ההודעה של מאסק שהפילה את מניית טסלה וגרמה לביטקוין לצנוח

מנכ"ל טסלה צייץ בטוויטר כי לאור השפעת כריית המטבעות הקריפטוגרפיים על הסביבה, טסלה תעצור את האפשרות לקנות רכבים של החברה באמצעות מטבע הביטקוין • מניית החברה צנחה אמש בוול סטריט, וגם שווי הביטקוין צנח אתמול והיום נופל בעוד 7% ל-50,450 דולר

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams

רק לפני חודשיים הודיע אלון מאסק, יו"ר טסלה, כי ניתן לקנות רכבים של החברה באמצעות מטבע הביטקוין. הלילה פרסם מאסק כי שינה את דעתו, וכי לאור השפעת כריית המטבעות הקריפטוגרפיים על הסביבה טסלה תעצור את האפשרות הזו. 

מניית החברה צנחה אמש בוול סטריט ב-4.4% ובמסחר המאוחר בעוד 1.4%, וגם שווי הביטקוין צנח אתמול והיום נופל בעוד 7% ל-50,450 דולר.

 

"טסלה השעתה את מכירת כלי הרכב באמצעות ביטקוין", צייץ מאסק בטוויטר. "אנו מודאגים מהשימוש ההולך וגובר בדלקים לכריית ביטקוין, במיוחד פחם, שיש לו ההשפעה המזיקה ביותר מכל סוגי הדלקים.

"מטבעות קריפטוגרפיים הם רעיון טוב במובנים רבים, ואנחנו מאמינים שיש להם עתיד מבטיח, אבל הסביבה לא יכולה לשלם על כך מחיר יקר", המשיך.

עוד הוסיף מאסק כי טסלה לא תמכור כרגע שום ביטקוין שנמצא בבעלותה, ותעשה בו שימוש שוב "ברגע שהכרייה תהפוך לאנרגיה בת קיימא יותר". בינתיים, טסלה תבחן האם ניתן להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים אחרים שהליך הכרייה שלהם ידידותי יותר לסביבה.

 בפברואר החברה חשפה שהיא השקיעה 1.5 מיליארד דולר בבביטקוין, מה שגרם לנסיקה במחיר המטבע.