אתגר המנכ"ל: איך מנהלים חברה באשקלון בזמן הפגזות?

דותן לזר, מנכ"ל חברת LSPORTS: "שמונים וחמש אחוז מהעובדים שלנו גרים באשקלון, אשדוד ועוטף עזה. אנחנו מבינים שצריך לתת להם גמישות וספייס"

דותן לזר / צילום: L.SPORTS
דותן לזר / צילום: L.SPORTS

דותן לזר, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה LSPORTS, מה שלומכם בימים אלה?

כחברה שיושבת באשקלון בימים אלה, המצב מורכב כרגע. 85% מהעובדים שלנו גרים באשקלון, אשדוד ועוטף עזה, ובשלב זה כולם עובדים מהבית, מתמודדים עם חוסר שינה וילדים בבית.

אנחנו חברת טכנולוגיה שאוספת מידע בתחום הספורט ועושה לו אנליזה - מנתחים סטטיסטיקות, בונים מודלים ושולחים את המידע הזה ללקוחות, שחלקם חברות מדיה שמציעות תוצאות אונליין של משחקי ספורט וחלקם עוסקים בהימורים. אנחנו עסק משפחתי קטן - אני, אחי ואבא שלי - שגדל להיות אחד משלושת ספקי הפידים הגדולים בעולם בתחום הספורט.

הקמנו את החברה באשקלון מטעמי ציונות נטו. גדלנו באשקלון וכיום במושב ליד. השיקול המרכזי במיקום החברה דווקא כאן היה שאני יכול לתת לעובדים מהאזור עבודה מאתגרת, בשכר שלא נופל מזה שמשלמים במרכז הארץ. וזה בלי שהם צריכים לנסוע לתל אביב שעתיים הלוך ושעתיים חזור מוקדם בבוקר ומאוחר בערב בגלל הפקקים, ויכולים לשמר חיי משפחה נורמליים.

אמנם אצלנו באזור מתמודדים כל הזמן עם צבע אדום, אבל בשוטף בדרך כלל די שקט. זה לא קורה על בסיס יומיומי, אפילו לא פעם בשבוע, ובכל פעם במקום אחר. השבוע זה כבר משחק אחר. השבתה של המשרדים ועבודה מלאה מהבית. אנחנו מאוד דואגים לעובדים. אני מכיר כל אחד, לא רק איך קוראים לילד אלא גם לכלב.

הכי חשוב שנתמוך בעובדים ברגעים האלה, מבינים שצריך לתת להם גמישות וספייס. אני נותן אמון בכל אחד ואחת מהעובדים, ואם הם צריכים לעבוד בערב כדי להיות ביום עם הילדים - אני לא נכנס להם לחיים הפרטיים. אני יודע שהם מאוד מחויבים.

גם בקורונה שמרנו על העובדים, ואף שאנחנו חברה מבוססת ספורט ותקופה ארוכה לא היו בכלל משחקים, מצב שהרבה חברות היו מצמצמות, לא נגענו בשערה מראש העובד ואף אחד לא פוטר. קיצצנו בשכרנו ובתנאים שלנו. זו המשמעות של ערבות הדדית.

האתגר הביטחוני הוא רק חלק מהאתגר שלנו. אתגר לא פחות משמעותי הוא גיוס עובדים. כידוע חסרים כ-18 אלף מתכנתים בארץ, וצריך לתת פייט כדי להתחרות על האנשים האיכותיים ובעלי הניסיון. אנחנו חברה שצומחת, גדלנו במאה אחוז וחסרים לנו כרגע עוד 25-30 עובדים.

ברור לנו שהיום כדי לגייס אנשים איכותיים צריכים להתחדש טכנולוגית, לתת הטבות לעובדים ולהשקיע הרבה בקורסים ובליווי ובמנטורינג של חברות חיצוניות, כמו גם בתנאים הפיזיים. בדיוק עברנו למשרדים חדשים ומגניבים ליד החוף באשקלון, עם נוף לים ואור טבעי וברז בירה ו-happy hour, ואז הגיע המצב הזה.

השראה

אני אוהב לשמוע פודקסטים, בייחוד כאלה שקשורים לעולמות הטכנולוגיה, ולמוד דברים חדשים. איך לנהל מוצר ואיך למנכ"ל. ממליץ על הפודקסט Startup for Startup. המון נושאים טכנולוגיים וטכנולוגיים-ארגוניים ודילמות בנושאים שקרובים לליבי, כמו קבלת החלטות.

המלצה

הספר Blitzscaling מאת ריד הופמן, אחד המייסדים של לינקדאין ,שהוא ממש פוקח עיניים בנושא שאני מאוד מתחבר אליו ברמה הרעיונית: איך אתה הופך חברה קטנה לגדולה. הוא מפנה את תשומת לבך לנושאים כמו גיוס עובדים, מנהלים חזקים, תהליכי חשיבה ועוד. המסר שלו הוא שאם אין לעסק ראש, קדקד, העובדים יהיו כמו כבשים בלי רועה.