בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק עלה 1.4%, טסלה הוסיפה 5%

מדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.9%, הדאו ג'ונס עלה 0.5% • מניית אולפני MGM מטפסת מעלה לאחר דיווח על התקרבות המכירה לאמזון תמורת 9 מיליארד דולר

בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock
בורסת פרנקפורט / צילום: shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות: הנאסד"ק הוסיף 1.4%, ה-S&P 500 עלה 0.9% והדאו ג'ונס עלה 0.5%.

מניית אולפני MGM  עלתה הערב ביותר מ-5%, לאחר שפורסם דיווח באתר CNBC על כך שאמזון  מתקרבת מאוד לסגירת העסקה לרכישת החברה בכ־9 מיליארד דולר. על פי הדיווח, שמבוסס על שיחה עם גורם שמעורה בעסקה, הכרזה רשמית צפויה כבר השבוע ואולי אפילו מחר (ג'). אם העסקה תצא לפועל, זו תהיה הרכישה הגדולה ביותר של החברה מאז רכישת Whole Foods ב־2017 בעבור 13.7 מיליארד דולר.

חברת התרופות סקופוס ביופארמה זינקה ביותר מ-80% לאחר שדיווחה שה-FDA אישר לה לצאת לסבב ראשון של ניסוי בקליני בתרופה לסרטן. מניית חברת התרופות אמג'ן איבדה 1%, גיליאד סיינס  איבדה 1.3%. פורד מוטורס , שרק לפני מספר ימים השיקה גרסה חשמלית לטנדר הכי נמכר בעולם, F150, איבדה 1.8%. חברות האנרגיה שהודיעו על מיזוג, כימרקס וקאבוט, איבדו כ-6% כל אחת.

בשוק הקריפטו נראה שהעליות התחזקו, והביטקוין נסחר תמורת יותר מ-39 אלף דולר. האת'ריום עלה מעל 35% ביממה ונסחר כעת סביב 2,600 דולר.

22:00

העליות במדדי וול סטריט מתחזקות, והנאסד"ק מטפס כבר ב-2%, בהובלת חברות הטכנולוגיה הגדולות. אפל מוסיפה 1.8%, מיקרוסופט עולה 2.3%, פייסבוק ואלפאבית עולות 2.9% כל אחת.

בין המניות הישראליות שמרכזות עניין אפשר לציין את אבן קיסר , אופקו הלת' ואורמת . טבע מאבדת כ-0.7%, אלביט מערכות יורדת 1.38%.

20:45

המסכים בוול סטריט עדיין ירוקים, אם כי מדובר בעליות צנועות. מניות הטכנולוגיה והתקשורת הגדולות ממשיכות למשוך את המדדים מעלה.

הערב דווח שחברת טסלה תאלץ לשלם לאלפי לקוחות בנורבגיה לא פחות מ-163 מיליון דולר (כ-16 אלף דולר לכל לקוח), לאחר שעדכון תוכנה גרם לזמן טעינה ארוך יותר במכוניות החברה. הדיווח לא הרתיע את המשקיעים, והמניה עולה כ-4% בוול סטריט.

19:30

המסחר בוול סטריט ממשיך בעליות מתונות, כשמדד הנאסד"ק עולה 1.5%, ה-S&P 500 עולה 1% והדאו ג'ונס 0.44%.

חברות הטכנולוגיה הגדולות ממשיכית לדחוף את המסחר, בהובלת סיסקו , מיקרוסופט , סיילספורס , אינטל ואפל . עליות נאות גם לאפלייד מטריאלס  ואנבידיה .

וירג'ין גלקטיק , שדיווחה על טיסת ניסוי מוצלחת לחלל, ממשיכה למשוך משקיעים והיא מטפסת כבר ביותר מ-19%.

מניית ביונד מיט , חברת תחליפי הבשר מן הצומח, עולה כ-9%. מנגד, חברת תחליפי החלב משיבולת שועל, אוטלי, מאבדת כ-6%.

העליות בשוק הקריפטו מתמתנות, והביטקוין שמוקדם יותר נסחר סביב 38 אלף דולר, יורד בחזרה ל-37 אלף דולר. האת'ריום נסחר ברמה של 2,400 דולר.

18:47

תשואות האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים יורדות מתחת ל-1.6%, ומניות הטכנולוגיה הענקיות מושכות את המסחר בוול סטריט מעלה. תשואות האג"ח צפויות להישאר במוקד לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן (PCE) ביום שישי הקרוב בעוד שווקי המניות תנודתיים. כלכלני דויטשה בנק מציינים כי לחצים על רמות הביקוש בקרב הצרכנים עשויים להשתקף בנתון ביטחון הצרכנים שיפורסם מחר יחד עם מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום שישי. 

באירופה המסחר ננעל בעליות של עד 0.5% במדדים המובילים. בגרמניה יפורסם מדד ביטחון הצרכנים של GFK ביום רביעי אך תשומת לב רבה יותר תוקדש לסקר IFO למצב העסקים שיפורסם מחר לאור נתון ה-PMI האחרון שהצביע על תמונה מעורבת.

17:45

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. אורמת טכנולוגיות הדואלית, שדיווחה על עסקת ענק שבמסגרתה תרכוש שני נכסים גאותרמיים בנבאדה תמורת 377 מיליון דולר, מטפסת כ-3%. גם הישראליות בריינסוויי , אינוויז טכנולוג'יס וכיל  זוכות לביקושים.

שתי חברות האנרגיה קאבוט אויל אנד גז ו-Cimarex Energy הודיעו על מיזוג ענק שייצור חברת ענק בשווי מאוחד של 17 מיליארד דולר. המשקיעים לא שמחים מההודעה, ומניות החברות מאבדות קרוב ל-7% כל אחת.

במקביל, חבית נפט מתייקרת ב-2.5% למחיר של 65 דולר לחבית, בעוד שהגז הטבעי נופל ב-1.2%. הזהב נסחר ביציבות יחסית, ומחירו נע סביב 1,880 דולר לאונקייה.

באירופה נמשכות עליות נמוכות במדדים המובילים.

גם בשוק הקריפטו המסכים ירוקים: הביטקוין נסחר סביב 37 אלף דולר, עלייה של כ-14% מאתמול, והאת'ריום נסחר סביב 2,400 דולר.

16:30

פתיחה ירוקה בוול סטריט עם עליות קטנות למדדים החזקים. הדאו ג'ונס עולה קרוב לחצי אחוז, הנאסד"ק מוסיף 0.7%.

בין המניות שמרכזות עניין, אפשר למצוא את וירג'ין גלקטיק  שמזנקת 15% לאחר שדיווחה על טיסת ניסוי מוצלחת לחלל.

ירידות קלות למניות טסלה , עלי באבא  אמזון  ואפל .

15:40

המסחר באירופה מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד הפוטסי והקאק יציבים, הדאקס מוסיף 0.4%, ובורסות אמסטרדם, מדריד ומילאנו נסחרות בירידות קלות של עד חצי אחוז. גם המסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט מתנהל בעליות קלות, כאשר מדד הדאו ג'ונס מוסיף 0.37% והנאסד"ק עולה 0.82%.

בשעות הערב נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, אנדרו ביילי, יישא דברים. ביילי מכהן גם כראש הוועדה למדיניות מוניטרית, שמכתיבה שיעורי ריבית לטווח הקצר, ודבריו עשויים להשפיע קלות על השוק ועל ערך הפאונד.

שוק הקריפטו ממשיך לצבור תאוצה, אחרי שבשבוע שעבר מרבית המטבעות קרסו. הביטקוין עולה כ-13% ונסחר שוב ברמה של 38 אלף דולר. האת'ריום, שאתמול נסחר מתחת ל-2,000 דולר, כבר עומד שוב על כ-2,400 דולר. גם הריפל זוכה לביקוש מחודש ומטפס 12% לרמה של מעט פחות מ-90 סנט, והדוג'קוין נסחר סביב 34 סנט.

בורסות אסיה ננעלו מוקדם יותר היום עם עליות צנועות: הניקיי עלה 0.17%, שנחאי 0.3%, והונג קונג הוסיף 0.04% בלבד.

14:00

שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק Coinmama , מציין כי "התנודתיות למעלה ולמטה מהווה חלק בלתי נפרד משוק הביטקוין. מתוך 18.7 מיליון מטבעות שנכרו עד היום במהלך חודש מאי נמכרו כמיליון מטבעות ביטקוין במחירים של בין 30-35 אלף דולר - וזאת לאחר רכשו את המטבע הדיגיטלי במהלך חודש אפריל במחיר של 55-60 אלף דולר. התוצאה היא הפסד אסטרונומי של 20 מיליארד דולר. מי קנה? מי שמאמין ולא מפחד. לא השתנה שוב דבר במהות הביטקוין, להיפך, התנאים היום טובים יותר מאי פעם. המטבעות האלו נמצאים כעת אצל אלו שמאמינים בעתיד הביטקוין, ויש סיכוי קטן יותר שהם יימכרו בפאניקה".

12:10

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, מציין בסקירתו השבועית כי סביבת האינפלציה בארה"ב צפויה להמשיך ולהיות גבוהה יותר בשנה הקרובה מזו שביתר המדינות המובילות. הערכה זו באה לידי ביטוי ברמת ציפיות לאינפלציה גבוהות יותר. "סביבת אינפלציה גבוהה יותר בארה"ב אינה בגדר חדשות, אלא שבמידה והדבר יוביל לעליית מדרגה נוספת בתשואות איגרות החוב לטווחים הארוכים, יהיו לכך השלכות משמעותיות על השווקים הפיננסיים. עליית תשואות תפעיל לחץ על מחירי הנכסים הפיננסיים ובמקביל תפעיל לחץ על השווקים המתעוררים הרגישים מאוד לתשואות בארה"ב. תחת הנחה סבירה כי תרחיש זה ילווה גם בהתחזקות של הדולר בעולם, הדבר צפוי להפעיל לחץ לירידת גם במחירי הסחורות". 

10:10

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

בשוק הקריפטו,  הביטקוין מזנק בכ-11% לרמה של כ-36,650 דולר, לאחר שאתמול שב והתרסק לכ-31,500 דולר. האית'ריום נסחר הבוקר גם הוא בעלייה חדה של כ-15% לרמה של 2,250 דולר לאחר שצנח אתמול. 

08:10

בורסות אסיה נסחרות היום  במגמה מעורבת, כשמדד הניקיי בטוקיו נסחר בעלייה קלה ואילו בהונג קונג רושם מדד המניות המובילות ירידה קלה. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. 

 התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על 1.62% והנפט מסוג ברנט רושם עלייה קלה ל66.8 דולר לחבית. 

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה מוגברת לשווקים באסיה. המלצתנו מבוססת על ראיה ארוכת טווח, אך יתכן שגם בטווח הקצר יהיו מספר התפתחויות חיוביות שיתמכו ביצועים יחסית טובים של השווקים באסיה: הכלכלה באסיה צפויה ליהנות מהצמיחה המהירה של היצוא בעולם; היחלשותו של הדולר האמריקאי שבעבר הטיבה עם השווקים באסיה באופן חריג לא עוזרת כעת אולם, אם חלק מהנסיבות שבולמות את השווקים האסייתיים ישתנו, חולשתו של הדולר עשויה לחזור ולהיות גורם תומך; אינפלציה גבוהה, שהייתה בעבר סיכון משמעותי דווקא למדינות המתפתחות, בפרט באסיה, לא שונה כל כך בשנים האחרונות במדינות אלה לעומת ארה"ב ואירופה; נוכח רמת תמריצים משמעותית חזקה יותר במדינות המפותחות, נראה שסיכון האינפלציה בהן דווקא גבוה יותר מאשר באסיה". 

בשוק הקריפטו,  הביטקוין מזנק בכ-6% לרמה של כ-35 אלף דולר, לאחר שאתמול שב והתרסק לכ-31,500 דולר. מאז השיא שנרשם באמצע חודש אפריל, איבד הביטקוין יותר מ-40% מערכו. האית'ריום נסחר הבוקר גם הוא בעלייה של יותר מ-7% לרמה של 2,110 דולר לאחר שצנח אתמול.