הולכים לסופר עם ילדים? כך תייעלו את הקניות

הקניות בסופר הן מבין ההוצאות הגבוהות ביותר של משק הבית, בטח כשהילדים מצטרפים • 7 עצות שיעזרו לכם לצמצם אותן

איך הולכים לקניות בסופר עם הילדים / צילום: Shutterstock, Syda Productions
איך הולכים לקניות בסופר עם הילדים / צילום: Shutterstock, Syda Productions

הוצאות הקניות בסופר הן מבין ההוצאות הגבוהות של משקי הבית, וכאשר בוחנים דרכים להוזיל אותן, אחת העצות הראשונות היא "תגיעו לסופר בלי ילדים". אולם, למי שאין יכולת להשאיר את הילדים בבית, נביא 7 עצות איך בכל זאת צולחים סופר עם ילדים, הכל כמובן בהתאם לגיל הילד ולרמת ההבנה.

1. תכננו ביחד איתם את הארוחות המרכזיות לשבוע הקרוב, ולפי זה את רשימת המצרכים. זו הזדמנות לדבר על תקציב, ועל תכנון שנועד לעמוד בתקציב קבוע מראש. אם יש בסופר מבצע אטרקטיבי על מוצר שלא במסגרת הארוחות, דונו באפשרות להחליף את אחת הארוחות בארוחה אחרת. למשל אם הילדים בחרו אורז, ויש מבצע על פסטה, דונו האם כדאי להחליף השבוע את ארוחת האורז בארוחת הפסטה.

2. אל תבואו לסופר רעבים. לא אתם, ולא הילדים.

3. אם אתם יודעים שלילדים יש נטייה לבקש להוסיף דברים לרשימת הקניות, הגבילו זאת במוצר אחד בלבד. כך, הם יצטרכו לבחור איזה מוצר הם רוצים, ועל מה הם מוותרים.

4. תנו משימות או ערכו תחרות למציאת המוצרים הזולים בכל קטגוריה. למשל: אם אתם צריכים לקנות רסק עגבניות, תנו לילדים למצוא את הרסק הזול ביותר. עודדו אותם להסתכל על המדפים הנמוכים, ולא רק על אלו שבגובה העין.

5. אם יש ברשימה מוצר יקר שאתם מוותרים עליו בגלל המחיר, דברו עם הילדים על הגבלה של הוצאה, מדוע מוצרים מסוימים יקרים במקומות מסוימים והיכן ניתן למצוא אותם בזול. למשל, פירות וירקות: סופר מול שוק או ירקן.

6. כאשר אתם מעלים את המוצרים מהעגלה אל מסוע התשלום, שימו לב שלא "התגנבו" לעגלה מוצרים שלא התכוונתם להכניס אליה, והתווספו בחסות הילדים. שימו בעיקר לב שלא נכנסים חטיפים שנמצאים בסטנדים ליד הקופות.

7. תנו לאחד הילדים משימה לעקוב אחרי החשבון ככל יכולתו, על מנת ליצור הרגל לעשות כך מגיל צעיר.