המרוץ נפתח: מי בין המועמדים לתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ הבא?

עם קבלת תפקיד ראש הממשלה, נפתלי בנט יצטרך גם להחליט מי יהיה מנכ"ל משרדו • בין המועמדים: יאיר פינס, עמית לנג ושי לינדנר

נפתלי בנט / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
נפתלי בנט / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

מינוי בכירים: עם כניסתו של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט לתפקיד, ממתינים לפתחו שורה של מינויים ובראשם איוש תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. לגלובס נודע כי בבורסת השמות האפשריים עלו מספר אנשי מטה של בנט מהעבר ונוסף להם גם יאיר פינס, מי שמשמש כיום כמנכ"ל משרד השיכון והיה בעבר סגן מנהל רשות מקרקעי ישראל. פינס, שהחל את דרכו המקצועית במשרד האוצר, מונה על ידי ליצמן לתפקיד מנכ"ל משרדו וכעת עם השבעת הממשלה שבדרך נבחן שמו על ידי אנשי בנט כמועמד לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

שמות נוספים שעלו הם עמית לנג, ששימש כמנכ"ל משרד הכלכלה בתקופה שבה בנט כיהן בתפקיד שר הכלכלה. לנג כיהן בתפקידים בכירים גם במשק וגם בתפקידים ציבוריים הוא היה סגן הממונה על התקציבים באוצר לאחר מכן שימש כמנהל חטיבת הכלכלה בחברת פרטנר והיום הוא מכהן בתפקיד מנכ"ל שח"מ מקורות ביצוע. מועמד נוסף הוא דביר כהנא, מנכ"ל משרד התפוצות כבר שבע שנים, שהחל את תפקידו עם מינויו של בנט לשר התפוצות. לפני כן היה סמנכ"ל עמותת עיר דוד ומאז שבנט עזב את המשרד עבד תחת שרים מתחלפים. גם הוא נחשב מוערך מאוד ובעל סיכויים גבוהים להתמנות על ידי בנט לאחד מתפקידי המפתח, שיחזיק בידו עם כניסתו למשרד ראש הממשלה.

שם נוסף הוא שי לינדנר, מי שהיה יועצו הבכיר של בנט במשרד הכלכלה. לינדר נחשב גם היום מקורב לבנט והוא היחיד מבין חברי הרשימה שלא שימש כמנכ"ל תחתיו. במסגרת תפקידו בלשכתו של בנט, לינדנר עסק בעידוד השקעות, בחדשנות, בקידום הקלות ברגולציה עבור עסקים קטנים ובינוניים והיום הוא מכהן כסמנכ"ל הכספים של קבוצת שפיר.

מלשכת בנט נמסר: "איננו מתייחסים לנושא איוש התפקידים. נגייס אנשים טובים ומקצועיים שיבואו לעבוד כדי להוציא את ישראל מהכאוס ולהחזיר את המדינה לתפקוד".