דוח פינטק | פודקאסט

מה הקשר בין תזונה מותאמת אישית לבין ביטוח?

דוגמה למודלים חדשים בביטוח מגיעה גם מעולמות הפרסונליזציה בתזונה • ליהיא סגל, מנכ"לית ומייסדת DayTwo, מסבירה איך המודל יכול לחסוך כסף גם לחברת הביטוח, וגם למבוטח האזינו

סדרניות מזון בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי
סדרניות מזון בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

מה הקשר בין פתרונות דיאטה מותאמים אישית לבין ביטוח? התשובה נעוצה במודלים חדשים בביטוח, שתכליתם לחסוך לחברות הביטוח בעלויות מצד אחד, וגם להוזיל פרמיות למבוטחים מצד שני.

איך זה עובד? למשל, חברות ביטוח מתמרצות את המבוטחים שלהן - שמועדים לחלות במחלה כלשהי או כבר חולים בה - לשתף פעולה עם חברה העוסקת בתחום הדיאטה. 

ליהי סגל / צילום: סמדר כפרי
 ליהי סגל / צילום: סמדר כפרי

מדוע זה כדאי לחברות הביטוח? כי ככל שהמבוטחים שלהן בריאים יותר, ופחות משתמשים בשירותי הביטוח, כך פוחתות העלויות של החברות. כיצד אפשר לתמרץ? למשל בכך שמציעים למבוטחים הוזלה בפרמיות. בכל הנוגע לסוכרת למשל, עלויות הטיפול באנשים עם סוכרת, בארה"ב לבדה, מוערכות במאות מיליארדי דולרים בשנה.

על הצד הרפואי של העסקה הזו בפרק של דוח פינטק השבוע, שבו מתארחת ליהיא סגל, מנכ"לית ומייסדת DayTwo.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל