הצעת מכר מוצלחת: בעלי מניות בצים מכרו מניות בהיקף של 279 מיליון דולר

צים, שהונפקה בניו יורק בינואר האחרון ומאז זינקה יותר מ-200%, דיווחה על הצעת מכר מוצלחת של בעלי מניות בה, לפי 40 דולר למניה • המנכ"ל אלי גליקמן: "היו ביקושים חזקים פי שלושה ממספר המניות שהוצעו למכירה"

אלי גליקמן, מנכ"ל צים ספנות / צילום: יח"צ
אלי גליקמן, מנכ"ל צים ספנות / צילום: יח"צ

צים   הייתה אחת מההנפקות הראשוניות שיצאו השנה מישראל, לאחר שבינואר היא הונפקה בניו יורק במחיר של 15 דולר למניה. לאחר זינוק של יותר מ-200% במחיר המניה, לשיא של 46.4 דולר, בד בבד עם שיפור ניכר בתוצאותיה העסקיות, דיווחה צים על הצעת מכר של בעלי מניות בה.

בסוף השבוע נקבע התמחור בהצעת המכר - 40 דולר למניה, נמוך בכ-9% מהמחיר ביום שלפני התמחור, אך גבוה ב-167% ממחיר ההנפקה הראשונית. בעלי המניות שמכרו מניות בהיקף כולל של 279 מיליון דולר הם KSAC Europe, דנאוס, דויטשה בנק, יוליוס בר ו-ELQ Investors.

מכירת המניות של KSAC הסתכמה ב-132 מיליון דולר, של דנאוס (חברת ספנות אירופית) הסתכמה ב-69.6 מיליון דולר ושל דויטשה בנק ב-52.2 מיליון דולר.
בעלת המניות הגדולה בצים, קנון של עידן עופר, לא מכרה מניות ונותרה עם החזקה של 27.8% ממניות צים, בשווי נוכחי של כ-1.28 מיליארד דולר.

מנכ"ל צים, אלי גליקמן, אמר כי "הצעת המכר של בעלי המניות המוכרים הייתה מוצלחת במיוחד, עם ביקושים חזקים בכמות של פי שלושה ממספר המניות שהוצעו למכירה". המוכרים העניקו לחתמי ההנפקה (סיטיגרופ, גולדמן סאקס, ברקליס, ג'פריס וקלארקסון) אופציה הניתנת למימוש בתוך תקופה של 30 יום ממועד ההצעה, לרכוש מניות נוספות מבעלי המניות המוכרים תמורת סכום של כ-42 מיליון דולר.