פשרה בייצוגית: פרטנר תשלם 5.4 מיליון שקל ללקוחותיה ב"מסלול הכשר" ותציע תוכנית הטבות

פרטנר תשלם יותר מ-6 מיליון שקל במסגרת הסדר טיעון בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה • לטענת התובע, החברה התנתה את ההצטרפות לתוכנית לקהל החרדי ברכישת מכשיר סלולרי חדש • לפי ההסכם, פרטנר לא תודה בדברים - אבל מבחינת הצרכנים, הדגש הוא על הפיצוי

חנות של פרטנר/ צילום: דפי הירשפלד
חנות של פרטנר/ צילום: דפי הירשפלד

פרטנר תפצה את לקוחותיה שהצטרפו למסלול כשר בפיצוי שהיקפו 5.4 מיליון שקל בזיכוי חודשי שיינתן לכל לקוח. בנוסף, החברה תציע תוכנית הטבות למי שהצטרף למסלול "גרין כשר" שהציעה החברה אולם הוא אינו לקוח שלה עוד. כך במסגרת הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד החברה.

טענת התובעים היא שפרטנר התנתה את ההצטרפות לתוכנית המיועדת לחברה החרדית "גרין כשר" ברכישת מכשיר סלולרי חדש, מה שמנוגד לתנאי הרישיון של החברה. פרטנר טענה מנגד כי על פי נהליה היא לא התנתה רכישת מכשיר סלולר אלא שתנאי התוכנית קבעו שבעת ההצטרפות, יש להחזיר מכשיר סלולרי משומש כלשהו. הנימוק שסיפקה החברה למהלך היה במטרה לקדם מעבר לשימוש במכשירים בטכנולוגיה של דור 3 למכשירים ש"לאו דווקא יירכשו מהחברה". בתוך כך ציינה שאלפי מתחברים לתוכנית עשו זאת מבלי לרכוש מכשיר חדש.

הצדדים פנו להליך גישור שניהלה השופטת בדימוס הילה גרסטל וכך הגיעו להסדר מבלי שצד יודה בטענות של משנהו. המועצה לצרכנות התנגדה להסדר שהושג ועל כן הוגש נוסח מתוקן.

לטובת הפיצוי הוגדרו ארבע קבוצות של לקוחות: הראשונה - כל לקוח של החברה שהיה מנוי על תוכנית גרין ושעם הצטרפותו רכש מכשיר סלולרי כשר ונותר לקוח של החברה, הקבוצה השנייה מתייחסת למי שרכש מכשיר עם הצטרפותו לחברה אולם כבר אינו לקוח שלה. הפשרה קובעת כי כל אחד מחברי הקבוצה שעדיין מנוי של פרטנר יקבל זיכוי של 8.4 שקל למשך 30 חודשים. למי שכבר עזב את החברה, פרטנר תציע חבילה בעלות חודשית של 20 שקל שתכלול 5,000 דקות שיחה ליעדים בישראל ועוד 500 דקות ליעדים בחו"ל. החבילה תהיה תקפה ל-18 חודשים.

קבוצה נוספת כוללת מנויים שהצטרפו לתוכנית מה-20.4.14 עד ל-18.1.16 ועדיין לקוחות החברה - וקבוצה אחרת היא לקוחות שהצטרפו במועדים הללו ועזבו את פרטנר מאז. התאריכים הנקובים היו המועד שבו שווקה תוכנית "גרין כשר", על פי הטענה בעלות חודשית גבוהה יותר ממחיר התוכנית. בקבוצה זו הלקוחות הקיימים יקבלו זיכוי של 5.67 שקל לחודש למשך 36 חודשים ומי שהצטרף בתקופה זו וכבר לא לקוח יוכל להצטרף לתוכנית חדשה הכוללת 5,000 דקות שיחה בארץ ועוד 500 שיחות בינלאומיות בעלות של 25 שקל לחודש. התוכנית הזו תקפה לשנתיים.

הפיצוי האמור מסתכם עבור פרטנר ב-5.4 מיליון שקל. בנוסף תשלם פרטנר 600 אלף שקל לבא כוחו של התובע המייצג, עוה"ד אסף שילה וגם התובע המייצג יתוגמל בסכום של 200 אלף שקל. בנוסף, על כל לקוח שיצטרף לתוכנית שמציעה פרטנר במסגרת הפשרה, יקבלו התובע ובא כוחו סכום של 10 שקלים. המועצה לצרכנות שתרמה לתיקון הסדר הפשרה תתוגמל ב-40 אלף שקל. כך שבסיכומו של דבר, פרטנר תשלם יותר מ-6 מיליון שקל לאור הטענה כי היא התנתה את ההצטרפות לתוכנית לקהל החרדי ברכישת מכשיר. פרטנר על פי ההסכם לא תודה בכך אבל מבחינת הצרכנים, הדגש הוא על הפיצוי.