בין החשודים בפרשת הפרוטקשן בדרום: בכיר בשיכון ובינוי

רשות המסים ומשטרת ישראל עצרו הבוקר חשודים בחשד לביצוע עבירות מס והלבנת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים באמצעות חברות מתחום השמירה והאבטחה • חוקרי יאל"כ: "הוצאו חשבוניות פיקטיביות בסכום של מיליוני שקלים" • עובד בכיר נוסף בשיכון ובינוי זומן למתן עדות

ראש צוות החקירה / צילום: יוסי כהן
ראש צוות החקירה / צילום: יוסי כהן

פרשת הפרוטקשן בדרום: 12 חשודים הובאו היום (ג') לבית משפט השלום בראשון לציון לצורך הארכת מעצרם. בין העצורים ישנם בעלי חברת אבטחה ובנו.

החל מהבוקר נחקר באזהרה בכיר בשיכון ובינוי בחשד לעבירות מרמה והלבנת הון. בתום חקירתו שוחרר הבכיר למעצר בית למשך 5 ימים.

הבוקר פורסם כי רשות המסים ומשטרת ישראל עצרו היום 13 חשודים בחשד לביצוע עבירות מס והלבנת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים באמצעות חברות מתחום השמירה והאבטחה. בין העבירות הנחשדות - גביית דמי חסות בהיקפים גדולים מחברות בנייה. בפרשה מעורבות חברות בנייה גדולות ומוכרות במשק כשיכון ובינוי ואלקטרה. החקירה נפתחה בשנת 2018 ומאז היא מתנהלת במשך 3 שנים.

יחידת החקירה יאל"כ טענה בבית המשפט היום כי במשך שנים הוצאו חשבוניות פיקטיביות בסכום של מיליוני שקלים שפגעו אנושות בקופת המדינה. בנוסף כי ישנן עבירות מרמה חמורות, איומים ומס.

החוקר: "יש מאות פעולות חקירה. עובדים על התיק עשרות חוקרים. המשטרה סבורה שנאספה תשתית ראייתית".

אחד החשודים המרכזיים הוא דודו של העצור שנעצר בצרפת, שהוא הבעלים של חברת אבטחה. כאמור, גם בנו הוא בין החשודים. החשוד המרכזי שיתף פעולה בחיפוש בביתו ופתח כספת בביתו. עו"ד שחר חצרוני ביקש לשחרר את החשוד ללא כל תנאי: "החשוד נעדר עבר פלילי. זו חקירה שנמשכת למעלה משלוש שנים. שיתף פעולה באופן מלא בחקירה, ובחיפושים שלו במשרד. פתח את הכספת עם כסף בפנים".

עו"ד ירון לונדון המייצג את הבכיר בשיכון ובינוי: "לאחר ששוחחתי עם מרשי והבנתי במה מדובר אני יכול לומר שהוא פעל כדין וללא רבב. הוא לא קשור לעבירות שלכאורה בוצעו על ידי חברות השמירה".

שיכון ובינוי: "עובד בכיר נוסף זומן כעד"

משיכון ובינוי נמסר: "החברה מעדכנת כי היום, 08 ביוני 2021, נודע לה כי בכיר בחברה נחקר במשטרה ונשלח למעצר בית. בנוסף עובד בכיר של החברה זומן כעד למתן עדות. לחברה לא נמסר על קשר לפעילות החברה ככל שקיים כזה. בנוסף חברה בת של החברה נדרשה להמציא מסמכים בקשר לנשואי החקירה, שהינם צדדים שלישיים שאינם קשורים לחברה, וכן להפקיד כל סכום כסף שהיא חייבת, אם וככל שהיא חייבת לנשואי החקירה, לקרן חילוט".

 ***חזקת החפות: ההליך הפלילי נגד המעורבים בפרשה נמצא בראשיתו, החשודים מכחישים את המיוחס להם ועומדת להם חזקת החפות.