מצטרפת לטרנד: פירמת רוה"ח סומך-חייקין KPMG מעלה את שכר המתמחים

העלאת השכר ב-KPMG הנה חלק משינוי בשוק ראיית החשבון שקורה בחודש החולף: רוב פירמות ראיית החשבון הגדולות העלו את שכר המתמחים • הסיבה המרכזית: מחסור בבוגרי לימודי חשבונאות

רו"ח גד סומך, ראש פירמת סומך-חייקין KPMG / צילום: יוסי כהן
רו"ח גד סומך, ראש פירמת סומך-חייקין KPMG / צילום: יוסי כהן

נמשכת מגמת העלאות השכר בפירמות רואי החשבון: פירמת רואי החשבון סומך-חייקין KPMG הודיעה לעובדיה על שדרוג תנאי המתמחים וכלל העובדים בפירמה, תוך העלאות שכר משמעותיות.

בין היתר יועלה "סל התגמול" למתמחים שיצטרפו לפירמה מאוגוסט השנה ל-8,290 שקל בחודש. מדובר בשדרוג משמעותי לסל התגמול הבסיסי, שעמד עד כה על 6,898 שקל לחודש.

העלאת השכר ב-KPMG היא חלק משינוי דרמטי והיסטורי ממש בשוק ראיית החשבון שקורה בחודש החולף, ואשר נחשף בגלובס: רוב פירמות ראיית החשבון הגדולות העלו את שכר המתמחים, ובמקביל עדכנו והעלו באופן רוחבי את שכר רואי החשבון במעלה הפירמידה. הסיבה לכך היא המצוקה הקשה של השוק בגיוס מתמחים בשל היעדר היצע.

בחודש שעבר פרסם גלובס כתבה על ירידה במספר בוגרי לימודי החשבונאות בחמש השנים האחרונות ועל מצוקת מתמחים בשוק, שהולידה תחרות עזה בקרב המשרדים הגדולים על כל מתמחה.

בעוד שבעבר הייתה תנועת מטוטלת בשוק, ולעתים היה עודף היצע של בוגרים, בשנים האחרונות נדמה כי מדובר בבעיה שורשית עמוקה שעלולה להשפיע לרעה על השוק לאורך שנים.

במקביל, התנהל בחודשים האחרונים מאבק שהכריזו שני בוגרי לימודי חשבונאות - יובל עבדי ואושר אמסלם - נגד מה שהם כינו "קרטל המחירים" של פירמות ראיית החשבון - הורדת שכר המתמחים שבוצעה בכל הפירמות הגדולות לאורך השנים האחרונות.

בפירמות ראיית החשבון קלטו את הבעיה שקיימת בשוק ואת העובדה שאם המצב לא ישתנה, מספר המתמחים בראיית חשבון רק ירד עם השנים, ומספר פירמות כבר הודיעו על העלאות שכר ושדרוג תנאי המתמחים והעובדים בפירמה.

בין היתר הודיעה דלויט ישראל כי שכר המתמחים אצלה יעלה ב-20% לכ-8,000 שקל בחודש, BDO ישראל הודיעה על העלאת שכר המתמחים ל-8,200 שקל בחודש, וב-EY ישראל עלה השכר ל-8,000 שקל.

עד כה נעשו ב-KPMG שינויים בשכר המתמחים ברמה הפרטנית, כאשר הפירמה ניהלה משאים-ומתנים עם מתמחים מצטיינים על תנאיהם ושכר ושדרגה אותם. כעת מודיעה הפירמה כי היא ממשיכה לשדרג את תנאי המתמחים והעובדים כאחד באופן רוחבי, ולא פרטני בלבד.

על-פי הודעת הפירמה, מתמחים שיגיעו לפירמה בחודשים הקרובים יזכו לתנאים חדשים ומשופרים, וכן כלל העובדים והמנהלים ישודרגו בהעלאות שכר כבר בחודש יולי הקרוב.

מהודעת הפירמה עולה כי סל התגמול הכולל למתמחה ב KPMG-יתחיל מ- 8,290 שקל ויהיה מורכב משכר בסיס של 7,300 וכן השתתפות בנסיעות בסך 560 שקל, תן ביס בסך 240 שקל ודמי הבראה בסך 190 שקל לחודש.

עם זאת, בפירמה הבהירו כי השכר ימשיך להיות מותאם אישית לניסיונם ולכישוריהם של המועמדים.

בפירמה מציינים כי מדובר במהלך שמצטרף לתוכניות הפיתוח הייחודיות של KPMG עבור העובדים בכל שלבי ההתמחות.

מ-KPMG סומך-חייקין נמסר כי "כבר לפני שלוש שנים זיהינו את הקיטון המספרי בבוגרי המסלולים של מקצוע ראיית החשבון, ולכן נקטנו צעדים כדי לצרף לפירמה מתמחים. בסוף שנת 2020 הגברנו את המאמצים והיינו חלוצים בהצעת שכר עבודה גבוה יותר למתמחים המצטרפים לפירמה".