קנבוטק, המשלבת קנאביס ופטריות מרפא, הגישה תשקיף להנפקה בבורסה

ערכה בעבר גיוס באמצעות תשקיף אך ללא רישום למסחר, וכעת עם ההנפקה יירשמו מניותיה למסחר

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

חברת קנבוטק המפתחת מוצרים הכוללים קנאביס עם פטריות מרפא (לא פטריות הזיה) הודיעה על כוונתה להנפיק מניותיה בבורסה בתל אביב. החברה פיתחה שורה של מוצרים שהיא מתכוונת להביא לשוק במהלך השנה הקרובה, שישווקו כתוספי מזון או מוצרים דרמו-קוסמטיים.

קנבוטק כבר הגישה בעבר תשקיף להנפקה על פי כללי רשות ני"ע, וגייסה 13 מיליון שקל, אך זאת במסלול מיוחד שלא היה כרוך ברישום מניותיה למסחר. הגיוס בוצע באמצעות הקצאה דיפרנציאלית לבעלי מניות קיימים, משקיעים גדולים וחברי קבוצת הפייסבוק של החברה. מדובר למעשה במעין מימון המונים באמצעות תשקיף, כשעוד לפני כן ביצעה החברה גם מימון המונים רגיל, ללא תשקיף. עד היום גייסה החברה סכום של 21 מיליון שקל.

בכוונתה לערוך גם את ההנפקה הנוכחית דרך פלטפורמת מימון ההמונים פאנד-איט ( Fund-it ), לצד או במקום מכרז ציבורי רגיל.

על פי מצגת החברה, בכוונתה לייצר את המוצרים שלה במפעלים חיצוניים ולהביאם לשוק הבריטי כבר ברבעון הבא. בשוק הבריטי ניתן למכור מוצרים מבוססי CBD , הרכיב של צמח הקנאביס שאינו פסיכואקטיבי ("ממסטל") באופן חופשי, והחברה מתכננת להביא לשוק הבריטי בהדרגה 65 מוצרים כאלה למניעה של 7 בעיות רפואיות שונות, ביניהן, על פי מצגת החברה, "מצב רוח", "מערכת חיסון", "מחלות כרוניות", "אנטי אייג'ינג" ו"בעיות עור". החברה מתכננת להקים בבריטניה חנויות ממותגות שימכרו את המוצרים. מודעות הפרסום כבר עוצבו.

בנוסף, החברה פיתחה אפליקציה דיגיטלית שאמורה לעזור בהתאמה האישית של המוצר.

קו מוצרים נוסף שמשיקה החברה בהמשך, הוא שילובים בין פטריות מרפא וקנאביס, אשר נועדו לטיפול משלים למחלות שונות, ביניהם מספר סוגים של סרטן. אין כוונה לרשום את המוצרים הללו באופן רשמי כתרופות, אלא הם ימכרו כתוספי מזון.

בנוסף החברה פועלת לרשום את אחד השילובים כתרופה לסרטן הלבלב, בטווח הרחוק יותר. בינתיים התקבלו תוצאות טובות למוצר במחקרי חיות, והכוונה היא לפתח אותו בשיתוף פעולה עם חברת תרופות, אך עדיין לא נחתם שיתוף פעולה כזה.

על פי המצגת, קצב שריפת המזומנים של החברה עומד על 1 מיליון שקל בחודש.

בעלי השליטה בחברה הם אלחנן שקד, בעבר מייסד ומנהל חברת צבעי השיער נטורל פורמולה, שהוא היום יו"ר ומנכ"ל קנבוטק (מחזיק 17%), שראל חן טוב מנכ"ל חברת תכנון מפעלי הביומד ביופארמקס (24%) דוברוסלב מלמד, בעבר מנכ"ל חברת SciVac (24%), ויואב רוטלר, סמנכ"ל הכספים שהינו בן זוגה של בתו של שקד (7.5%).