הארכה שנייה: רני צים קיבל 5 ימים נוספים לסגור את רכישת נכסי פסגות

אלטשולר שחם האריך עד יום חמישי את הסכם הבלעדיות עם וואליו קפיטל שבבעלות רני צים, המבקש לרכוש את פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות •  ההצעה של צים עמדה עד עתה על כ-400 מיליון שקל

רני צים / צילום: יח"צ
רני צים / צילום: יח"צ

וואליו קפיטל שבבעלות רני צים ממשיכה במגעים עם אלטשולר שחם על רכישת פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים של פסגות. וואליו קפיטל דיווחה כי הסכם הבלעדיות עם אלטשולר שחם, שהיה אמור להסתיים במוצאי שבת, הוארך בפעם השנייה, הפעם עד יום חמישי, ה-27 במאי. זאת לאחר שוואליו קפיטל כבר קיבלה ארכה אחת להסכם הבלעדיות לרכישת פסגות קרנות נאמנות, פסגות ני"ע וכן פסגות קומפס השקעות.

גורמים המעורים במתרחש מציינים כי העיכוב בחתימת העסקה נגרם בשל המצב הביטחוני ששרר בישראל בשבוע וחצי האחרונים, והם מקווים כי כעת אפשר יהיה לזרז את התהליך, בעקבות הפסקת האש שנכנסה הלילה לתוקפה.

בשבוע שעבר השלימה חברת אלטשולר שחם גמל את רכישת מלוא הפעילות של בית ההשקעות פסגות בסכום של 910 מיליון שקלים. אולם כיוון שהרוכשת אינה רשאית להחזיק בפעילות שאינה מתחומי הגמל והפנסיה, עליה למכור בתוך שנה את פעילות קרנות הנאמנות, ניהול התיקים וחבר הבורסה של פסגות.

אם העסקה תצא לפועל, צים ייכנס בפעם הראשונה גם לתחום הפיננסי ויחזיק בחברות המנהלות נכסים של כ-90 מיליארד שקל (40 מיליארד שקל בקרנות נאמנות וכ-50 מיליארד שקל בניהול תיקים). ההצעה של וואליו קפיטל, בסך של כ-400 מיליון שקל, הובילה לחתימת הסכם הבלעדיות עם אלטשולר שחם, למרות שאלטשולר שחם קיבלה הצעה גבוהה יותר מצד קסם מבית הפניקס ומור בית השקעות. הצעה נוספת שהוגשה מטעם כלל ביטוח, מיטב דש ופעילים ניהול תיקי השקעות מבית בנק הפועלים לא הבשילה לידי הצעה מחייבת.

לשם השלמת העסקה, אישרו בשבוע שעבר ועדת הביקורת ודירקטוריון וואליו קפיטל מסגרת לקבלת הלוואה מידי בעל השליטה, צים, בסכום של עד 65 מיליון שקל ובריבית שנתית של 3.9% "לצורך מימוש תוכניותיה העסקיות של החברה".

ההצעה של החברה שבבעלות צים כפופה לחתימת הסכם סופי ומחייב אל מול אלטשולר שחם, ולפי שעה אין כל ודאות כי הסכם כזה אכן ייחתם. כמו כן, ההצעה כפופה לקבלת כלל האישורים הרגולטוריים, לרבות אלו של רשות ניירות ערך, הבורסה לני"ע, הממונה על התחרות ואישורים נוספים, ככל שיידרשו.