70% מהאוטובוסים במתחם חניון בנבנישתי בבירה יהיו חשמליים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה להפקיד את התכונית לחניון, שיכיל מקומות חניה ל-200 אוטובוסים, ושייבנה בשתי קומות • החלטת הוועדה נעשית על רקע התנגדות תושבים באזור לתוכנית

הקומה העליונה של מתחם חניון בנבנישתי / הדמיה: אדריכל חיים לוטנר
הקומה העליונה של מתחם חניון בנבנישתי / הדמיה: אדריכל חיים לוטנר

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה להפקדה את התוכנית לבניית חניון בנבנישתי - חניון אוטובוסים שיכיל 200 מקומות חנייה, ולצידו מסוף אוטובוסים. מדובר בחניון לילה וחניון תפעולי לאוטובוסים, בין רחובות דב יוסף ובנבנישתי, הממוקמים בין שכונת גוננים ופארק אלמליח.

שטח התוכנית הינו 31 דונם, כאשר החניון המתוכנן ייבנה בתת הקרקע כלפיי החזית הדרומית והמערבית הפונות אל דרך דוד בנבנישתי ודב יוסף. החניון מתוכנן עבור כ-200 אוטובוסים במבנה בן שתי הקומות, הכולל שטחי תפעול ושטח חניה עבור אופניים. בצמידות לחניון מתוכנן מסוף אוטובוסים וגג החניון ישמש למגרשי ספורט שונים עבור הציבור.

מהוועדה המקומית נמסר כי "התוכנית כוללת הקמת גשר המחבר בין שכונת גוננים ופארק אלמליח - אל מגרשי הספורט המתוכננים מעל החניון. הוראות לפיתוח החזית הפונה אל פארק המסילה, כוללות נטיעות של עצים בוגרים ופיתוח החזית כחזית ירוקה ומעוצבת, שתשמר את אופי הפארק ותייצר מרחב ציבורי בטוח ומזמין".

יצוין כי דווקא על הרקע הזה קמה התנגדות של תושבים באזור שהביעו תרעומת מקידום התוכנית בשטח שהינו כיום ירוק, וכי עצים רבים בו ייכרתו לצורך פיתוח השטח.

כמו כן קובעת התוכנית כי 70% מהאוטובוסים שיעשו שימוש בחניון יהיו חשמליים, וכי תתבצע הכנה לטעינה של 100% אוטובוסים חשמליים, "דבר שיצמצם באופן משמעותי את המפגעים הסביבתיים הצפויים מחניון ומסוף אוטובוסים", נמסר מהעירייה. לשאלת גלובס בנוגע לעלות הפרויקט נמסר מהעירייה כי, "היות והנושא נמצא בשלב תב"ע, מוקדם עדיין לדבר על עלויות".

מגישי התוכנית הם צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים והוועדה המקומית; עורך התוכנית הוא האדריכל חיים לוטנר.