עוברת למסך: משפחת נכט רכשה 8% מהמניות של יצחק תשובה בערוץ קשת 12

אחרי שהחברה המרכזית למשקאות טרפדה את מכירת המניות לקרן רקיע, עסקה חדשה יוצאת לפועל • את יתרת המניות של תשובה בקשת (14%) תרכוש משפחת ורטהיים, שמחזיקה ב-60% ממניות החברה

מריוס נכט / צילום: שלומי יוסף
מריוס נכט / צילום: שלומי יוסף

שבועות ספורים לאחר שהמניות של יצחק תשובה בערוץ הטלוויזיה קשת 12 שוב עלו על המדף, מודיעה היום (ד') קשת כי 8% מהמניות של תשובה נרכשו על-די משפחת נכט. 14% נוספים יירכשו על-ידי משפחת ורטהיים, המחזיקה כיום ב-60% ממניות החברה, מה שיביא את המשפחה ל-74% - המקסימום המותר על-פי החוק.

עד העסקה הנוכחית התחלקו המניות בקשת באופן הבא: החברה המרכזית (משפחת ורטהיים) החזיקה 60%, משפחת למלבלאום 10%, וילי נגל 1.5%, אלכס גלעדי 6.5% ויצחק תשובה 22%.

עד לפני מספר שבועות עמדה על הפרק עסקה אחרת לרכישת מניות תשובה, שבמסגרתה קרן רקיע הייתה אמורה לרכוש את המניות תמורת 50 מיליון שקל. בעלת השליטה בערוץ, החברה המרכזית למשקאות, טרפדה את העסקה. נראה כי הסיבה המרכזית להתנגדותה לעסקה נבעה מאופייה של הקרן ולמשמעות שיש לכך על ההתנהלות העתידית של קשת: רקיע היא קרן השקעות שהאינטרס שלה בקשת היה בעיקר פיננסי.

על-פי הערכות בשוק, המחיר שבו ניתן היה לרכוש את המניות של תשובה היה רחוק מלשקף באופן ריאלי את שוויה של קשת. עוד העריכו בחברה המרכזית כי הקרן איננה רואה עצמה כמשקיע אסטרטגי. המשקיעים ברקיע אמורים היו להיות חברות עסקיות, בהן הפניקס ואיש העסקים דוד פתאל, שמטרתם למקסם את התשואה על המניות. כלומר, להמתין מספר שנים שערכה של קשת ימשיך לעלות ואז למכור את המניות ברווח נוסף, כמקובל בשוק ההון או הנדל"ן.

לא השקעה כלכלית גרידא

גם משפחת נכט לא פועלת עד עתה באופן ישיר בתחום התקשורת, אולם בשונה מקרן רקיע, נראה כי העניין שלה בכלי תקשורת אינו רק במבט של השקעה כלכלית גרידא. מריוס נכט אומנם מזוהה כאחד ממייסדי חברת צ'ק פוינט, אולם בשנים האחרונות הפעילות שלו ושל אשתו ענבר מתמקדת בתחומים נוספים, בהם תרבות ומוזיקה, המשיקים לתחום שבו פועלת קשת.

מנכ"ל קשת אבי ניר מסר: "העסקאות במסגרתן משפחת נכט נכנסת לראשונה לקשת, והחברה המרכזית מגדילה את החזקתיה בחברה, הן הבעת אמון משמעותית בקשת ועתידה, כזו שתאפשר לחברה להמשיך ולהתפתח בעולם המאתגר והמרתק בו אנו פועלים. כניסתם של ענבר ומריוס נכט להשקעה בקשת מביאה ניסיון רב מהעולם העסקי והטכנולוגי, שיתרום רבות לחברה".

*** גילוי מלא: מריוס נכט הוא בן הזוג לשעבר של ענת אגמון, מבעלות השליטה בגלובס. השניים מצויים במחלוקת.