הותר לפרסום: עוזרו של ליצמן, מוטי בבצ'יק, חשוד כי דאג להקלות לתנובה בתמורה לשוחד

בבצ'יק חשוד כי קידם אינטרסים של שתי חברות תרופות ושל תנובה בתמורה לשוחד, ומעצרו הוארך בשלושה ימים • בנוסף נעצרו מנכ"ל חברת הלובינג פוליסי ארז גלהר, עוזר השר לשעבר והאסטרטג מנחם גשייד ומנכ"ל רוש פרמצבטיקה אבי דנציגר • במקביל פשטה היחידה לחקירות הונאה על משרדי תנובה

מוטי בבצ'יק / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
מוטי בבצ'יק / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 החלה הבוקר (א') בחקירה גלויה בפרשת שחיתות ועצרה את מוטי בבצ'יק, עוזרו של שר השיכון יעקב ליצמן בחשד לשוחד; מנכ"ל חברת הלובינג פוליסי ארז גלהר; האסטרטג מנחם גשייד שהיה עוזרו של השר ליצמן בעבר וכיום משמש פובליציסט בעיתון המודיע ועדי דנציגר מנכ"ל רוש פרמצבטיקה. השר ליצמן לא חשוד בפרשה.

מעצרם של בבצ׳יק וגלהר הוארך עד ליום שלישי אז ישוחררו בהסכמה למעצר בית. מעצרם של גשייד שנחשד בשוחד והפרת אמונים ודנציגר הוארך עד למחר והם ישוחרר בהסכמה.

במקביל נחקרה בחשד לשוחד בכירה לשעבר בתנובה, וכן בכירים בחברה לשירותי רפואה בעבר ובהווה שנחקרו לאורך כל היום ושמם אסור בפרסום.

לפי החשד בבצ׳יק פעל לקידום מטרות עסקיות של גופים שונים אגב לקיחת שוחד בהם של חברת התרופות רוש וחברת תרופות נוספת ושל חברת תנובה.

מהחקירה עלה חשד כי החברות תרמו כסף לעמותות הקשורות לעוזר השר בבצ'יק. באשר לתנובה עלה חשד לקבלת הקלות הנוגעות לרפורמת סימון המוצרים. בבצ'יק נחשד שקיבל שוחד על מנת שידאג להסיר סימונים אדומים (המעידים על רמות גבוהות של סוכר, שומן רווי או נתרן) ממספר מוצרים של תנובה, על מנת להגביר את המכירות שלהם.

הבכירה לשעבר בתנובה אמרה בחקירתה כי ההחלטה למי להעביר את הכספים לתרומות לא היתה באחריותה. בכירים נוספים במשק צפויים להיחקר.

החקירה מנוהלת ע"י משטרת ישראל ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

עוה"ד טל שפירא וסתיו שורצברג מסרו מטעמו של מנחם גשייד כי מרשם פעל כחוק והוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו לכאורה. ההחלטה לשחרר את מר גשייד ממעצר כבר מחר משקפת את היעדר מעורבותו והם סמוכים ובטוחים כי בתום החקירה יתבהרו הדברים והתיק בעניינו של גשייד יסגר.

מתנובה נמסר: "תנובה פעלה ופועלת בהתאם לחוק והממשל התאגידי. החברה ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש".

עורך הדין אייל בסרגליק המייצג את אחת החשודות בפרשיה מסר כי "בשלב זה מרשתנו מעוכבת בלבד. הגם שמדובר בשלב מאוד מקדמי של החקירה אין כל ספק כי למרשתנו אין כל קשר לעבירה פלילית כלשהי ולא דבק בה רבב. החשד שבגינו עוכבה היום הוא חשד המיוחס לאחרים ולא לה, כאשר שמה שורבב לפרשיה. בחלוף הזמן יתברר כי למרשתנו אין כל קשר לחקירה שנפתחה היום".

מחברת רוש ישראל נמסר בתגובה כי "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".

***חזקת חפות: כל החשודים בפרשה מכחישים את המיוחס להם ועומדת להם חזקת החפות.