reuters
ביל ומלינדה גייטס. לא ברור כיצד יתחלק ההון בין השניים / צילום: Reuters

ביל גייטס העביר מניות בחברה לביקבוק קוקה קולה, רשת שידור מקסיקנית וחברות נוספות, בשווי כולל של 2.4 מיליארד דולר למלינדה גייטס. ההעברות הן הצעדים הראשונים בחלוקת הממון של הזוג לאחר הודיעו על גירושיהם.

ההעברות נעשו ביום שני, היום בו גילו הנדבנים בטוויטר שהם מביאים לקץ נישואין שנמשכו 27 שנים. העברות המניה דווחו בגילוי לרשות ניירות הערך בימים שלישי ורביעי.

מלינדה גייטס היא כעת אחת מבעלות המניות הגדולות ביותר בשתי חברות במקסיקו: חברת ביקבוק הקוקה קולה FemsaSAB ו־Grupo Televisa SA, חברת כבלים ורשת שידור, כך נמסר מגילויים שנמסרו לרשות הבורסות וניירות הערך.

הנתח שלה בגובה 4.9% ב־Coca Cola Femsa היה שווה כ־121 מיליון דולר נכון לשעת הסגירה ביום רביעי, בעוד שהנתח שלה ב־Televisa, בגובה 6.7% מהחברה, היה שווה כ־386 מיליון דולר.

גייטס גם העביר לאשתו חלק מאחזקותיו בחברת הרכבות הקנדית וב־AutoNation, בעלת סוכנויות הרכב הגדולה בארה"ב, כך ניתן ללמוד מהדיווחים ל־ SEC . הנתח בחברת הרכבות הקנדית, כ־1.9% מהחברה, הוערך נכון ליום רביעי ב־1.55 מיליארד דולר נכון לזמן הסגירה ביום רביעי; מניות AutoNation , כ־3.7% מהחברה, היו שוות כ־307 מיליון דולר.

ההשקעות הציבוריות הן חלק מהון המוערך ביותר מ־130 מיליארד דולר, כך לפי מגזין פורבס. הזוג יחלק את נכסיו במסגרת הסכם שדנו עליו לפני שמלינדה גייטס הגישה בקשת גירושין במחוז קינג, בוושינגטון ביום שני, כשהגדירה את נישואיה עם גייטס "שבורים באופן שאינו בר תיקון".

גייטס מכר או תרם את רוב מניותיו במיקרוסופט, חברת התוכנה שעזר לייסד וניהל במשך כמה עשורים. היה לו נתח של 1.3% בחברה באוקטובר 2019 כחמישה חודשים לפני שפרש מהדירקטוריון בחברה. שוויו של הנתח הזה נכון ליום רביעי הוערך ב־25.4 מיליארד דולר. הזוג הבטיח לתת את רוב הונם לצדקה ובמהלך השנים תרמו יותר מ־36 מיליארד דולר לקרן הנדבנות שלהם, קרן ביל ומלינדה גייטס.

במהלך השנים, השקיעו מנהלי הכספים של גייטס בעשרות חברות דרך חברת ההשקעות שלו Cascade Investment, שפרסמה את הגילויים על חלק מההעברות השבוע. בחברה עדיין מחזיקים כ־12.3% מחברת הרכבות הקנדית ו־19.2% מ־AutoNation. היא כבר לא רשומה כבעלים בחברות Coca Cola Femsa ו־Televisa.

הנחיות הרשות לניירות ערך דורשות שמשקיעים יגלו שינויים משמעותיים באחזקותיהם אם הם מחזיקים ביותר מ־5% ממניות של חברה כלשהי. ב־Cascade דיווחו גם על אחזקות גדולות בחברות אחרות, כולל חברות איסוף האשפה Waste Management ו־Republic Services, מפעילת הכבלים והאינטרנט המהיר Liberty Global, קבוצת ברקשייר הת'אוויי, וגם חברות נוספות.

דובר של החברה סירב להגיב מעבר לגילויים שפורסמו, ודוברת של מלינדה גייטס לא הגיבה לבקשת תגובה.

למרות תוכניותיהם להתגרש, בני הזוג אמרו שימשיכו לעבוד ביחד בקרן, המחלקת מיליארדי דולרים כל שנה בזמן שהיא מבקשת להתמודד עם אתגרים עולמיים כמו עוני ומחלות. שניהם יושב ראש וחברי חבר הנאמנים בקרן.