בלי ועדת איתור או מועמדים: הליך החלפת הממונה על התחרות מוקפא

באוגוסט הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, צפויה לסיים את תפקידה - ועדיין אין לה מחליף • לא ברור אם ניתן למנות ועדת איתור בגלל אי הוודאות הפוליטית, והיועמ"ש ונציב שירות המדינה לא ממהרים להכריע

היועמ"ש אביחי מנדלבליט. לא ממהר להגיע לפתרון / צילום: תמר מצפי
היועמ"ש אביחי מנדלבליט. לא ממהר להגיע לפתרון / צילום: תמר מצפי

אין מועמדים לתפקיד הממונה על התחרות, אין ועדת איתור, אין החלטה האם בכלל מותר להקים את ועדת האיתור ולמנות ממונה על התחרות בתקופת ממשלת מעבר. הכל בהקפאה - זהו המצב בזירת מינוי ממונה על התחרות במקום עו"ד מיכל הלפרין, שפרישתה מהתפקיד תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט.

השאלה אם מותר למנות ועדת איתור תלויה באוויר, על רקע אי הוודאות הפוליטית. מי שאמור לקבל החלטה בנושא הוא היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שעד כה העדיף להשתהות בנושא. גם נציב שירות המדינה, פרופ’ דניאל הרשקוביץ, שהשאלה הגיעה לפתחו, טרם הכריע בה.

חוק התחרות הכלכלית קובע כי הממשלה תמנה ממונה על התחרות באמצעות ועדת איתור. השאלה שהופנתה ליועמ"ש ולנציב שירות המדינה נולדה על רקע הנחיות לפיהן שרים בממשלת מעבר צריכים לנהוג באיפוק בהפעלת סמכויותיהם לגבי כל אותם עניינים שאין דחיפות לפעול בהם בתקופת המעבר. בינתיים, הספירה לאחור עד תום ימי הכהונה של הלפרין החלה.