התחרות מול ספוטיפיי: אפל משיקה תמיכה במוזיקה באיכות גבוהה ללא תוספת תשלום

ענקית הטכנולוגיה אפל מוסיפה תמיכה במוזיקה ללא איבוד איכות – ללא תוספת תשלום • ספוטיפיי יכולה להתחיל להילחץ, שכן היא טרם השיקה את Spotify HiFi, השירות המקביל שלה שהוכרז בפברואר האחרון

לוגו אפל / צילום: Reuters, Mike Segar
לוגו אפל / צילום: Reuters, Mike Segar

"אפל אוהבת מוזיקה" - כך נכתב בהודעת החברה המבשרת על השינויים החדשים שנכנסים ל-Apple Music. ראשית, אפל הודיעה על תמיכה ב-Spatial Audio עם תמיכה ב-Dolby Atmos. שמע מרחבי (Spatial Audio), זו תוכנה המאפשרת לקבל חוויה האזנה כמו בבית הקולנוע - כאילו הסאונד מגיע מכל עבר. הסאונד מתקבל מ-360 מעלות בחווית האזנה של המשתמשים.

באפל הספיקו להתאים את אוזניות ה-AirPods Pro ואת אוזניות הקשה של החברה לתמיכה ב-Spatial Audio, כך שהאוזניות של אפל או ביטס המגיעות עם שבב ה-H1 או ה- W1, יוכל להשתמש בתכונה החדשה. למעשה, אפל מדווחת שהיא עובדת עם אמנים כדי להוסיף עוד שירים ומוזיקה לחוויית האודיו הזו.

בנוסף, אפל משיקה תמיכה במוזיקה באיכות גבוהה, Lossless Audio. הכוונה היא להאזין למוזיקה בדיוק כפי שהאמנים יצרו את השירים באולפן ולא מאבדים איכות בדרך. על פי הודעת החברה, יהיה ניתן להאזין מהחודש הבא ליותר מ-20 מיליון שירים באיכות גבוהה, ועד סוף השנה לכל ספריית המוזיקה, המונה 75 מיליון שירים. מה שמעניין בהודעה, זה שהחברה לא מתכוונת לגבות תשלום על התכונה החדשה.

על פי החברה, היא משתמשת בקידוד ALAC (Apple Lossless Audio Codec), למעשה מאפשר לה לשמור על האיכות המקורית של השיר כפי שהוקלט באולפן. איכות המוזיקה הזו דומה לאיכות של דיסק ושאפשר להעלות את האיכות במכשירי אפל. איך מפעילים את האיכות החדשה? הולכים להגדרות באפליקציה, בתפריט בוחרים מוזיקה, איכות איודיו ואז לבחור את האיכות שאתם רוצים. מכיוון שזה עושה שימוש באינטרנט, האפליקציה תבקש מכם לבחור מתי לשמוע באיזה איכות, כשאתם משתמשים ב-Wifi או באינטרנט הסלולרי שלכם.

המתחרה המרכזית בתחום המוזיקה של אפל, ספוטיפיי, הכריזה בחודש פברואר על השקת שירות Spotify HiFi, ולמעשה מדובר בשירות דומה - האזנה למוזיקה ללא איבוד איכות. כשהחברה הכריזה על השירות, היא ציינה שיהיה מדובר בתכונה שתעלה כסף ללקוחות - וההחלטה של אפל לא לגבות תשלום על השירות שלה, ללא ספק תשנה את הכול.