פורטפוליו | פיצ'ר

"אנו נלחמים להרחיב את הפיצוי לעסקים מעבר לטווח הלחימה"

הגר יהב, מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי: "המדינה חייבת לתת מענה כלכלי ולשפות עסקים על השכר לעובדים ועל אובדן הרווח שלהם על פי טווח הק"מ שהנחה פיקוד העורף, ולא להתנער ולהטיל את זה על המעסיקים"

הגר יהב. מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי / צילום: כדיה לוי
הגר יהב. מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי / צילום: כדיה לוי

אישי: בת 38, נשואה ואם לשלושה, גרה בהרצליה

מקצועי: מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי

אני: לקריירה יש חלק חשוב בחיי. שונאת להפסיד ואוהבת לנצח. מאמינה שכולם נגישים ושאפשר להשיג הכול במקצועיות ואנושיות.

משפחה: סבתא מצד אבא היא דור 11 בירושלים, אביו עלה מעיראק. הם הכירו בירושלים, לסבא הייתה בסטה לירקות בשוק מחנה יהודה. דוד, אחיו הבכור של אבא, נהרג במלחמת ששת הימים. הודיעו להורים על נפילתו ביום בר המצווה של אבא, אחרי ש-3 שבועות לא ידעו היכן הוא והתברר שנקבר בקבר אחים.

באותו היום היה מצעד ניצחון ושכן אמר לסבא שראה את דוד בתהלוכה. הוא רץ להביא אפרסקים, כי זה הפרי שדוד הכי אהב, וכשחזר, מצא את המבשרים בביתו. סבתא התנדבה במחלקת היולדות של שערי צדק כדי להתחבר לחיים חדשים והילדים התגייסו לעזור בפרנסת המשפחה.

סבא וסבתא מהצד השני עלו מאוקראינה אחרי שאיבדו תינוק במלחמה, והגיעו לדימונה עם אמא בת ה-12. הם עבדו בכור בדימונה ונפטרו מסרטן בגיל צעיר. ההורים שלי התגייסו למשטרה ונפגשו ביחידת העיקוב בירושלים, וכשהייתי תינוקת הם החליפו משמרות עליי במגרש הרוסים.

ילדות: עברנו ממקום למקום בעקבות ההורים. כשאבא פיקד על יחידת התנועה בדרום גרנו בקריית גת, וכשהייתי בכיתה ג' ועד התיכון גרנו באשקלון. שיחקתי טניס, ניסיתי לרקוד כמו שאר הבנות בחוסר הצלחה והייתי בטוחה שאתעסק בעיצוב.

שירות צבאי: הייתי רל"שית של סגן ראש מִנהלת התיאום והקישור בעזה. התבלטתי בעבודה ליד המפקד, תקתקתי דברים, נכנסתי לדיונים והייתי מעורבת. כשעמוס גלעד מתאם הפעולות בשטחים וישראל זיו מפקד אוגדת עזה היו מגיעים, הייתי מדברת איתם. נשארתי בקבע ולפני השחרור נסעתי להיפרד מהבנות של אוגדת עזה.

ישראל זיו ראה אותי ואמר: את לא משתחררת, את באה להיות הרל"שית שלי באוגדה. נשארתי איתו 9 חודשים, גם כשמונה לראש אגף מבצעים, ובהמשך עבדתי עם אורן מגנזי, שהיה היועץ של אריאל שרון לקשר עם הכנסת כששרון היה רה"מ - ונכנסתי לעולם חדש שאהבתי. פגשתי את שרון כמה פעמים, הייתי שם כשאושפז, ועד היום כל הצוות שלו בקשרים הדוקים.

הכנסת: כשאולמרט נכנס למלא את מקומו של שרון, הוא מינה אותי לאחראית על הקשר עם הכנסת. הייתי שם 6 שנים - בתקופת מלחמת לבנון השנייה, דוח וינוגרד,
ובתקופת החקירות, וכשהתפטר, הוא לקח אותי לעסקיו הפרטיים. כניסתו לכלא הייתה קשה בשבילי.

אחרי כמה שנים רציתי לחזור לעבודה בכנסת או בממשלה ושמעתי שדובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל מחפש שם מישהי. לפני שנה, כשהתמודד לראשות נשיאות המגזר העסקי, הייתי בחופשת לידה, וכשנבחר, מינה אותי למנכ"לית.

בועז: בעלי: כשהתחלתי לעבוד עם אהוד בעסקים, הוא אמר לי שבניגוד לעבודה בכנסת, יהיה לי הפעם זמן ויהיה לי חבר, והוא צדק. הכרתי את בועז במשרד שלו. היום בועז עובד באבטחת מידע באלביט, יש לנו 3 ילדים ואנו גרים בהרצליה.

נשיאות המגזר העסקי: ארגון גג שמאגד 12 ארגונים ו-2 מיליון מועסקים ומייצג את האינטרסים של המעסיקים מול מקבלי ההחלטות. התעשיינים פרשו משם כשרון תומר נשיא ההתאחדות שלהם לא נבחר, העברנו להם מסר שהם מוזמנים לשוב.

במנהלת המעסיקים - גוף שמבצע הכשרות מקצועיות שבסופן חיבור ישיר עם המעסיק - אספנו דאטה של צורכי המעסיקים ודאטה מקביל מדורשי העבודה. בסוף התהליך, לכל מי שמתחיל הכשרה יש מקום עבודה. משרד העבודה שותף שלנו ושר האוצר כץ הבטיח לתקצב.

שומר החומות: בנוסף למודל הפיצויים הנהוג במבצעים צבאיים, כפי שהיה בצוק איתן למשל, אנו נלחמים להרחיב את הפיצוי לעסקים מעבר לטווח הלחימה שהוגדר בתקנות, שהוא עד 40 ק"מ.

פיקוד העורף סגר את בתי הספר והגנים ואסר על פתיחת עסקים ללא מיגון עד לנתניה, זאת אומרת שהמדינה שהגדירה את הכלל הזה חייבת לתת לו מענה כלכלי ולשפות עסקים על השכר לעובדים ועל אובדן הרווח שלהם על פי טווח הק"מ שהנחה פיקוד העורף ולא להתנער ולהטיל את זה על המעסיקים.

פנאי: בשישי בצהריים אני יוצאת לפארק בהרצליה, בודקת שאף אחד לא מסתכל, ומתחילה לרוץ.

תפיסת עתיד: אהיה בכל מקום שבו אוכל להשפיע על מה שקורה במדינה.