ראש השב"כ במסר חריג: "השיח ברשתות עלול להגיע לכדי פגיעה בנפש"

נדב ארגמן הזהיר מפני השיח האלים ברשתות החברתיות, וקרא לנבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית לנהוג באחריות • "חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים", קרא

נדב ארגמן / צילום: קובי גדעון-לע"מ
נדב ארגמן / צילום: קובי גדעון-לע"מ

ראש השב"כ נדב ארגמן פירסם במהלך השבת הודעה שמתריעה מפני ההסתה ברשתות החברתיות. "בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות", נכתב בה. "זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

לדברי ארגמן, ההתבטאויות ברשת עלולות להוביל לפגיעה בחיי אדם: "כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

ראש השב"כ קרא לפוליטיקאים לפעול בנושא. "לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם - מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו".

שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה: "למנהיגי הציבור יש אחריות מיוחדת ונראה בימים האחרונים שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר. מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות. זו העת, שכלל מנהיגי הציבור יצאו בפומבי ובאופן נחרץ ואקטיבי נגד אלימות בכלל ועל רקע פוליטי בפרט".