מתנות מותאמות אישית ובינה חזותית: אלו גיוסי ההון של השבוע

במהלך ימי "שומר החומות" נרשם קצב דליל יחסית של הודעות גיוס הון, אך אחרי הפסקת האש זה כבר הפך למבול עם לא פחות מ-14 סבבי השקעה השבוע בהיקף של 750 מיליון דולר • ממחשוב לחלל ועד ביטוח החלמה אחרי אשפוז: אלו החברות הישראליות שהכריזו על הזרמות כספים השבוע • מדור חדש

מייסדי אניקליפ,סולט סקיוריטי, לגונה ולייטרן / צילום : שחר עזרן,סלי בן אריה, תומר רוטנברג, יוסי אלטרמן ,,
מייסדי אניקליפ,סולט סקיוריטי, לגונה ולייטרן / צילום : שחר עזרן,סלי בן אריה, תומר רוטנברג, יוסי אלטרמן ,,

במהלך ימי מבצע שומר החומות, נרשם קצב דליל יחסית של הודעות גיוס הון מצד סטארט-אפים ישראלים, שכנראה העדיפו להמתין עם ההכרזות החגיגיות עד לתום הלחימה. אולם השבוע, לאחר הפסקת האש, נפרץ הסכר והגיע אלינו מבול של הודעות גיוס, שייצג היטב את תקופת השיא בא נמצא ההייטק הישראלי מבחינת קבלת השקעות. בסך הכל הודיעו סטארט-אפים ישראלים השבוע על גיוס כ-750 מיליון דולר, בסבבים שהגיעו אלינו.

ההכרזה הגדולה ביותר השבוע הייתה של חברת מניעת ההונאות פורטר שהודיעה על גיוס ענק של 300 מיליון דולר. חברת אבטחת הענן וויז של אסף רפפורט הוסיפה עוד 120 מיליון דולר לסכום הגיוסים המתרחב שלה. שני הגיוסים הללו כללו גם מרכיב של סקנדרי במסגרתו בעלי מניות קיימים מכרו החזקות, כך שלא כל הסכום הגיע בפועל לחברה. מלבד שני גיוסים גדולים אלו, הגיעו אלינו עוד 12 הודעות על גיוסי הון שונים השבוע.

אלו החברות הנוספות שהכריזו על גיוסי מימון טרי השבוע:

1. סנאפי

תחום פעילות: מרקטפלייס לשליחת מתנות
כמה גייסו: 70 מיליון דולר

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka
 מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

סנאפי (Snappy) מפתחת מרקטפלייס לשליחת מתנות מותאמות אישית בקלות ובמהירות על בסיס אלגוריתם עבור לקוחות ארגוניים. הגיוס במסגרת סבב C הובל על ידי GGV Capital ובהשתתפות המשקיעים הקיימים: סבן ונצ'רס, North83 ו-Hearst Ventures. בסך הכל עד היום גייסה סנאפי יותר מ-100 מיליון דולר.

סנאפי הוקמה ב-2015 על ידי חני גולדשטיין (מנכ"לית) ודביר כהן (סמנכ"ל טכנולוגיות). החברה מעסיקה כיום 135 עובדים, מתוכם 45 בתל אביב. "הלקוחות שלנו מחפשים דרכים חדשניות ויעילות יותר להפגין הערכה כלפי העובדים שלהם בעולם שהופך לדיגיטלי יותר ויותר", מסרה גולדשטיין. "חלק מההצלחה שלנו היא תוצאה של התמקדות בחלק הכיפי של החוויה ויצירת רגעים קסומים שיפתיעו וישמחו את מקבלי המתנות. המטרה שלנו היא להפוך למרקטפלייס המתנות העולמי".

2. סולט סקיוריטי

תחום פעילות: אבטחת ממשקי API
כמה גייסו: 70 מיליון דולר

מייסדי סולט סקיוריטי, רועי אליהו ומייקל ניקוסיה / צילום: סלי בן אריה
 מייסדי סולט סקיוריטי, רועי אליהו ומייקל ניקוסיה / צילום: סלי בן אריה

סולט סקיוריטי (Salt Security) פיתחה פלטפורמה לאבטחת ממשקי API, המסוגלת לחשוף את הפגיעויות הייחודיות לכל API, לזהות תקיפות בזמן אמת ולהגיב לפני שנגרם נזק. הגיוס במסגרת סבב C הובל על ידי קרן הפרייבט אקוויטי Advent International, אליה הצטרפו Alkeon קפיטל ו-DFJ Growth. השתתפו בסבב גם המשקיעים הקיימים של החברה S Capital ,Tenaya קפיטל, סקויה קפיטל, מריוס נכט ו-Y Combinator. כולל הסבב הנוכחי גייסה סולט סקיורוטי 131 מיליון דולר עד היום.

סולט סקיוריטי הוקמה ב-2016 על ידי רועי אליהו (מנכ"ל) ומייקל ניקוסיה (סמנכ"ל תפעול). כיום החברה מעסיקה כ-65 עובדים, 40 מהם מועסקים בישראל והשאר בארה"ב. "המון מתקפות סייבר על ארגונים מהגדולים בעולם מתאפשרות על ידי ממשקי API שלא מאובטחים כראוי. מנגנוני אבטחה קיימים אינם יכולים להגן כראוי מפני האיום החדש ונדרש לאבטח אותם באופן ממוקד. קיים פער עצום בין הנוכחות הגוברת של ממשקים אלו והגישה שלהם למידע הקריטי ביותר של הארגונים לרמת האבטחה הנמוכה, לכן הם משמשים כמשטח תקיפה רחב ומאוד אטרקטיבי", מסר אליהו.

3. אניקליפ

תחום פעילות: בינה חזותית
כמה גייסו: 47 מיליון דולר

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ואניקליפ / צילום: שחר עזרן
 אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP ואניקליפ / צילום: שחר עזרן

הטכנולוגיה של אניקליפ (AnyClip) מאפשרת לשלוף נתונים מכל סרט וידיאו במהירות דרך פלטפורמה המסוגלת לנתח תכני וידיאו במהירות גבוהה פי 10 מאשר זמן אמת. הגיוס הובל על ידי קרן JVP ובהשתתפות La Maison, בנק מזרחי ומשקיעים פרטיים. עד היום גייסה החברה 77 מיליון דולר.

אניקליפ הוקמה ב-2011 על ידי מיקי שולהוף ואראל מרגלית (מייסד ויו"ר JVP). החברה מנוהלת על ידי גיל בקר כיום (מנכ"ל ונשיא) ומעסיקה 120 עובדים, מתוכם 80 בישראל. "וידיאו הוא כיום מדיום התקשורת המוביל של עסקים בכל העולם. אולם, המעבר הפתאומי ורחב ההיקף לווידיאו יצר כמויות אינסופיות של תכני וידיאו שהניווט בהן כמעט בלתי אפשרי," מסר בקר. "פלטפורמת הבינה החזותית שלנו משליטה סדר בכאוס עבור עסקים מכל הענפים והגדלים ובכל שפה. בעזרת ההשקעה החדשה, AnyClip תתרחב כדי למלא את הצרכים של שוק עצום ובלתי מנוצל הממתין לפלטפורמה אוטומטית שמאפשרת לגלות יותר תכני וידיאו, לנקוט בפעולה לגביהם ולהתאימם לצרכים אישיים".

4. לייטראן

תחום פעילות: תיקון שגיאות ושקיפות קוד
כמה גייסו: 23 מיליון דולר

מייסדי לייטראן, אילן פלג ולאוניד בלובשטיין / צילום: תומר רוטנברג
 מייסדי לייטראן, אילן פלג ולאוניד בלובשטיין / צילום: תומר רוטנברג

הפתרון של לייטראן (Lightrun) מספק למפתחים שקיפות בזמן אמת לקוד ומאפשר להם לתחקר בעיות בסביבות מבצעיות באותה הקלות כפי שהיו עושים בסביבות פיתוח. הגיוס, במסגרת סבב A, הובל על ידי אינסייט פרטנרס האמריקאית ובהשתתפות המשקיעים הקיימים גלילות קפיטל. בתום הסבב הגיע סך ההון שגייסה החברה ל-27 מיליון דולר.

לייטראן נוסדה ב-2019 על ידי אילן פלג (מנכ"ל) ולאוניד בלובשטיין. כיום מעסיקה לייטראן 20 עובדים במרכז המו"פ בתל אביב. "במשך שנים רבות נאלצו מפתחים להשתמש בכלים מסורתיים לניהול ביצועי אפליקציות (APM) ובכלי שקיפות קוד שתוכננו עבור מפעילים ומנהלי IT המבצעים קורלציה של הנתונים בחלק 'הימני', רק לאחר שפיתוח השירות הושלם", מסר פלג. "אנו משנים עתה את פרדיגמת השקיפות ומוסרים את הכוח לידי המפתחים שיכולים לאסוף מידע מכל שורה ושורה בקוד שרץ בזמן אמת, דרך שימוש באותן כלי פיתוח שהמפתחים אוהבים וצורכים על בסיס יומיומי. זאת לעומת הגישה המסורתית לפיה המפתחים צריכים להגדיר מראש, לפני הוצאת הגרסה, מה המידע שהאפליקציה צריכה לשתף ועל בסיס מידע זה יצטרכו לתחקר בעיות שיצופו בהמשך כאשר התוכנה תרוץ בסביבות יצור וסביבות לקוח".

5. סאם

תחום פעילות: אבטחת מכשירי Iot
כמה גייסו: 20 מיליון דולר

הצוות של SAM / צילום: יעל בכר
 הצוות של SAM / צילום: יעל בכר

חברת הסייבר סאם (SAM) מספקת פתרון מבוסס תוכנה בתחום ההגנה על רשתות לא מנוהלות ומכשירים חכמים (IoT). הגיוס, במסגרת סבב B, הובל על ידי ורייזון ונצ'רס ובלקברי ובהשתתפות אינטל קפיטל, בלומברג קפיטל, ADT ו-NightDragon. כולל הסבב הנוכחי, החברה גייסה כ-40 מיליון דולר עד היום.

חברת סאם הוקמה ב-2016 על ידי סיוון ראושר (מנכ"לית), איילון לוטם (סמנכ"ל טכנולוגיות) ושמואל חפץ (סגן יו"ר הדירקטוריון). החברה מעסיקה כיום 50 עובדים, מתוכם 44 בישראל. מייסדי Team8, נדב צפריר, ישראל גרימברג ולירן גרינברג, מכהנים כיועצים לחברה. "מכיוון שאנחנו הפתרון הצומח והנפוץ ביותר במרחב שלנו, הצלחנו לשפר את טכניקות ההתנהגות והלמידה שלנו כדי לא רק לזהות, אלא גם למנוע התקפות המכוונות למכשירים חכמים", מסרה ראושר. "שילוב הטכנולוגיה שלנו והמהפך של רשתות ה-G5 יאפשר לנו לחזות בצורה מדויקת יותר את מתקפות הסייבר הפוטנציאליות".

6. סולידוס לאבס

תחום פעילות: מערכות לניטור סיכונים ופיקוח על מסחר בקריפטו
כמה גייסו: 20 מיליון דולר

מייסדי סולידוס לאבס, אסף מאיר, חן ארד ופראבין קומאר / צילום: סולידוס לאבס
 מייסדי סולידוס לאבס, אסף מאיר, חן ארד ופראבין קומאר / צילום: סולידוס לאבס

סולידוס לאבס מספקת פתרונות פיקוח וזיהוי מניפולציות במטבעות דיגיטליים כמו השפעה פסולה על שערי המטבעות ומחזורי המסחר בהם. הגיוס במסגרת סבב A הובל על ידי Evolution Equity Partners ובהשתתפות האנקו ונצ'רס, 645 ונצ'רס וקרן ההשקעות של בורסת הקריפטו FTX. כולל הסבב הנוכחי, החברה גייסה 23 מיליון דולר.

סולידוס לאבס הוקמה בניו יורק על ידי היזמים אסף מאיר (מנכ"ל), חן ארד ופראבין קומאר ב-2018. החברה מעסיקה כיום 30 עובדים, מתוכם 10 בישראל. "קריפטו ונכסים דיגיטליים מובילים מהפכה לא רק בעולם השירותים הפיננסים, אלא גם בדרך שבה רגולטורים יפקחו על שוקי הון ועל העולם הפיננסי בכלל", מסר מאיר. "בשנים הקרובות ימשיכו יזמים, חברות פרטיות וממשלות לרתום את הטכנולוגיות שפיתחה החברה כדי לאפשר יותר נגישות, שקיפות ויעילות בשירותים פיננסיים. נכסים דיגיטליים חשפו את הבטן הרכה של מערכות ניטור הסיכונים הקיימות כיום, שלא עומדות בצרכים של נכסים דיגיטליים וקריפטו, כך שנוצר צורך במערכות חדשות וייעודיות שבנויות בשביל העתיד, מהסוג שסולידוס מספקת".

7. רמון ספייס

תחום פעילות: מחשוב לתעשיית החלל
כמה גייסו: 17.5 מיליון דולר

עובדי רמון ספייס / צילום: בועז פורמן
 עובדי רמון ספייס / צילום: בועז פורמן

רמון ספייס (Ramon.Space) בונה מערכות מחשוב עבור לוויינים שמותאמות לתנאים הקיצוניים בחלל מבחינת קרינה, טמפרטורה ותנאי הסביבה. בגיוס, במסגרת סבב A, לקחו חלק סטייג' וואן ונצ'רס, דיפ אינסייט, WorldQuant ,UMC קפיטל ונצ'רס וגרוב ונצ'רס. כולל הסבב הנוכחי גייסה עד היום החברה 18.5 מיליון דולר.

רמון ספייס הוקמה ב-2004 על ידי פרופ' רן גינוסר (נשיא החברה), דב אלון (סמנכ"ל הנדסה) וטוביה לירן (סמנכ"ל טכנולוגיה). החברה מנוהלת כיום על ידי המנכ"ל אבי שבתאי ומעסיקה 30 עובדים. "אנו נרגשים לצרף משקיעים מהשורה הראשונה במטרה להוביל טרנספורמציה טכנולוגית בתעשיית החלל. עם טכנולוגיה פורצת דרך, בעלת עוצמת מחשוב דומה לזו שיש על כדור הארץ ובמבנה עלויות יעיל כמו על כדור הארץ, אנו מהווים חלק מרכזי במהפכת החלל, כמובילי שוק בתחום מערכות מחשוב, תקשורת ורשתות מבוססי תוכנה בחלל", מסר שבתאי.

8. פרמטריקס

תחום פעילות: ביטוח על קריסת מערכות מבוססות ענן
כמה גייסו: 17.5 מיליון דולר

מייסדי פרמטריקס, יונתן חצור, נטע רוזי, אורי כהן ותמיר כרמל / צילום: David Grab
 מייסדי פרמטריקס, יונתן חצור, נטע רוזי, אורי כהן ותמיר כרמל / צילום: David Grab

חברת פרמטריקס (Parametrix) מציעה מוצר ביטוחי ייחודי למקרי קריסת מערכות מבוססות ענן. פרמטריקס יודעת לאמת באופן מדויק ומהיר את זמן ההשבתה ולשלם ללקוחותיה בתוך 15 ימים ממועד האירוע ללא הוכחת נזק בעקבות ההשבתה. בגיוס השתתפו הקרנות FirstMark Capital (שזוהי השקעתה הראשונה בישראל) וקרן F2.

החברה נוסדה על ידי יונתן חצור (מנכ"ל), נטע רוזי (סמנכ"לית טכנולוגיות), אורי כהן (סמנכ"ל תפעול) ותמיר כרמל (יו"ר) ב-2020. פרמטריקס מעסיקה 20 עובדים. "בשנים האחרונות התלות של עסקים בפתרונות הענן הולכת וגוברת. על מנת לעזור לעסקים לצמצם את החשיפה שלהם מקריסת שירותי הענן בהם הם תלויים, יצרנו קטגוריה חדשה בעולם הביטוח המאפשרת הגנה אמינה ויעילה מפני השבתה של שירותי הענן, שאין חברה שלא נאלצת להתמודד עמה", מסר חצור.

9. פרומו

תחום פעילות: יצירת תוכן לעסקים
כמה גייסו: 16 מיליון דולר

הנהלת פרומו / צילום: ניר סלקמן
 הנהלת פרומו / צילום: ניר סלקמן

חברת פרומו (Promo.com) היא פלטפורמה ליצירת תוכן לעסקים המציעה הורדות של קטעי צילום וסרטונים ברמת איכות גבוהה ללא הגבלה וברישיון לכל החיים. ההשקעה הגיעה מחברת התוכן הוויזואלי גטי אימג'ס ובנוסף כולל גיוס חוב מבנק מזרחי טפחות (UMTB-Tech). עד לסבב הנוכחי, החברה גייסה 12 מיליון דולר מבנסון אאוק.

פרומו נוסדה ב-2016 על ידי גל מור (מנכ"ל) והחברה מעסיקה כיום 75 עובדים במשרדים בתל אביב ובוורשה. "השקנו את Promo.com כדי לעזור לעסקים לצמוח ברשת על ידי הנגשת תוכן וכלים שיווקיים ברי-השגה. שלב זה בשותפות שלנו יאפשר לקהילת המשתמשים שלנו לשווק את עצמם בדרכים יצירתיות ופורצות דרך אף יותר", מסר מור.

10. רייטבאונד

תחום פעילות: אוטומציה של תהליך המכירות
כמה גייסו: 12 מיליון דולר

הצוות של RightBound / צילום: RightBound
 הצוות של RightBound / צילום: RightBound

רייטבאונד (RightBound) הופכת את תהליך המכירה של חברות B2B לאוטומטי - החל ממחקר שוק, דרך מציאת לקוחות פוטנציאליים ועד לפניה מותאמת אישית למקבלי החלטות באמצעות ערוצים שונים. הגיוס הובל על ידי Innovation Endeavors והשתתפו בו Operator Collective ו-IBI Tech Fund .

רייטבאונד הוקמה על ידי רן אלגיסר (מנכ"ל) ורותם דפני (סמנכ"ל טכנולוגיה) ב-2019 ומעסיקה כיום 20 עובדים, 14 מתוכם בארץ. "מכונות אף פעם לא יחליפו בני אדם בשיחות מכירה עסקית", מסר אלגיסר. "אך בהחלט הגיע הזמן שצוותי מכירות יעלו מדרגה וייהנו מאוטומציה ואופטימיזציה של תהליך המחקר, איתור ויציאת פניה ראשונית המותאמת אישית לכל לקוח ולקוח באמצעות בינה מלאכותית. הטכנולוגיה שלנו מעלה את יחס המרה בין יצירת קשר עם לקוח פוטנציאלי לתיאום פגישת מכירה מ-1% ליותר מ-2%".

11. היירו

תחום פעילות: עיבוד שפה טבעית
כמה גייסו: 10.5 מיליון דולר

הצוות של היירו / צילום: Hyro
 הצוות של היירו / צילום: Hyro

היירו (Hyro AI) שואפת לשנות את האופן שבו חברות מתקשרות עם הלקוחות שלהן על ידי מערכות תקשורת גמישות ואדפטיביות שתחליף צ'טבוטים ומענים קוליים בסיסיים ומוגבלים. הגיוס במסגרת סבב A הובל על ידי ספרו ונצ'רס (Spero Ventures) ובהשתתפות טווילו (Twilio) ו-Mindset Ventures והמשקיעים הקיימים של החברה - הנקו ונצ'רס, ספיידר קפיטל והאקסלרטור Entrepreneurs Roundtable.

היירו נוסדה ב-2018 על ידי ישראל קרוש (מנכ"ל), אורי ולבסקי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ורום כהן (סמנכ"ל מידע). היום היא מעסיקה 40 עובדים, מתוכם 30 בתל אביב. "צ'אט בוטים הפכו לסוג של סטנדרט בשירות לקוחות דיגיטלי ולרוב הם תלויים בכך ש'יאמנו' אותם מחדש ויעדכנו אותם, מה שהופך אותם ללא סקאלבילים ולרוב גם לא פונקציונליים, ועל כן במקום לתרום לחברות הם רק פוגעים בצמיחה שלהן", מסר קרוש.

12. לגונה הלת'

תחום פעילות: ביטוח החלמה לאחר אשפוז
כמה גייסו: 6.6 מיליון דולר

מייסדי לגונה הלת', יעל אדם ויוני שטיין / צילום: יוסי אלטרמן
 מייסדי לגונה הלת', יעל אדם ויוני שטיין / צילום: יוסי אלטרמן

הפלטפורמה של לגונה הלת' (Laguna Health) מציעה ביטוח החלמה למעסיקים, חברות ביטוח ובתי חולים, עבור מטופלים שנדרשו לאשפוז בבית חולים. בתוך כך, החברה פועלת אקטיבית למנוע את חזרתו של המטופל לאשפוז נוסף. הגיוס בשלב הסיד הובל על ידי קרן הרפואה של פיטנגו - Pitango HealthTech - ו-LionBird, והשתתפו בו גם קרן ההשקעות של מורי ארקין - ארקין הולדינגס, אסף וונד (מייסד חברת האינשורטק היפו) וג'וש ריף (מייסד Onduo).

לגונה נוסדה ב-2020 על ידי היזמים הסדרתיים יוני שטיין (מנכ"ל) ויעל אדם. כיום החברה מעסיקה כ-20 עובדים ומשרדיה נמצאים ברמת גן. "כמעט כל אחד מאתנו איבד אדם יקר בתחושה שניתן היה למנוע את הגעתו לבית החולים שוב ושוב ולהעניק לו טיפול נכון יותר. מערכת הבריאות האמריקנית מוציאה כ-80 מיליארד דולר בשנה על בריאות של מטופלים חוזרים בבתי חולים, שחלק גדול מהם ניתן למנוע באמצעות פרוטוקול טיפול ומעקב מותאם אישית לכל מטופל. השילוב של מומחים התנהגותיים עם פלטפורמת ה-AI והביג דאטה שלנו תומכת בכל האספקטים של ההחלמה הדרושים למחלים באמצעות אפליקציה פשוטה - החל מסיוע התנהגותי למניעת דיכאון וחרדה ועידוד פעילות ושמירה על פרוטוקול הטיפול, מעקב אחר נטילת תרופות, תזונה נכונה, פעילות גופנית, ועד לניטור מדדים באופן רציף", מסר שטיין.