עזריאלי: עלייה ברווח הנקי, הפדיונות זינקו גם ביחס לימי טרום הקורונה

קבוצת עזריאלי מפרסמת תוצאות כספיות לרבעון הראשון של 2021, עם עלייה של 20% ברווח הנקי לעומת אשתקד • ירידה ב-NOI בעקבות הקלות לשוכרים בהיקף של 115 מיליון שקל

קניון עזריאלי בת''א / צילום: אייל פישר
קניון עזריאלי בת''א / צילום: אייל פישר

משאירה את הקורונה מאחוריה: קבוצת  עזריאלי  מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2021, כאשר הדוחות מעידים על עלייה של 20% ברווח הנקי לבעלי המניות, שעמד על 110 מיליון שקל בהשוואה ל-93 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.

ברבעון הראשון של השנה הקניונים ומרכזי המסחר היו סגורים במהלך 57% מהתקופה, ומהדוחות עולה שגם הישראלים היו כמהים לחזור לשגרה. הפדיונות בקבוצת קניוני עזריאלי צמחו בחודש מרץ האחרון ב-30% בהשוואה למרץ 2019, ערב הקורונה. יש לציין שהנתון לא כולל פדיונות של שוכרים שלא הורשו לשוב לפעילות שוטפת, בהם בתי קפה ומסעדות, בתי קולנוע, חדרי כושר ועוד.

שכר הדירה במשרדים עלה

הכנסות הקבוצה מהשכרת נכסיה (NOI) הסתכמו ברבעון הזה ב-301 מיליון שקל, קיטון של 27% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, בעיקר כתוצאה מהקלות בהיקף של 115 מיליון שקל שניתנו לשוכרים בקניונים בשל משבר הקורונה, שהופחתו מתוצאות הרבעון. בהשוואה לרבעון האחרון של 2020 מדובר בגידול של 34%, כך שהחזרה לשגרה ניכרת היטב בתוצאות.

בתחום המשרדים דווקא נרשמה עלייה ב-NOI למרות ריבוי ימי הסגר ברבעון. הסכום עלה ב-9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וב-14% יחסית לרבעון הקודם.

כמו כן, מתחילת השנה חתמה הקבוצה על חוזים בתחומי המשרדים והמסחר בהיקף של כ-130,000 מ"ר, כאשר בחוזים שחודשו בתחום המשרדים חלה עליה של כ-18% בשכר הדירה.

ה-FFO של הקבוצה הסתכם ב-228 מיליון שקל, גידול של 7% ביחס ל-213 מיליון שקל ברבעון הקודם, וירידה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הקיטון מיוחס לירידה ב-NOI בניכוי השפעת המס בשל הקלות לשוכרים בתחום המסחר בהיקף של
כ-89 מיליון שקל, אשר הופחתו במלואם ברבעון זה.

בהמשך להודעת החברה ברבעון הקודם, לפיה הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד בהיקף 450 מיליון שקל וצפוי לדון בהמשך השנה בחלוקה נוספת בסך של עד 150 מיליון שקל, דירקטוריון החברה אכן אישר את החלוקה הנוספת כך שסך הדיבידנד עומד על 600 מיליון שקל.

ברי גנדנשטיין, אנליסט בכיר בלאומי פרטנרס, מגיב לפרסום הדוחות ומוריד את ההמלצה למניית עזריאלי מ"קנייה" ל"החזק", אך מעלה את מחיר היעד ל-240 שקל (לעומת 232 שקל בהמלצה הקודמת), בדומה לשווי המניה בשוק. "אנו מצפים לחזרה לרמות הנבה הקרובות לאלו של טרום קורונה בתחום המסחר, וזאת לאור שמירה על פוטנציאל ההנבה באמצעות הטבות שניתנו לשוכרים ושמירה על תפוסה גבוהה. החברה ממשיכה לפתח ולבנות את הנכסים שביזום והקמה ונהנית מביקוש גבוה מאוד לשטחים בנכסיה המרכזיים ובנכסים שבייזום. כמו כן, החברה חתמה על עסקה עם SolarEdge המייצגת תשואה של כ- 7%, גבוה ממחיר ההון של החברה", ציין גנדנשטיין.