בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט: מניות המם איבדו גובה, חברות התרופות התחזקו

לאחר יום מסחר מעורב, המדדים המובילים בניו יורק ננעלו בירידות • אירופה: מדד הדאקס השיל כ-0.4%, הפוטסי ירד 0.2% • הביטקוין עלה ל-36 אלף דולר

 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:05

נעילה אדומה בוול סטריט: הנאסד"ק מחק את העלייה הקלה שרשם במהלך היום וננעל בירידה של 0.1%, הדאו ג'ינס איבד 0.4% וה-S&P 500 איבד 0.2%.

מניית AMC סגרה את היום בירידה של 10.4%, וונדי'ס איבדה 12.6%, בד באת' אנד ביונד ובלקברי נסוגו גם הן. מניית תאגיד ההיאבקות WWE זינקה 10.8% בעקבות שמועות על חזרתו של המתאבק ההולנדי אליסטר בלאק לזירה.

חברות התרופות והפארמה התחזקו הערב, בהן אינוביו שזינקה 16%, מודרנה ופייזר שעלו 2% ואאת'לון מדיקל שסיימה את יום המסחר בזינוק של 388%, עם מחזור מסחר של קרוב ל-250 מיליון מניות, לעומת 365 אלף בממוצע בשלושת החודשים האחרונים.

22:00

המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים להסחר ללא תנודות משמעותיות, כאשר הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1% והנאסד"ק עולה בשיעור דומה. ה-S&P 500 ממשיך להיסחר ביציבות.

חברות התרופות השונות זוכות ליום מסחר חיובי, בהן מודרנה , פייזר  ואאת'לון, שממשיכה בראלי המטורף שהחלה עוד בטרום המסחר, ונוסקת כבר ביותר מ-410%.

מניות המם לעומת זאת איבדו את עניין המשקיעים היום, ו-AMC   נופלת 10% ובד באת' אנד ביונד  נחלשת ב-6.5%.  גיימסטופ  לא הצטרפה אליהן בירידות, והיא עולה עכשיו כ-7.3%.

מבין הישראליות בוול סטריט, פלוריסטם  עולה 5.7%, אורמד , איתמר מדיקל ונייס  כ-4%, למונייד  וקומפיוג'ן  מתחזקות ב-2%. חברת הסייבר סיירן  (שלא נסחרת גם בתל אביב) מאבדת 6.7%, קנון  יורדת 4% ואבן קיסר  נחלשת ב-3.4%.

הזהב נחלש קלות היום, והחוזים לאוגוסט נסחרים כעת תמורת 1,893 דולר לאונקייה.

19:40

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. בעוד שמדד הדאו ג'ונס נחלש בקרוב ל-0.2%, הנאסד"ק מתחזק ב-0.3% ו-S&P 500 נסחר ביציבות, עם תנודות קלות מעלה.

מניות הפארמה מרכזות עניין היום בניו יורק, ובין השאר עולות מניות מודרנה , ביוג'ן , פייזר  ואאת'לון מדיקל, שעדיין נוסקת 350% מעלה.

מניות חברות השילוח בארה"ב מאבדות גובה הערב: UPS מאבדת קרוב ל-5%, לאחר שהכריזה שתחל להעדיף משלוחים משתלמים על פני כמות חבילות גבוהה יותר. גם פדקס  נחלשת ב-3.7%. 

הביטקוין התחזק מעט במהלך הערב ונסחר כעת מעל 36 אלף דולר. הדוג'קוין התחזק ועלה ל-35 סנט ליחידה.

18:40

נעילה מעורבת בבורסות אירופה. מדד הדאקס השיל כ-0.4%, הפוטסי נפרד מ-0.15% והקאק התחזק ב-0.2%. הדויטשה בנק איבד היום 2.1%, וירידות נרשמו גם במניות אדידס, פולקסווגן ו-BMW. באנגליה, נרשמו ירידות במניות של לויד'ס, ברקליס ורשת הביגוד נקסט, שפופולרית גם בישראל.

בוול סטריט המסחר נמשך במגמה חיובית, עם עליות קלות במדדים המובילים. חברת אאת'לון מדיקל, שדיווחה על הצלחה בטיפול שפיתחה לחולי קורונה, מזנקת מאות אחוזים.

16:45

פתיחה מעורבת בבורסות בארה"ב, כאשר הנאסד"ק מתחזק ב-0.5%, S&P 500 עולה קלות והדאו נחלש.

מניות המם בולטות לרעה הפעם, כש-AMC צונחת 10%, בלקברי יורדת 5.6% ובד בת' אנד ביונד נחלשת ב-2%.

שוק הקריפטו ממשיך בעליות קטנות, והביטקוין נסחר כעת סביב 35 אלף דולר. האת'ריום נע סביב 2,500 דולר.

15:50

המסחר בבורסות אירופה עבר לטריטוריה השלילית, כאשר מדד הדאקס מאבד קרוב ל-0.5%, הפוטסי נחלש ב-0.4% והקאק נסחר ביציבות. בורסות אמסטרדם וציריך מתחזקות.

בגרמניה בולטות מניות הרכב שמאבדות גובה (פולקסווגן ו-BMW) וכן הדויטשה בנק שנפרד מ-2%.

המסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט מתנהל בעליות מתונות. החוזה על הנאסד"ק עולה ב-0.4%, ה-S&P מתחזק ב-0.15%. החוזה על הדאו ג'ונס נסחר ללא תנודות מהותיות. במסחר המוקדם בולטת אאת'לון מדיקל, שדיווחה על הצלחה בטיפול לקורונה במטופלים שהיו במצב קשה, ומזנקת מאות אחוזים. AMC נחלשת בטרום המסחר ב-4.2%.

14:15

מניית קלובר (CLOV) ממשיכה לזנק ועולה בעוד 16% במסחר המוקדם לאחר עלייה של 85% אתמול. 

אלוט  מדווחת היום כי מפעילת סלולר Tier-1 באסיה פסיפיק בחרה בפתרון 5G NetProtect של אלוט על מנת לספק הגנה מקצה לקצה מפני התקפות מניעת שירות (DDoS) ובוטים (Botnet) על רשת 5G שלה.

12:40

מגמה מעורבת באירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט. 

כלכלני דוייטשה בנק מציינים בסקירתם השבועית כי נתון שוק התעסוקה האחרון בארה"ב יהיה בעל משמעות מעכבת לטווח הקצר בנוגע לצמצום במדיניות הפד כאשר המכשול הבא יהיה מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שיפורסם ביום חמישי. "עלייה בחומרי הייצור(מחירי הסחורות) הם מקור לדאגה ונתונים עתידיים על שוק העבודה עשויים להיות ממוקדים ב"בפער התעסוקה" והתחממות יתר של הכלכלה. למרות מחסור עובדים בחלק מהסקטורים, פער התעסוקה צפוי להמשיך להישאר גבוה לזמן ממושך למעט סקטורים ספציפיים מה שיגרום לתוכניות הצמצום של הפד להיות זהירים וגמישים. בשורה התחתונה : חששות בנוגע לאינפלציה בארצות הברית יימשכו אך פער התעסוקה הקיים יישאר גדול".

10:25

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק ניכרת יציבות.

הביטקוין נסחר כעת בעלייה של כ-4% סביב 34,200 דולר ליחידה, והאת'ריום נסחר בעלייה של כ-1% תמורת 2,515 דולר.

08:10

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. זאת לאחר שיום המסחר בבורסות ניו יורק התנהל בתנועות קלות וננעל במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק עלה ב-0.3%, מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.1% ומדד S&P 500 ננעל ביציבות.

במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק ניכרת יציבות, והתשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומדת ברמה של כ-1.53%.

שוק הקריפטו מתייצב היום לאחר ירידות חדות אתמול. הביטקוין נסחר סביב 32,800 דולר ליחידה, והאת'ריום נסחר תמורת 2,430 דולר.

חוזה על הנפט מסוג ברנט רושם עלייה קלה לרמה של 72.5 דולר לחבית וגם הזהב רושם עלייה קלה ל-1,897 דולר לאונקיה.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי  מחר (חמישי), בארה"ב צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי כאשר "הצפי שלנו למדד של 0.4% דבר שיביא את האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ל-4.6% (ואחרי המדד הבא ל-5% ואז תתחיל לרדת).

"הבנק המרכזי בארה"ב הודיע שעד לסוף השנה הוא מתכנן למכור את תיק ניירות הערך הקונצרני שלו על סך כ-14 מיליארד דולר, אך להערכתנו הסכום היחסית קטן (כל השוק קרוב ל-10 טריליון דולר) לא צפוי להשפיע על המרווחים. ההכרזה של ה-Fed בשנה שעברה שירכוש עד 750 מיליארד דולר (בשילוב תוכנית הלוואות נוספת), כולל אג"ח מתחת לדירוג השקעה היה אחד מהגורמים העיקריים שתרמו ל'תיקון' החד בשווקים הפיננסים, לירידה במרווחי האשראי ואפשרו זרימה תקינה של אשראי בעיקר לחברות הגדולות במשק. הידיעה שבמשבר הבא (תמיד יהיו עוד משברים) 'תחמושת' זו נמצאת בידי הבנק המרכזי מקטינה מאוד את הסיכון בעלייה דומה במרווחים הממוצעים בעתיד. הפרסומים הללו לצד המשך השיפור בשוק העבודה מחזקים את הערכתנו שהמהלך הבא של הבנק יהיה צמצום תוכנית רכישות אג"ח הממשלתיות, ואנו ממשיכים להאמין שההסתברות לעליית תשואות גבוהה מההסתברות לירידה".

עוד ביום חמישי, "למרות עליית האינפלציה הבנק המרכזי בגוש האירו לא צפוי למצמץ השבוע גם בגוש האירו האינפלציה צפויה להמשיך ולעלות בחודשים הקרובים. כאשר עלייה של כמעט 8% במדד המחירים ליצרן תורמת רבות לכך ולכן אנו מצפים שבחודשים הקרובים האינפלציה (במבט לאחור) תגיע גם ל-3 אחוזים (4% בגרמניה). יחד עם זאת, בניכוי מחירי המזון והאנרגיה האינפלציה איננה כה גבוהה לכן אנו צופים שבהודעת הריבית השבוע (חמישי) נגידת ה‑ ECB תודיעה שקצב הרכישות המוגבר של אג"ח יימשך, ושהם לא קרובים לדון בצמצומה. זאת, למרות שאנו צופים שהבנק יעדכן כלפי מעלה את תחזיות הצמיחה והאינפלציה", כותב קליין.