פולירם מזנקת בכ-10%: דיווחה על קפיצה ברווחי הרבעון הראשון

בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 215.4 מיליון שקל, גידול של 20.7% בהשוואה להכנסות של 178.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • השורה התפעולית  הצביעה על עלייה של 66% ברווח

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

מניית פולירם  קפצה היום בכ-9% במהלך המסחר בבורסה לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון הראשון של 2021.

בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 215.4 מיליון שקל, גידול של 20.7% בהשוואה להכנסות של 178.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השורה התפעולית  הצביעה על עלייה של 66% ברווח לכ-34 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-25 מיליון שקל, גידול של 54% לעומת הרבעון המקביל.

פולירם, הנמצאת בשליטת קרן פימי וחברת רם און, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של מוצרים הנדסיים, ושל משפרים, מקשרים ודבקים (מוצרי בונדירם), המשווקים ברחבי העולם. החברה מהווה חלק משרשרת הייצור של תעשיית הפלסטיק העולמית. בהנהלת החברה מציינים כי הגידול במכירות נובע מהרחבת קווי הייצור בהמשך להשקעה בהקמת 11 קווי ייצור חדשים במהלך 5 השנים האחרונות, וכן מאספקת סל מוצרים מגוון ופתרונות מלאים וייעודיים עבור שלוש תעשיות הקשורות לפלסטיק: תעשיית הרכב, תעשיית המזון ותעשיית המים וההשקיה. החברה משקיעה בימים אלה ב-3 קווי ייצור חדשים.

קרן פימי רכשה את השליטה בפולירם מידי חברת רם און ב-2015 ומאז רשמה תשואה מצטברת של יותר מ-100% על הרכישה. כיום מחזיקה פימי ב-39% מההון לאחר שפולירם ביצעה הנפקה ראשונית בנובמבר 2020 במסגרתה פימי, שהחזיקה ב-65% מהחברה, מכרה 26% ממניות החברה תמורת 260 מיליון שקל, ואילו רם און מכרה 8.6% תמורת 86 מיליון שקל ונותרה עם כ-26% מההון.

החברה הוקמה למעשה כחברה עצמאית במסגרת עסקה שבוצעה ב-2015. במסגרת העסקה מכרה רם-און לקרן פימי את השליטה בפעילותה התעשייתית (ללא הנדל"ן, שהוערך בעת העסקה בשווי 30 מיליון שקל) וזאת תמורת 360 מיליון שקל - כלומר לפי שווי של כ-553 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות החליט דירקטוריון פולירם על חלוקת דיבידנד בהיקף של 20 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון. התשלום לבעלי המניות צפוי בחודש יוני. בכך משלימה החברה חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של 188 מיליון שקל ב-3 השנים האחרונות ובהיקף כולל של 240 מיליון שקל ב-6 השנים האחרונות. לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד לפיה יחולק מדי שנה דיבידנד בסכום שלא יפחת מ-40% מהרווח השנתי הנקי.

כאמור, מניית פולירם רשמה היום עלייה חדה בתגובה לדוחות. מאז החלה להיסחר בתל אביב לפני כ-5 וחצי חודשים השלימה המניה עלייה של 15% ושוויה של החברה הסיגע ל-1.05 מיליארד שקל.

יובל פלג, מנכ"ל פולירם, ציין עם פרסום הדוחות כי "פולירם נמצאת בתנופת עשייה וצמיחה כפי שבאה לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון של 2021, המהוות תוצאות שיא לחברה והמשך ישיר לגידול הרציף בהכנסות וברווחיות לאורך הרבעונים האחרונים. החברה מיישמת בהצלחה את אסטרטגיית הצמיחה המתבססת על היתרון הטכנולוגי והתחרותי של מוצרי החברה, מיצובה העסקי הגבוה של פולירם ומקסום יכולות הייצור ומערכי המכירות שלנו."פולירם משקיעה בחדשנות ובפיתוח פתרונות ייחודיים ובהתאמה אישית ללקוחות. כך לדוגמה, מוצרי הפוליטרון שלנו משמשים את תעשיית הרכב ומאפשרים החלפת רכיבי מתכת ברכיבי פלסטיק, בהתאם לדרישות יצרני הרכב להורדת משקל הרכיבים. מגמה זו צפויה להמשיך ולהתעצם בעיקר על רקע המעבר המואץ לרכבים חשמליים. זו הסיבה שאנו מקימים קו ייצור נוסף במפעל שלנו בארה"ב לייצור פתרונות חדשניים בתחומי הבונדירם והפוליטרון שיאפשרו המשך חדירה ליצרני רכב נוספים בשוק הרכב האמריקאי".