חברת התרופות NeuroRX הודיעה על השלמת המיזוג ל-SPAC

המיזוג צפוי לגלם שווי של כ-1.5 מיליארד דולר לחברת התרופות

ד"ר ג'ונתן ג'אביט, מנכ"ל חברת NeuroRX / צילום: אלון רון
ד"ר ג'ונתן ג'אביט, מנכ"ל חברת NeuroRX / צילום: אלון רון

חברת התרופות NeuroRX (נוירו RX) הודיעה על השלמת המיזוג ל-SPAC בשם Big Rock Partners Acquisition Corporation, בעסקה שצפויה לגלם לנוירו RX שווי של כ-1.5 מיליארד דולר ברגע המיזוג. בקופת החברה יהיו כ-140 מיליון דולר לאחר המיזוג.

בעלי המניות של נוירו RX המקורית יחזיקו כ-93% מהחברה הממוזגת. מייסדי נוירו RX האחים ד"ר ג'ונתן ופרופ' דניאל ג'אביט (המנכ"ל והממציא של טכנולוגיית החברה בהתאמה) מחיזיקים במעל 50% מהחברה טרם המיזוג, וחלקם בחברה יהיה שווה כ-700 מיליון דולר עם המיזוג. החברה אינה מתכננת כרגע הנפקה נוספת של מניות או מכירת מניות על ידי בעלי המניות הקיימים, ולכן כרגע האחזקה הזו היא על הנייר.

לנוירו RX שתי תרופות עקריות. הראשונה, ZYESAMI, נועדה לטיפול בחולים בקורונה בשלב המתקדם והקשה ביותר של המחלה. המוצר נמצא בשלב III של הניסויים הקליניים, והחברה כבר מתכוונת להגיש אותו עוד לפני כן לאישור, במסלול חירום. המטרה היא להגיש את המוצר לאישור כבר בעוד כחודש. חברת Relief Therapeutics השוויצרית, השותפה של נוירו RX לפיתוח התרופה, נסחרת בכ-700 מיליון דולר בבורסה של שוויץ.

בניסוי שערכה, החברה ביקשה להראות הפחתת תמותה מקורונה בזכות התרופה שלה, אל הצליחה להראות זאת בתת קבוצה של החולים. היא הצליחה להפחית את מספר ימי השהות בבית החולים, והראתה תועלת במספר מדדים נוספים, כגון מספר המחלימים אחרי פרק זמן מסויים. החברה נמצאת בניסוי נוסף הבוחן את התרופה גם בחולים פחות קשים.

המוצר השני של החברה, אשר על בסיסו נוסדה, הוא מוצר לטיפול בהפרעת דיכאון בי-פולארית עם נטיות אובדניות. גם מוצר זה הוגדר כמוצר פורץ דרך על ידי ה-FDA, מנהל המזון והתרופותה אמריקאי, כלומר הוא צפוי לעבור את מסלול הניסויים והאישורים המקוצר. המוצר כבר עבר בהצלחה את שלב II של הניסויים. המטופלים בתרופה נשארו ברמיסיה מדיכאון זמן רב יותר אחרי טיפול בקטמין, לעומת משתתפי קבוצת הביקורת.