משרד התקשורת דחה בקשת בזק לשיווק חבילות טריפל

בזק ביקשה לשווק טריפל עם בזק בינלאומי ו-yes במחירים מלאים, אך המשרד ראה בכך ניסיון לעקיפה של ההפרדה המבנית

שר התקשורת איתן גינזבורג / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר התקשורת איתן גינזבורג / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

משרד התקשורת דחה בקשת בזק לשוות חבילת טריפל עם בזק בינלאומי ו- yes במחירים מלאים. במשרד התקשורת ראו בכך פגיעה בעיקרון ההפרדה המבנית החלה על החברות בנות מול חברת האם, ולכן השיבו בשלילה, למרות שכאמור בזק ביקשה לשווק חבילה שאיננה כוללת הנחות.

הבקשה של בזק לשיווק חבילות עם החברות בנות לא באה בהפתעה. החברה כבר ביקשה בעבר במספר הזדמנויות לאפשר לה לשווק חבילות טריפל על-מנת להתמודד עם המגמה הבולטת בשוק של מעבר לחבילות טריפל אצל כל השחקנים בשוק.

בזק השיקה את פרויקט הסיבים שלה באיחור, לאחר שציפייתה לקבל ממשרד התקשורת אישור לספק אינטרנט כמוצר אחוד נכזבה. בזק היא החברה היחידה בעולם שככל הנראה מספקת אינטרנט על גבי סיבים באופן מפוצל בין ספק לתשתית, מה שמסבך מאוד את מורכבות פרויקט הסיבים עבורה.

משרד התקשורת התייחס לכך ואמר שבעצם ההקלה שבזק תקבל תהיה במסגרת האישור שבעתיד הקרוב יינתן לה בדמות ביטול הפיצול באינטרנט. יחד עם זאת, המשרד לא הסכים שבעת הזאת החברה תמכור חבילות אינטרנט במחיר מלא עם החברות בנות, בשל מה שראה כעקיפה של ההפרדה המבנית הנוהגת על החברה וגם מפני החשש מכוחה של הקבוצה ופגיעה בתחרות.

ההחלטה של משרד התקשורת משקפת את ההתנגדות ההיסטורית הקיימת באגף הכלכלה להקלות בהפרדה המבנית על בזק. הטענה של האגף היא שעוד לא בשלה העת לביטול ההפרדה המבנית, וזאת למרות שברשות התחרות, שאמונה על התחרות בשוק, כבר שנים סבורים כי אין משמעות להפרדה המבנית של משרד התקשורת, ויש לראות בבזק קבוצה אחת.