המלצת השף: מיזם דייטינג המנסה לשלב בין היכרויות בעולם האמיתי למרחב הווירטואלי

השף הוותיק רן שמואלי, הבעלים של מסעדת קלארו וקייטרינג שמואלי, הוא אחד משלושת השותפים באפליקציית דייטינג חדשה בשם היוש (Heyoosh) שהושקה השבוע • וגם: מצנח הזהב וחדשות טובות

השף רן שמואלי, מסעדת קלארו / צילום: אביב חופי
השף רן שמואלי, מסעדת קלארו / צילום: אביב חופי

השף הוותיק רן שמואלי, הבעלים של מסעדת קלארו וקייטרינג שמואלי, הוא אחד משלושת השותפים באפליקציית דייטינג חדשה בשם היוש (Heyoosh) שהושקה השבוע. השותפים של שמואלי הם היזם מאור גיל וחברת קיפוד (Keepod), שפיתחה בעבר דיסק און-קי ב-7 דולר שמכיל מערכת הפעלה שלמה למחשב. האפליקציה החדשה זמינה בשלב הראשון להורדה חינם בישראל כאשר בהמשך היזמים מצהירים כי יתרחבו למדינות באירופה.

היוש מנסה לשלב בין היכרויות בעולם האמיתי לבין תקשורת בטוחה במרחב הווירטואלי. אם אחד המשתמשים או המשתמשות פגש מישהו (או מישהי) שמצאו חן בעיניו בעולם האמיתי, הוא יכול להיכנס לאפליקציה ולעדכן מתי ואיפה נפגשו. המערכת תאתר את אותו מישהו או מישהי ותפתח להם מרחב לשיחה ל-24 שעות בלבד. אופציה נוספת היא לסרוק במקום את הברקוד באפליקציה של מי שפוגשים וכך לקבל מרחב וירטואלי להתכתבות איתו (או איתה) ללא מסירת פרטים אישיים מזהים. "היוש מעודדת אתכם להרים את העיניים מהמסך ולהסתכל סביב" מסר שמואלי. "לאחר שנה קשה של בידוד וסגרים, אנשים רוצים לצאת מהבית ומהמסכים שלהם. זאת תקופה חדשה ומרגשת עבור כולם והיוש מחזירה אותנו לחיבור האנושי שכל כך חסר לנו".

מצנח הזהב

אלעזר במברגר, המשמש כיועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון ולתקופה מסוימת  תפקד כמנכ"ל, ישמש כמנכ"ל בפועל של הרשות להתחדשות עירונית במשרד. זאת, לאחר שנציב שירות המדינה אישר את בקשת שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן למינוי. במברגר יחליף בתפקיד את המנכ"ל הקודם, חיים אביטן, שמונה לפני 5 שנים לתפקיד על ידי שר השיכון לשעבר יואב גלנט, וסיים באחרונה את הקדנציה.

אריק מירובסקי

---

איש העסקים ג'קי בן זקן מרחיב החזקותיו בבורסה, וכעת הפך לבעל עניין ביצרנית ומשווקת הנעלים בריל, עם השקעה של קרוב ל-8 מיליון שקל ברכישת נתח של כ-13.5% מהונה. את המניות רכש בן זקן במחיר של כ-9.5 שקלים בתחילת השבוע. בסיומו של אותו יום מסחר זינקה המניה בכ-19%, כך ששוויה הנוכחי נע סביב 12 שקלים והיא משקפת לבריל שווי שוק של כ-70 מיליון שקל. אחרי היעדרות משוק ההון המקומי, בן זקן חזר לבורסה מוקדם יותר השנה, עם הפיכתו לבעל עניין בחברת הנדל"ן המניב ארנה גרופ בהשקעה של כ-16 מיליון שקל.

אביב לוי

חדשות טובות

פרופ' יובל אלבשן, דיקן הקמפוסים הרב תרבותיים של הקריה האקדמית אונו, קיבל השבוע (לבדו) את אות המופת לעורכי דין מתנדבים מטעם לשכת עורכי הדין.