דיסקונט מאמין בג. יפית: רוכש כ-20% מרשת סטימצקי בכ-45 מיליון שקל

ההשקעה מעניקה לרשת חנויות הספרים שווי של כ-235 מיליון שקל

חנות סטימצקי / צילום: תמר מצפי
חנות סטימצקי / צילום: תמר מצפי

דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות של בנק דיסקונט, צפויה לרכוש 20% מרשת חנויות סטימצקי ב-45-50 מיליון שקל, ההשקעה מעניקה לרשת חנויות הספרים שווי של כ-235 מיליון שקל. ההשקעה בסטימצקי משקפת הבעת אמון של דיסקונט קפיטל במותג וביכולת שלו להמשיך לצמוח, בין היתר על-ידי כניסה לתחומי פעילות חדשים.

ההשקעה היא גם הבעת אמון במנכ"ל סטימצקי, אייל גרינברג, בנה של אשת השיווק יפית גרינברג (ג. יפית), אשר עמדה בראש קבוצת משקיעים שרכשה בשנת 2014 את השליטה בסטימצקי, כאשר זו כבר נקלעה לחובות עתק בהיקף של כ-100 מיליון שקל תחת בעלותה של קרן מרקסטון הכושלת.

כחלק מתהליך הפיתוח של החברה, סטימצקי רכשה במהלך השנה שעברה כ-12% ממניות קבוצת האופנה גולף תמורת כ-8 מיליון שקל, השקעה שהתבררה כמוצלחת מאוד לנוכח התשואה שהניבה עד היום תשואה של מאות אחוזים. במקביל הפך אייל גרינברג למנכ"ל גולף

ההשקעה בסטימצקי מייצרת עבור דיסקונט קפיטל רגל של עסקאות בכלכלה המסורתית שמתפתחת לצד ההשקעות בחברות טכנולוגיה. היא מצטרפת לעסקאות כמו רכישת 20% ממחלבות גד תמורת 300 מיליון שקל (ומכרה 5% בהמשך לחברת הביטוח מגדל) או רכישת 19% מגלידות פלדמן.

השאלה הגדולה היא אם שוק הספרים בישראל הוא אכן שוק צומח כמו שמקווים בדיסקונט. זאת לנוכח היותה של ישראל "מדינת אי" מבחינה לשונית וחוסר היכולת של הקוראים בארץ לרכוש בחו"ל ספרים בעברית והיותם מחויבים לעשות זאת בישראל, בין אם באופן פיזי בחנויות או באמצעות החנויות המקוונות הפועלות בשוק המקומי.

נקודה נוספת שהכריעה את הכף לטובת השקעה בסטימצקי היא התפתחותה של החברה לתחומי משפחה ופנאי וחוסר ההתקבעות שלה על ספרים בלבד. תמהיל המוצרים המוצע, יחד עם פריסה נרחבת של חנויות בכל הארץ, אפשרו הביאו את דיסקונט קפיטל להאמין ביכולת של סטימצקי להמשיך להתפתח ואף להתשדרג באמצעות ההשקעה של הבנק ברשת.