ביש עתיד החליטו למנות את אורנה ברביבאי לשרת הכלכלה

את ברביבאי יחליף בראשות ועדת חוץ וביטחון ח"כ רם בן ברק, גם הוא ממפלגת יש עתיד • בינתיים בכחול לבן מתמהמהים בסוגיית המינויים לתיקים ולוועדות שברשותם: ועדת הכלכלה ותיק המדע

ח"כ אורנה ברביבאי / צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
ח"כ אורנה ברביבאי / צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

ביש עתיד החליטו למנות את אורנה ברביבאי מהמפלגה לשרת הכלכלה. היא תחליף בתפקיד את עמיר פרץ. את ברביבאי יחליף בראשות ועדת חוץ וביטחון ח"כ רם בן ברק, גם הוא ממפלגת יש עתיד.

ברביבאי, מקום שני ברשימת יש עתיד, היא הקצינה הראשונה בצה"ל בדרגת אלוף, ובתפקידה האחרון הייתה ראש אכ"א.

במסגרת השינויים שיעבור משרד הכלכלה בממשלה הבאה, יוצא ממנו האגף להסדרת התיישבות הבדואים בנגב, ובמקביל תועבר אליו זרוע העבודה ממשרד הרווחה.

בינתיים בכחול לבן מתמהמהים בסוגיית המינויים לתיקים ולוועדות שברשותם: ועדת הכלכלה ותיק המדע. על תיק המדע מתחרים ארבעה: מיכאל ביטון, אלון שוסטר, אורית פרקש-הכהן ואיתן גינזבורג, כאשר הכף נוטה לטובת ביטון, מספר ארבע ברשימה ומי שנחשב למקורבו של בני גנץ. מי מביניהם שלא יקבל את התיק, יקבל כפרס ניחומים את ראשות ועדת הכלכלה, ובכל מקרה שר אחד לפחות צפוי להישאר ללא תפקיד משמעותי בממשלה שתקום, מה שמקשה על קבלת ההחלטות בסביבתו של גנץ.

בנוסף, שר האוצר העתידי ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לא ממהר למנות את אנשי המפלגה לתפקידים המיועדים העומדים לרשותו. לתפקיד יו"ר ועדת כספים ולחלופין לתפקיד שר במשרד האוצר, יכול ליברמן למנות את עודד פורר, חאמד עמאר או אלי אבידר. בנוסף הוא יידרש להציב חבר כנסת מטעמו בראשות ועדת הרפורמות שתקום בכנסת לדרישתו. בישראל ביתנו אמרו כי זהות המינויים תיקבע רק לאחר השבעת הממשלה ביום ראשון.