הפרידה עשתה לה טוב: רווח רבעוני של 109 מיליון שקל לדניה סיבוס

החברה רשמה הכנסות שיא של 1.01 מיליארד שקל ברבעון הראשון, המשקפות צמיחה של 17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

רונן גינזבורג / צילום: תמר מצפי
רונן גינזבורג / צילום: תמר מצפי

שלושה חודשים לאחר שהשלימה הנפקת מניות ראשונה לציבור, פרסמה חברת הבנייה והתשתיות דניה סיבוס דוחות כספיים חזקים לרבעון הראשון של 2021, המשקפים צמיחה חדה בהכנסות וברווחים. לדברי המנכ"ל, רונן גינזבורג, "דניה ממשיכה להוביל את הענף ולקחת חלק בבניית פרויקטים משמעותיים לפיתוחה של המדינה".

את הרבעון הראשון של 2020 סיימה דניה סיבוס  עם הכנסות שיא של 1.01 מיליארד שקל, המשקפות צמיחה של 17% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. תחום הבנייה למגורים סיפק עלייה של 2% בהכנסות ל-486 מיליון שקל, ואילו ההכנסות מבנייה שאינה למגורים צמחו ב-56% ל-282 מיליון שקל.

עוד דיווחה החברה, כי ההכנסות מתחום התשתיות עלו ברבעון הראשון ב-28% ל-228 מיליון שקל, בזכות ביצוע פרויקטים בהתאם לגידול בצבר בתקופות קודמות ובתקופת הדוח. ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של דניה צמח ברבעון הראשון ל-48.4 מיליון שקל, לעומת 35.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

עם זאת ה-EBITDA ברבעון הראשון הושפע מהכנסה חשבונאית אחרת בגובה של 8.4 מיליון שקל, שנבעה משערוך ההשקעה בחברת אמדס המשותפת לדניה ולחברה הבת שלה לשעבר אפריקה מגורים. במסגרת ההנפקה, העבירה דניה סיבוס את מניות השליטה (51%) באפריקה מגורים לידי החברה האם שלה אפריקה ישראל השקעות.

בעקבות המכירה, נדרשה דניה לשערך את שווי מניות אמדס שמוחזקות בבעלותה. שערוך זה גם הוביל את דניה להציג ברבעון הראשון צמיחה של 40% ברווח מפעילות נמשכת ל-27.6 מיליון שקל.

במקביל, רשמה דניה רווח מפעילות מופסקת של 81.1 מיליון שקל, בעקבות היפרדותה ממניות השליטה באפריקה מגורים. המהלך הפך את דניה ואפריקה מגורים לחברות אחיות, הנשלטות שתיהן בידי אפריקה השקעות, שבשליטת חברת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג (לוקסי).

הרווח הגבוה מההיפרדות מאפריקה מגורים הוביל את דניה לרשום ברבעון הראשון רווח נקי עצום של 109 מיליון שקל ברבעון, לעומת 20 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. לאחר ההנפקה, ההיפרדות מאפריקה מגורים והרווח הנקי הגבוה, מציגה דניה בסוף הון עצמי של כ-600 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה הסתכם בסוף מרץ  2021 ב-9.6 מיליארד שקל. 

 בסוף פברואר השלימה דניה סיבוס גיוס של 146 מיליון שקל בהנפקת מניות לציבור, ששיקפה לחברה שווי של 1.8 מיליארד שקל אחרי הכסף. מאז נהנו המשקיעים מתשואה חיובית של כ-17% והחברה נסחרת בשווי של מעל 2 מיליארד שקל.