לשכת עורכי הדין תשבות הבוקר לחצי שעה: "דם עורכי הדין אינו הפקר"

בין השעה 11:30 ל-12:00 ייצאו עורכי הדין מכל הדיונים בבתי המשפט השונים • הרקע לשביתה הוא פיענוח הרצח של עו"ד אפרים ארנון ז"ל

עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין / צילום: יח"צ
עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין / צילום: יח"צ

לשכת עורכי הדין משביתה את פעילות בתי המשפט הבוקר (א') למשך חצי שעה. בין השעה 11:30 ל-12:00 ייצאו עורכי הדין מכל הדיונים בבתי המשפט השונים. הרקע לשביתה הוא פיענוח הירצחו של עו"ד אפרים ארנון ז"ל.

לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, "מטרת השביתה היא לזעוק בקול רם וברור את זעקתנו - לא עוד! דם עורכי הדין אינו הפקר, ובכוונתי לפעול לקידום הצעת חוק להחמרת ענישה בגין מעשי איום וגילויי אלימות נגד עורכי הדין בשל מילוי תפקידם, וכן להקמת צוות חקירה מיוחד שיטפל באירועים חמורים שכאלה".

על-פי הממצאים, דוד אבו-עזיז רצח את עו"ד אפרים ארנון, אשר שימש ככונס נכסים של שטח אליו פלש אבו-עזיז. על-פי כתב האישום נגד אבו-עזיז, במהלך חודש אוקטובר 2020, במסגרת תפקידו כעורך דין וככונס נכסים על החלקות, הגיש ארנון המרצת פתיחה לבית המשפט המחוזי בחיפה, נגד הנאשם ואחרים, במסגרתה התבקש בית המשפט לתת פסק דין הצהרתי בדבר זכויות הבעלות והחזקה בחלקות. "על רקע הסכסוך וההליכים המשפטיים שניהל המנוח נגד הנאשם, גמלה בליבו של הנאשם החלטה להמית את המנוח", נכתב  בכתב האישום.

ב-24 למרץ בשעה 6:30 יצא ארנון מדלת ביתו, בדרכו לעבודה במשרד, כשהוא מלווה באשתו. בשלב זה, בעוד המנוח עומד בפתח הבית, התנפלו על ארנון אבו עזיז ואדם שנוסף שאינם ידוע למערכת אכיפת החוק, ודקרו אותו באמצעות הסכינים, בצוותא חדא. ארנון נפל ארצה, והשניים המשיכו לדקור אותו מספר רב של פעמים, זאת בכוונה לגרום למותו, והכול לנגד עיני אשתו. במהלך הדקירות ניסתה אשתו להדוף את השניים, אך ללא הצלחה, ובעודה עושה כן, נפצעה בידיה מהסכינים שהשניים אחזו בידיהם.

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד חימי, מסר בתגובה על הממצאים החדשים בחקירת רצח עו"ד אפרים ארנון ז"ל: "הממצאים מחקירת מעשה הרצח המתועב של עו״ד אפרים ארנון ז"ל מזעזעים וצריכים להדיר שינה מאזרחי המדינה. עורכי הדין הם חוליה חיונית ומשמעותית במערכת המשפט ושלטון החוק. פגיעה בציבור עורכי הדין היא פגיעה בשלטון החוק ובתפקודה ויציבותה של מערכת המשפט. לשכת עורכי הדין התריעה שוב ושוב על ההסלמה בתופעת האיומים וגילויי האלימות נגד עורכי דין בשל עניינים הקשורים למילוי תפקידם, אך למרבה הצער קריאותינו נפלו על אוזניים ערלות".