מנכ"ל החברות סברה ואובלה מסיים את תפקידו אחרי 3 שנים

תומר הרפז ביקש לצאת לחופשה של שנה אחרי שכיהן כמנכ"ל סברה ואובלה במשך 3 שנים ואחרי 11 שנים בשטראוס • בקרוב יודיעו פפסיקו ושטראוס על מינוי מנכ"ל חדש לחברות • הרפז הוא ממקימי הרשת Rebar והוביל את חזון הפודטק בשטראוס

מנכ"ל סברה ואובלה, תומר הרפז / צילום: Simone Henken
מנכ"ל סברה ואובלה, תומר הרפז / צילום: Simone Henken

תומר הרפז, מי שכיהן כמנכ"ל החברות סברה ואובלה שבבעלות משותפת של קבוצת פפסיקו ושטראוס, ביקש לסיים את תפקידו אחרי 11 שנים בקבוצת שטראוס. שתי החברות עוסקות בייצור ובשיווק של סלטים ומטבלים לשווקים, סברה הפועלת בצפון אמריקה ואובלה הפועלת במקסיקו ובאוסטרליה.

הרפז ביקש לצאת לחופשה של שנה אחרי שכיהן בתפקיד משך 3 שנים ו-11 שנים בשטראוס. בתקופה הקרובה יודיעו פפסיקו ושטראוס על מינוי מנכ"ל חדש לחברות. הרפז בן ה-48 הוא ממקימי הרשת Rebar והוא הוביל את חזון הפודטק בשטראוס. הוא הקים את אלפא שטראוס, זרוע הפודטק ואת חממת The Kitchen. לאחר מכן מונה למנכ"ל חברת הקפה הגלובלית של שטראוס ממנה עבר לנהל את סברה ואובלה.

בהודעה של גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, הוא ציין כי "הרפז שהינו מנהל מוערך מאד בקבוצה ביקש לסיים תפקידו כמנכ"ל סברה אובלה לאחר למעלה מ-3 שנים ולצאת לחופשה, במהלכה יבחנו עמו אפשרויות לתפקידים בכירים בקבוצה. נתח השוק של סברה בקטגוריית החומוס עומד על למעלה מ-62% בארצות הברית. פורטפוליו המוצרים של החברה אורגן מחדש והרווחיות שופרה. נבנו וחוזקו יכולות במגוון תחומים בהם מצוינות תפעולית וטכנולוגית, שרשרת הספקה ואי-קומרס.

"כמו כן נבנתה תשתית מכירות חדשה לפעילות אובלה בגרמניה. למרות אתגרי קורונה קשים בכל מדינות הפעילות (ארה"ב, אירופה, מקסיקו ואוסטרליה), החברות הצליחו לשמור על רציפות ויציבות עסקית כשבריאות העובדים עמדה בסדר עדיפות גבוה ונשמרה ללא פשרות".

סברה, ששטראוס רכשה 51% ממנה ב-2005, פועלת בארה"ב ובקנדה שם היא מחזיקה בנתח של 62% בתחום הסלטים והמטבלים, ו"אובלה" במקסיקו, אוסטרליה, ניו זילנד ומערב אירופה. ב-2008 נכנסה פפסיקו כשותפה 50%-50% עם שטראוס בפעילות של סברה סברה ואובלה המתבצעות בנפרד. סברה סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של 1.3 מיליארד שקל ואובלה סיימה את 2020 עם הכנסות של 163 מיליון שקל.