טראמפ סוגר את הבלוג שעלה לאוויר רק לפני חודש

עוזרו של הנשיא לשעבר הודיע ל-CNBC כי הבלוג "לא יחזור לפעילות" • טראמפ עדיין מתכנן לקדם את התוכנית להקים רשת חברתית חדשה

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ / צילום: Shutterstock
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ / צילום: Shutterstock

הבלוג של נשיא ארצות-הברית לשעבר דונלד טראמפ נסגר לצמיתות -כך אישר עוזרו ל-CNBC. הבלוג, "From the Desk of Donald J. Trump", עלה לאוויר לפני כחודש, וכעת הוא "לא יחזור לפעילות", כך אמר עוזרו הבכיר של טראמפ, ג'ייסון מילר. הפוסטים שכן עלו לבלוג יאוחסנו בהודעות לעיתונות בחלק נפרד באתר של טראמפ.

הבלוג הושק ב-4 במאי כזירה אלטרנטיבי, לאחר שטראמפ נחסם על-ידי פייסבוק וטוויטר בתחילת השנה. הזירה נבנתה על-ידי Campaign Nucleus, חברה דיגיטלית שהוקמה על-ידי מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, בראד פרסקייל.

נכון לעכשיו, לטראמפ יש עדיין תכנונים להקים זירת מדיה חברתית שהבטיח להקים אחרי שנחסם על-ידי פייסבוק וטוויטר, ועוזרו מילר מסר כי "יהיה לנו מידע בחזית הזו בעתיד הקרוב", וכי אין פרטים חדשים שאפשר לפרסם.

בחודש שעבר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי טראמפ מנהל שיחות עם זירות כמו CloutHub ו-FreeSpace כדי להשתמש בהן כבסיס לפלטפורמה שהוא רוצה להקים.

למעשה היה מדובר באזור חדש באתר של טראמפ, שם טראמפ ויועציו יכולים לפרסם הצהרות ומידע עבור תומכיו של הנשיא לשעבר. מבחינה רעיונית, זו לא רשת חברתית אלא בלוג, אך ישנם מוטיבים מוכרים: לדוגמה, כפתור הלייק לפוסטים השונים, אפשרויות השיתוף ברשתות אחרות ועוד.

חשבונותיו של טראמפ בכל הרשתות החברתיות ובשירותים נוספים נחסמו בחודש ינואר האחרון, לאחר אירועי ההסתערות על גבעת הקפיטול. מכיוון שנטען כלפיו שהוא הסית את ההמון והוא עורר שיח שנאה, החליטו ענקיות האינטרנט לפעול נגדו ולחסום או להגביל את חשבונותיו. מתנגדיו כעסו שטראמפ נחסם רק בתום כהונתו, לאחר שירד מכוחו. תומכיו רתחו שמשתיקים אותו בלי שום סיבה, וזו הסיבה שהובילה את אנשיו להודיע על כך שהם עובדים על פלטפורמה משלהם.