עכשיו זה רשמי: ועדי העובדים של בזק בינלאומי ופלאפון מתאחדים

המהלך יוצא לפועל על רקע התוכנית של הנהלת בזק ודירקטוריון הקבוצה לבצע שינויים ארגוניים משמעותיים ומרחיקי לכת בחברות-הבנות בקבוצה

מימין: יחיאל שמן, ארנון בר-דוד, יקי חלוצי ולימור ליברמן-לביא / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
מימין: יחיאל שמן, ארנון בר-דוד, יקי חלוצי ולימור ליברמן-לביא / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

עכשיו זה רשמי: ההסתדרות הכללית הכריזה היום (ד') על מהלך לאיחוד בין ועדי העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי, וזאת כפי שנחשף השבוע בגלובס. המשמעות היא יצירת ועד שיחלוש על 3,000 עובדים כדי שיוכל לייצג את העובדים לקראת השינויים הצפויים בקבוצת החברות-הבנות של בזק הקרויות "אלפא" ואשר כוללות בנוסף גם את yes.

דירקטוריון בזק אישר את העיקרון לפיו בזק בינלאומי תמוזג עם yes, ותוקם חטיבה עסקית נפרדת שתפוצל מבזק בינלאומי. משמעות המהלך היא פיטורים של 300-400 עובדים החל מהשנה הבאה. הוועדים צפויים להיכנס למשא-ומתן עם ההנהלה, ונדמה שלא הולך להיות קל לאף אחד מהצדדים במשא-ומתן הזה.

אחת הבעיות המורכבות שהוועד יידרש לטפל בהן היא העובדה שעובדי yes מאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית, ולכן הוועד המאוחד לא יוכל לטפל בהם, והם יידרשו לדאוג לעצמם במשא-ומתן כפי שעשו עד כה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "הקמת הוועד המשותף היא ציון דרך חשוב במאבק לשמירה על זכויות העובדים ולהבטחת העתיד התעסוקתי בענף התקשורת. הנהלת אלפא ודירקטוריון בזק צריכים להבין שמולם נמצאים ועדי עובדים אחראים ומקצועיים, שיצרו כוח חזק, מאוחד וחכם, וכל מהלך חד-צדדי על גב העובדים יהיה טעות".

לדבריו, "אני קורא להנהלה לשבת איתנו, ואנחנו מצידנו נהיה מוכנים להתקדם במשא-ומתן מולה. הצעד היום הוא הוכחה לכך שכאשר פועלים יחד בשילוב ידיים אפשר להגיע להישגים גדולים הרבה יותר מאשר כשכל צד פועל בנפרד. כבית של העובדים בישראל, אני קורא גם לעובדי yes להצטרף למהלך ולהביא לשינוי המיוחל, למען כל העובדים בקבוצה".