4 בי"ח ישראלים בדירוג בתי החולים החכמים של 2021

למקום הגבוה ביותר מבין הישראלים התברג בית החולים שיבא - מקום 13 • איכילוב במקום ה-84, הדסה במקום ה-196 ובילינסון במקום ה-215

חדשנות בבית חולים שיבא / צילום: דוברות שיבא
חדשנות בבית חולים שיבא / צילום: דוברות שיבא

לרשימת 250 בתי החולים החכמים בעולם של העיתון ניוזוויק כוללת ארבעה בתי חולים ישראלים: שיבא במקום ה-13, איכילוב במקום ה-84, הדסה במקום ה-196 ובילינסון במקום ה-215.

הדירוג בוצע על ידי חברת Statistica, והתבסס על סקר שבו התבקשו רופאים ומומחי בריאות דיגיטלית בעולם לדרג בתי חולים על פי חמישה קריטריונים: ניתוחים מונחים טכנולוגיה, הדמיה דיגיטלית, בינה מלאכותית, רפואה מרחוק ורשומה רפואית אלקטרונית. לאחר מכן נערכו ראיונות עומק עם מומחים, נערך שוב סקר בין 13 אלף מומחים, ולאחר מכן בוצע טיוב מידע.

בית החולים הישראלי שהגיע למיקום הגבוה ביותר הוא כאמור שיבא, שבשנים האחרונות הקים את פרויקט ARC לשיתוף חדשנות טכנולוגית עם חברות בינלאומיות ומקומיות, ובמיוחד בשנתיים האחרונות הטמיע במהירות ובאופן פרו-אקטיבי פיילוטים של טכנולוגיות חדשות, כחלק מההתנהלות השוטפת של בית החולים.

אפשר היה לצפות כי ישראל, שרואה את עצמה כמובילה בתחום הבריאות הדיגיטלית, תשלח נציגים רבים יותר ולמקומות גבוהים יותר ברשימה, אך מסתבר שיש לנו מתחרות. מלבד ארה"ב, גם גרמניה, צפון קוריאה, צרפת, ספרד, בריטניה, יפן, סינגפור, איטליה, קנדה, אוסטרליה והולנד שלחו יותר נציגויות לרשימה מישראל. עם זאת, ביחס לכמות האוכלוסייה במדינה, אנחנו עדיין מתבלטים.

עורכי הדירוג הסבירו כי בתקופת הקורונה, בתי חולים שהשקיעו בתחום הבריאות הדיגיטלית ועיבוד המידע עוד קודם לכן, הם אלה שעמדו במשימה באופן הטוב ביותר. הסיבה אינה רק הטכנולוגיות הדיגיטליות עצמן, אלא אימוץ גישה של גמישות וחדשנות מצד בתי החולים, שעזרה להם להיות עמידים יותר בפני משבר. שוק הטכנולוגיות החכמות לבתי החולים צפוי על פי הערכות העיתון להגיע ל-35 מיליארד דולר ב-2021, ואפילו עד 83 מיליארד דולר ב-2026.