עסקה מחשמלת: אורמת רוכשת נכסים גיאותרמיים בנבאדה ב-377 מיליון דולר

חברת האנרגיה הגיאותרמית תשלם 171 מיליון דולר עבור השליטה המלאה באתרים, ובמקביל תיקח על עצמה חוב בסך 206 מיליון דולר • לאתרים כושר יצור של 67.5 מגה וואט

תחנת דזרט פיק של חברת אורמת בנבדה ,לאס וגאס / צילום: יח"צ
תחנת דזרט פיק של חברת אורמת בנבדה ,לאס וגאס / צילום: יח"צ

חברת האנרגיה הגיאותרמית  אורמת  רוכשת נכסים גיאותרמיים פעילים במדינת נבאדה בארה"ב, וכן קו תמסורת שמחבר בין נבאדה לקליפורניה, בעסקה של 377 מיליון דולר.

אורמת דיווחה כי הנכסים הגיאותרמיים הנרכשים הם בעלי כושר ייצור של 67.5 מגה וואט. מדובר באתר גיאותרמי בשם Dixie Valley שקשור בחוזי ייצור חשמל עד שנת 2038 ובאתר בשם Beowawe שלו חוזה עד 2025.


הרכישה צפויה להיסגר במהלך המחצית השנייה של 2021 בכפוף לקבל אישורים רגולטוריים. העסקה כוללת תשלום של 171 מיליון דולר עבור 100% ממניות השליטה בשני האתרים, כשבמקביל אורמת תיקח על עצמה חוב שלהם בסך 206 מיליון דולר.

דורון בלשר, מנכ"ל אורמת, מסר היום: "העסקה מחזקת את מעמדנו המוביל במערב ארה"ב, ובפרט בנבאדה, ומגדילה את היכולת שלנו לספק חשמל לקליפורניה ולנבאדה ולסייע להן לעמוד בדרישות הנוגעות ליעדי אנרגיה נקייה. העסקה תואמת ליעד האסטרטגי שלנו, להגדיל את הפורטפוליו הגיאותרמי באמצעות רכישות. אנחנו בטוחים שנוכל למנף את יכולות הליבה שלנו, לייצר ערך ולהשיג סינרגיות, תוך הגדלת הייצור והיעילות בכל נכס שנרכש".

אורמת נסחרת בבורסות ניו יורק  ותל אביב  בשווי של 3.8 מיליארד דולר. בסוף הרבעון הראשון היו לחברה בקופה מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף כ-404 מיליון דולר.