חזרה למגרש הפוליטי: יש עתיד יקדמו השבוע חקיקה נגד נתניהו

המפלגה הודיעה כי תעלה לפטור מחובת הנחה הצעות חוק להגבלת כהונת ראש ממשלה ומניעת הטלת המנדט על מי שהוגש נגדו כתב אישום • תקווה חדשה הודיעו כי יתמכו בחקיקה נגד נתניהו, ומסתמן כי ליש עתיד יש את הרוב הנדרש להעביר אותה בכנסת • מה עוד צפוי השבוע בכנסת?

יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף
יאיר לפיד / צילום: שלומי יוסף

חוזרים לקרבות הפוליטיים בכנסת: בהחלטה שהתקבלה הערב (ש') החליטו ביש עתיד לקדם חקיקה נגד נתניהו כבר השבוע. ביום שני תתכנס הוועדה המסדרת ומלבד הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, יש עתיד תעלה לפטור מחובת הנחה הצעות החוק נוספות, ביניהן: הגבלת כהונת ראש ממשלה, ומניעת הטלת המנדט על מי שהוגש נגדו כתב אישום.

הוועדה המסדרת נמצאת בידיים של יש עתיד כל עוד המנדט אצל יו"ר המפלגה יאיר לפיד, אולם בליכוד מתכוננים לכנס הצבעה בוועדה ולהעביר את הוועדה לידיו של מיקי זוהר מיד עם העברת המנדט לכנסת.

ביש עתיד, שלא יכולים כרגע להקים ממשלה עם הקלפים שבידיהם, ינצלו את עשרת הימים שנותרו להם כדי להצר את צעדיו של נתניהו באמצעות חקיקה. בתקווה חדשה הודיעו כי יתמכו בחקיקה נגד נתניהו ומסתמן כי ליש עתיד יש את הרוב הנדרש להעביר אותה בכנסת. שוב בכפוף לתמיכתה של רע"ם.

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר אמרה: "מעולם לא חזרנו בנו מהנכונות והרצון להיאבק בשחיתות, כעת משהסתיימה הלחימה הגיעה העת לעסוק בכך. החוקים שנביא לאישור הוועדה ביום שני הם אמירה ערכית ברורה - לאזרחי מדינת ישראל מגיעה הנהגה נקייה וערכית שעוסקת בטובת הציבור ולא בשימור כוח. מי שמחויב לשינוי מבין שאין דרך אחרת".

במקביל בציונות הדתית מעלים את הלחץ על תקווה חדשה והעומד בראשה גדעון סער כדי להוביל אותו להסכים להקמת ממשלת ימין. בסדרת מודעות וסרטונים שמתפרסמות בסוף השבוע יוצאים בציונות הדתית במסר לסער ולחברי המפלגה: "מה לכם ולשמאל, ממשלת ימין, צו השעה".

יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ אמר כי "מאורעות השבועות האחרונים חשפו שוב את הפערים הערכיים והמעשיים בין הימין לשמאל במדינת ישראל בשלל סוגיות קריטיות ואת הצורך המיידי בהקמת מממשלת ימין של כל מפלגות המחנה הלאומי. אנשי תקווה חדשה הם אנשי ימין והם חייבים להבין שאין להם מה לחפש בשמאל ולהצטרף לממשלת הימין. גדעון, בוא הביתה".

גם בגוש הימין מבקשים לקדם פטור מחובת הנחה לחוקים שלהם והחתימו שליש מחברי הסיעה בדרישה להעלות אותם להצבעה בוועדה. אלהרר תידרש להחליט אם היא מעלה להצבעה או מעכבת כפי שעשה זוהר בתפקידו כיו"ר הוועדה. על הפרק דרישה להקמת ועדה שתכין את החוק להתיישבות צעירה לקריאה ראשונה וכן פטור מחובת הנחה לחוק לביטול אזרחות או תושבות לפעיל טרור.

חזרת המיקוד לקרבות הפוליטיים בכנסת השבוע צפויה להגביר את המתח כשברקע מתקרבות הבחירות החמישיות. הלחץ מימין יירד מבנט שכבר הכריז שחזר לחיק הימין במהלך סבב הלחימה ויגבר כאמור על גדעון סער וחברי סיעתו - שכבר השבוע יסמנו את הכיוון כשיתמכו בקידום החקיקה נגד נתניהו.