התיירות בעקבה מתאוששת, אבל מעבר הגבול לירדן עדיין סגור

אחרי למעלה משנה שמעבר הגבול לירדן סגור, עדיין לא התקיימה פגישה בין משרדי החוץ של ישראל ושל ירדן שמטרתה ניסוח מתווה שיאפשר לתיירים ישראלים לנפוש בירדן • מי שנהנה מכך הם המלונות באילת, אולם למרות זאת שיעור ההזמנות לקיץ למלונות הפזורים לאורך החוף בעקבה זינק ב-50%

עקבה, ירדן / צילום: Shutterstock
עקבה, ירדן / צילום: Shutterstock

מעבר הגבול לירדן לא מאפשר לישראלים לצאת ולנפוש בעקבה מזה יותר משנה. בשעה שמעבר הגבול טאבה כבר נפתח ומתאפשרת היציאה לנופש במצרים, מעבר הגבול לירדן (רבין) עדיין סגור.

משרדי החוץ של ישראל ושל ירדן נדברו לקיים פגישה שתאפשר ניסוח של מתווה שיאפשר לתיירים ישראלים לנפוש בירדן, בדגש על מלונות עקבה, ולפתוח מחדש את מעבר הגבול. הפגישה תוכננה להתקיים בשבוע שעבר, אולם בוטלה לאור ימי הלחימה. במשרד החוץ אומרים כי אין כרגע צפי למועד חדש. ובינתיים, בשעה שלא ניתן לצאת לעקבה דרך מעבר הגבול, לגלובס נודע כי יש ישראלים שמוצאים את הדרך למעקף ועוברים לירדן דרך מעבר הגבול שער הירדן.

מלונות עקבה נמצאים בסימן התאוששות. במהלך חג העיד אל פיטר נרשמה תפוסה של 92% בממוצע. עוד מדווחים כי שיעור ההזמנות לקיץ למלונות הפזורים לאורך החוף זינק ב-50%.

בתוך כך, גם תנועת הטיסות לשדה התעופה בעקבה צומחת, בין היתר בטיסות ישירות מרוסיה ומבולגריה. אם וכאשר ייפתח נמל התעופה רמון לנחיתה של חברות תעופה זרות במסגרת תוכנית הסבסוד שמציע משרד התיירות, גם תיירות עקבה תהנה מכך, היות שרבים מהנוחתים ברמון ממשיכים לנופש בעקבה, גם לאור הפערים העצומים במחיר לעומת מחירי הלינה והשהות באילת. הסבסוד כולל תשלום של 60 אירו לחברות התעופה עבור כל נוסע (בלי קשר למחיר ששולם על הטיסה).

מי שנהנה מכך שעקבה רשמית סגורה הם המלונות באילת. את חודש אפריל סיכמו המלונות באילת עם תפוסה של 74%, המשקפת יציבות אל מול אפריל 2019. אילת היא עיר שנשענת על תיירות הפנים בעיקר, ולכן במלונות מורגשת הרבה פחות הפגיעה מאי כניסת תיירים לישראל. באילת פזורים כ-11 אלף חדרי בתי מלון.

בימים האחרונים משקף מצב התחלואה בירדן כ-800-900 מקרים חדשים ביום. מדובר בשיפור ניכר לעומת מרץ-אפריל, אז עמדה התחלואה היומית על יותר מ-9,300 מקרים. מניין המתים במדינה המונה כ-10 מיליון תושבים הגיע לכ-9,400, ומספר המאובחנים עד כה עלה על 730 אלף. שיעור האוכלוסיה שקיבלו שתי מנות חיסון עומד על 4% בלבד.