פז תפרוס עמדות טעינה חשמליות; הציגה רווח של 30 מיליון שקל ברבעון

דירקטוריון החברה החליט על הקמת זרוע אנרגיה לתחום האנרגיה המתחדשת • המנכ"ל ניר שטרן: "מאז תום הסגרים אנו רואים צמיחה חדה בדלקים לתחבורה ובשבועות האחרונים צריכת הדלקים מגיעה לרמות שיא"

ניר שטרן / צילום: כדיה לוי
ניר שטרן / צילום: כדיה לוי

חברת האנרגיה והקמעונאות פז דיווחה היום על מכירות של כ-2.2 מיליארד שקל ברבעון הראשון לשנת 2021, ירידה של כ-21% לעומת המכירות ברבעון המקביל ב-2020. זאת, למרות עלייה של 15% במכירות של רשת חנויות הנוחות yellow לרמה של כ-242 מיליון שקל.

בחברה מסבירים כי הירידה במכירות נובעת בעיקר "בשל ירידת מחירי מוצרי הנפט וירידה בכמויות המכירה, שניהם כתוצאה ממשבר הקורונה". 

הרווח התפעולי המתואם הסתכם ברבעון הראשון בכ-57 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 61 מיליון שקל. הרווח הנקי המתואם ברבעון עמד על כ-13 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-30 מיליון שקל לעומת הפסד של 97 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד .

מכירות מגזר הזיקוק של החברה הסתכמו ברבעון בכ-1.43 מיליארד שקל לעומת כ-2 מיליארד שקל ברבעון המקביל והמגזר רשם הפסד תפעולי מתואם של כ-71 מיליון שקל לעומת הפסד של 82 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד . 

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה פז כי דירקטוריון החברה החליט על הקמת זרוע אנרגיה מתחדשת. הפעילות בישראל תתמקד במתן פתרונות אנרגיה מגוונים, תתבצע בעיקרה באמצעות החברה הבת פזגז והפעילות בעולם תתבצע באמצעות גוף ייעודי שיוקם לצורך כך.

בנוסף, פז הודיעה כי החלה בהקמת פעילות עמדות טעינה לרכבים חשמליים בפריסה  ארצית. החברה תפעל להקמת רשת טעינה כלל ארצית המבוססת על תחנות הדלק הנוכחיות, מתחמי טעינה בבתי הלקוחות ופתרונות טעינה לעסקים כולל עמדות מהירות ואולטרא מהירות. 

ניר שטרן, מנכ"ל פז, ציין כי "אנחנו מסיימים את הרבעון הראשון עם EBITDA של 225 מיליון שקל ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 194 מיליון שקל, תוך כדי תנופת עשייה בקבוצה. זאת על אף שהגבלות התנועה היו עמנו גם ברבעון הראשון של השנה. בתחילת הרבעון הראשון הושפענו מהסגר בגינו צריכת הדלקים בישראל לתחבורה ירדה. מאז תום הסגרים אנו רואים צמיחה חדה בדלקים לתחבורה ובשבועות האחרונים צריכת הדלקים מגיעה לרמות שיא. היציאה ההדרגתית ממשבר הקורונה נותנת את אותותיה גם במגזר הזיקוק. לאחר מספר רבעונים של חולשה מהותית במרווחי הזיקוק, מרווח הבנזין נמצא במגמת שיפור אך מרווחי הדס"ל והסולר עדיין נמוכים".

נזכיר כי פז קיבלה לאחרונה הצעות לרכישת השליטה בה או מיזוגה ושטרן מציין כי ההצעות "נמצאות בתהליך בחינה אצל דירקטוריון החברה".