עודף ממאה שקל: טיסות מישראל לאיטליה מוצעות ב-30 דולר - גם לחודש יולי

יניב לניס, מייסד "טיסות סודיות": "נכון להיום מדובר במחירים הנמוכים ביותר שראינו אי-פעם לחודשי הקיץ המבוקשים, אך המחירים הללו לא יישארו נמוכים"

הקולוסיאום ברומא / צילום: AP - Alessandra Tarantino
הקולוסיאום ברומא / צילום: AP - Alessandra Tarantino

עודף ממאה שקל: טיסות מישראל לאיטליה ב-30 דולר. מלאי הטיסות ממשיך לשקף את הביקוש שעדיין לא עונה על ההיצע ובעיקר את הצורך לעודד נוסעים להסיר חסמים ולטוס, והמצב הזה מוביל למחירים בנוסח אלה לטיסות שכוללות את חודשי הקיץ. את החסמים של הנוסעים, או לפחות את חלקם, מורידים גם דרך מחיר. מחירי הטיסות לאיטליה, שתקפים גם לחודש יולי, פורסמו באתר של "טיסות סודיות", והם מתייחסים לטיסות של חברת הלואו קוסט ריאנאייר לרומא למשל, ללא כבודה (כולל תיק יד).

"מחירי הטיסות בימים אלה מזכירים את הבורסה", אומר יניב לניס, מייסד "טיסות סודיות". לדבריו, "כשאין ביקוש, המחירים בשפל, ונכון להיום מדובר במחירים הנמוכים ביותר שראינו אי-פעם לחודשי הקיץ המבוקשים. אך המחירים הללו לא יישארו נמוכים. ברגע שמדינה מכריזה על פתיחתה לישראלים, הכרטיסים הזולים נחטפים, והמחירים מתחילים לטפס", הוא מדגיש.

לדברי לניס, "מי שמוכן להמר על 30 דולר היום, יוכל לחסוך מאות דולרים בקיץ על מחירי הטיסות. חברות הלואו קוסט הצטיינו בהחזרי כספים על טיסות שבוטלו, כך שאם הטיסה תבוטל מיוזמת חברת התעופה - סביר שתקבלו את הכסף חזרה תוך מספר ימים".

לכך נוסיף שיש אפשרות לבטח טיסות להחזרים במקרים של ביטולים היזומים על-ידי הנוסעים בעלות של כ-20 דולר לנוסע. ביטוחים מעין אלה נעשים דרך סוכני הנסיעות, אך הם פחות רלוונטיים לטיסות לואו קוסט.

ובינתיים, מאז שהאיחוד האירופי הכריז על הכללת ישראל ברשימה המצומצמת של המדינות הירוקות, לאט-לאט מדינות מודיעות על הכנסת ישראלים ללא בידוד, בהן גרמניה ודנמרק. המלצת האיחוד היא להסיר מגבלות על נוסעים מהמדינות הירוקות, אך כל מדינה קובעת את מדיניות הכנסת התיירים שלה. ההערכות הן שבימים הקרובים איטליה תצא בהכרזה לפיה ישראלים יוכלו להיכנס ללא בידוד, וכמוהם גם בריטים ואזרחים ממדינות אחרות באירופה. גם בריטניה הכריזה כי היא צירפה את ישראל לרשימה הירוקה, ולאור זאת ישראלים יוכלו להיכנס לממלכה ללא בידוד מ-17 במאי.

לניס מספר על התעניינות גוברת בטיסות לאירופה מאז ההכרזה על ישראל כירוקה - אך פחות על הזמנות בפועל, "משום שמעבר לכותרות עדיין אין אפקט דומינו של מדינות שנפתחות", אומר לניס.

גם באשת טורס מזהה שירלי כהן-עורקבי, סמנכ"לית החברה, "התעניינות גוברת בסוף השבוע האחרון לחופשות במערב אירופה". כהן-עורקבי מזכירה כי עדיין קיימת אי-בהירות באשר להגבלות בכל מדינה ועל המדיניות הנוגעת לטיסות של ילדים: בשלב זה, נזכיר, הילדים שחוזרים לישראל יידרשו להיכנס לבידוד. בנוסף, נמליץ לבדוק את מדיניות הבדיקות הנדרשות בכל יעד ואת עלות הבדיקות שיש לכלכל בתחשיב של החופשה.