אגמון על הסוס: הנפקת ה-SPAC שהקפיצה את רווחי דלק רכב לכרבע מיליארד שקל

יבואנית הרכב פתחה את 2021 עם שיפור משמעותי במספר המכוניות שמכרה, ונהנתה  מעליית ערך השקעתה בחברת האוטו-טק אינוביז • כמעט כל רווחי הרבעון יחולקו כדיבידנד

גיל אגמון, מנכ"ל ובעל השליטה בדלק רכב / צילום: איל יצהר
גיל אגמון, מנכ"ל ובעל השליטה בדלק רכב / צילום: איל יצהר

חברת דלק רכב, יבואנית הרכבים ובעלת השליטה בחברת איכות הסביבה ורידיס, פתחה את 2021 ברגל ימין, ולצד שיפור משמעותי במספר המכוניות שמכרה, נהנתה מעליית ערך משמעותית של השקעתה בחברת האוטו-טק אינוביז (Innoviz), שמוזגה לאחרונה לחברת SPAC בוול סטריט.

כך, בסיכום רבעוני הרווח הנקי של דלק רכב  קפץ פי שישה (כ-500%) והגיע לסכום מרשים של 245 מיליון שקל, אחרי שברבעון המקביל של השנה שעברה סבלה החברה מהשפעות הקורונה, שצימקו את מספר המכוניות שמכרה.

לצד הדוחות עדכנה דלק רכב, שבשליטת המנכ"ל גיל אגמון, על חלוקת דיבידנד של 224 מיליון שקל לבעלי מניותיה. מניית החברה נסחרה במגמה חיובית, על רקע התוצאות והדיבידנד, השלימה זינוק שנתי של כ-150% והיא משקפת לחברה שווי שוק המתקרב ל-4 מיליארד שקל.

ההכנסות טיפסו 40% ל-1.6 מיליארד שקל

מהדוחות עולה, כי סך הכנסותיה הרבעוניות של דלק רכב טיפסו ביותר מ-40% והתקרבו ל-1.6 מיליארד שקל, בעיקר אחרי שהחברה נהנתה מקפיצה של 55% במספר המכוניות שמכרה, שהסתכמו בכ-8,240, תוך שיפור רוחבי במכירות המותגים שהיא מציעה - מאזדה, פורד ו-BMW - ושיפור משמעותי ברווחי הפעילות.

המגמה החיובית במכירות גם סייעה לדלק רכב להגדיל את נתח השוק שלה בשוק הרכב המקומי לכ-8%, לעומת כ-6% ברבעון המקביל ובסוף שנת 2020.

השיפור במכירות דלק רכב בולט במגמה שממנה נהנה שוק מכירת המכוניות בכלל בישראל, שנפגע אשתקד עם פרוץ קורונה, וברבעון הראשון של השנה הנוכחית מציג שיפור של 18% לפי דלק רכב, עם מכירה של מעל 100 אלף מכוניות חדשות.

עוד בדרך לשורה התחתונה, דלק רכב נהנתה מהכנסות מימון נטו של כ-55 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון נטו של כ-93 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בזכות עליית ערך השקעתה בחברת האוטוטק אינוביז, שהחלה להיסחר בבורסת נאסד"ק בתחילת חודש אפריל, וכן בזכות עליית שווי מניות פורד שבהן היא מחזיקה.

 דלק רכב עדכנה בדוחות על עליית ערך של כ-76 מיליון שקל, בעיקר משערוך השקעתה באינוביז, שהשהשלימה מיזוג לתוך חברת ספאק (SPAC), במהלך ששיקף לה שווי חברה של כ-1.4 מיליארד דולר. זאת לאחר שבסיכומה של שנת 2020 נהנתה דלק רכב מעליית ערך של כ-61 מיליון שקל בגין השקעתה באינוביז.

רווח מעליית ערך ההשקעה בהיילו

מלבד השקעתה באינוביז, המפתחת חיישני לייזר לתחום הרכב, דוחותיה הכספיים של דלק רכב חושפים, כי היא צפויה "לרשום רווח משמעותי מעליית ערך השקעה הקיימת בהיילו" - חברה העוסקת בפיתוח וייצור "שבבי בינה מלאכותית לעיבוד מידע ברכבים אוטונומיים". את הרווח מהיילו צופה דלק רכב בעקבות סבב גיוס שהחלה היילו בשבועות האחרונים, ואשר דלק רכב מתכננת להשתתף בו, אם יושלם כמתוכנן.

ברבעון המקביל נפגעה דלק רכב מירידת ערך הני"ע שלה, והשינוי החד בסעיפי המימון נרשם למרות שבסיכום הרבעון הראשון של 2021 רשמה דלק רכב הוצאות מימון של כ-26 מיליון שקל בקשר להתחייבויות והלוואות בחברה הבת ורידיס, הפועלת עבורה בתחומי איכות הסביבה, התפלת מים ואנרגיה. ההנפקה הראשונית של מניות ורידיס בבורסה של ת"א צפויה להיסגר בתקופה הקרובה, ודלק רכב לא מפרטת בדוחות בעניין זה, ורק מציינת, כי "התהליך מצוי בעיצומו".

הנפקת ורידיס, שעיקרה מכירת מניות של דלק רכב ושותפיה בחברה, מתוכננת על פי ההערכות להתבצע לפי שווי שינוע סביב כ-4 מיליארד שקל - פי ארבעה כמעט מהשווי שבו רכשה דלק רכב את השליטה בורידיס לפני כשלוש שנים. בפילוח מגזרי הפעילות של ורידיס בדוחות הרבעון הראשון, ניכר שיפור רבעוני ברווחי מגזר איכות הסביבה, שעיקרו הוא איסוף פסולת, בעוד רווחי מגזרי האנרגיה והמים נשחקו.