הוקם איגוד עגורני הצריח במטרה לשפר את הבטיחות בענף

האיגוד פועל ליצירת הכשרות והשתלמויות לעובדים בענף וקביעת רגולציה עצמית לעוסקים • אירועים ומינויים

עגורנים בתל אביב / צילום: Shutterstock, Protasov AN
עגורנים בתל אביב / צילום: Shutterstock, Protasov AN

איגוד חברות עגורני הצריח הוקם השבוע באיגוד לשכות המסחר ושם לעצמו מטרה להביא להסדרת הרגולציה בענף ולשיפור הבטיחות בתחום. האיגוד, אשר שם לעצמו כיעד ראשי את שיפור הבטיחות בתחום, פועל בין היתר ליצירת הכשרות והשתלמויות לעובדים בענף, וכן קביעת רגולציה עצמית לעוסקים בתחום.

כמו כן, האיגוד פועל מול מנהל הבטיחות ומפקח העבודה הראשי במשרד העבודה וכן פועל לייבוא עגורנים חדשים לישראל עם מערכות בטיחות מתקדמות, תוך גריטת עגורנים ישנים. עוד יעד של האיגוד הוא לצמצם בעשור הקרוב את תאונות העגורנים עד לרמה אפסית. בעשור האחרון, התרחשו 16 תאונות עגורנים, בהן נהרגו חמישה אנשים, מהם ארבעה בתאונה אחת. כמו כן, נפצעו חמישה אנשים, מהם שני עוברי אורח והשאר עובדי אתר הבנייה.

מאיגוד חברות העגרונים נמסר: "התאגדות חברות העגורנים בישראל, היא צעד אחראי ומתבקש בדרך להסדרת הרגולציה בתחום העגורנים בארץ. מטרתו העיקרית של האיגוד הינה לעשות סדר בכל נושא תקנות הבטיחות לטובת ניהול עבודה תקינה ושמירה על חיי אדם". 

חדשות טובות 

מיזם "מנט־אור", שהקימו במשותף קרן־שמש מקבוצת עוגן, הסוכנות היהודית, הביטוח הלאומי ו-IVN מסכם שנה ראשונה של פעילות למען ארגוני המגזר השלישי והרביעי.

לאומי ו־toMIX חברו במסגרת פרויקט "שביל ישראל LIVE". הפרויקט יאפשר לשלב בין מסלולי הליכה בשביל ישראל להופעות של: אביב גפן, אהוד בנאי, אלון עדר ועוד. 

מנכ"ל חדש לחברה למתנ"סים 

שר החינוך יואב גלנט ושר הדיגיטל הלאומי דוד אמסלם חתמו (ג') על כתב מינויו של טל בסכס (45) ל מנכ"ל החברה למתנ"סים, זאת לאחר שחברי הוועדה לבדיקת מינויים בכירים ברשות החברות הממשלתיות אישרה את המלצת דירקטוריון החברה למנותו. 

בסכס, נשוי ואב לארבעה, הוא עורך דין  ובוגר תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן.

טל בסכח, מנכ"ל החברה למתנ"סים / צילום: החברה למתנ"סים
 טל בסכח, מנכ"ל החברה למתנ"סים / צילום: החברה למתנ"סים

ההחלטה על מינויו של בסכס התקבלה כחלק מהאסטרטגיה של החברה למתנ"סים לשים דגש על הטמעת יזמות, חדשנות וקידמה טכנולוגית כחלק אינטגרלי בעשייה חברתית וקהילתית ויצירת חיבורים וממשקים עם כלל השחקנים בשדה עבודתה של החברה ומרכזיה הקהילתיים ובהם המגזר העסקי והממשלתי.

מינויו של בסכס מגיע בד-בבד עם השקה של מהלך ארצי של החברה למתנ"סים בבית הנשיא בתחילת השבוע בשם "אתם לא לבד", בשיתוף עם הרשויות המקומיות. המהלך נועד לטפל בהשלכות הקורונה על הקהילות השונות ולפעול לקידום חיים משותפים בצל המתיחות ביחסים בין קבוצות באוכלוסייה. במסגרתו יפעלו מאות יוזמות קהילתיות מקומיות בכ-200 המרכזים הקהילתיים של החברה ברחבי הארץ. במסגרת המיזם יאותרו צרכים בקהילות השונות בדגש על 4 קבוצות: ילדים ונוער בסיכון, משפחות צעירות, קשישים בודדים ואנשים עם מוגבלות.