מתחילים ליישם את הבנקאות הפתוחה: הבינלאומי יאפשר צפייה בחשבונות בבנקים אחרים

השלב הראשון ברפורמה שנועדה לאפשר את העברת השליטה במידע מהבנק ללקוח נכנס לתוקפו באפריל והבינלאומי השיק את MultiBank • בינתיים יוכלו לקוחות הבנק שיחפצו בכך לצפות במידע אודות העו"ש שלהם גם בחשבונות המנוהלים בבנקים אחרים

סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר
סמדר ברבר צדיק / צילום: רמי זרנגר

הבנק הבינלאומי השיק את MultiBank - שירות לריכוז מידע מכל חשבונות הבנק של הלקוח . השירות הזמין באפליקציית הבנק הוא למעשה יישום ראשון של רפורמת הבנקאות הפתוחה המאפשר ריכוז מידע מכל חשבונות הלקוח בכל הבנקים בישראל.

בשלב הראשון יוכלו הלקוחות המחזיקים בחשבון בבינלאומי ונתנו את הרשאתם לכך לצפות במידע על פרטי חשבון עו"ש, יתרות חשבון עו"ש, ויתרות עו"ש מט"ח, אותם הם מנהלים בכל בנק שערוך מבחינה טכנית להעברת המידע על פי אבן הדרך הראשונה ברגולציית הבנקאות הפתוחה, שקבעה כי החל מה-18 באפריל יוכלו הבנקים לפתוח את הדלת לגורמים פיננסיים אחרים.

השרות זמין ללקוחות הבינלאומי על כל מותגיו (הבינלאומי, אוצר החייל, פאגי ויובנק) ולקוחות בנק מסד ומאפשר קישור של כל חשבון המתנהל בבנקים שתומכים ברגולציית בנקאות פתוחה .

בהמשך השירות יכלול גם מידע על כרטיסי חיוב, חסכונות, אשראי וניירות ערך וזאת על פי אבני הדרך שנקבעו על ידי רגולציית בנקאות פתוחה של בנק ישראל. על פי אותן אבנים, בסוף חודש ינואר 2022 ניתן יהיה לתפות בנתונים אודות השימוש בכרטיסי האשראי והחיובים בהם ובסוף מאי 2022 ייפתח המידע אודות פיקדונות ואשראי. לכניסתו לתוקף של השלב הרביעי, זה הנוגע לני"ע, טרם נקבע מועד.

בנוסף, כיוון שיישום הבנקאות הפתוחה בבנקים ובחברות כרטיסי האשראי הינו פרויקט מורכב, החליט בנק ישראל לקדם אותו בשלבים: בשלב הראשון, ייתן הפרויקט מענה לחשבונות יחידים, ובהמשך תורחב התחולה גם לחשבונות של תאגידים. הבחירה להתחיל בחשבונות יחידים נבעה מכך שכיום בישראל יש מיעוט פתרונות לאגרגציית מידע בנקאי עבור יחידים, וכן מכך שהיישום בחשבונות של תאגידים מורכב בעשרות מונים.

רון גריסרו , סמנכ"ל וראש החטיבה הבנקאית בבינלאומי אמר כי "השירות החדש, המתבסס על עקרונות הבנקאות הפתוחה, מאפשר הגברת התחרות לטובת הלקוחות שיכולים כעת לראות בצורה נוחה מידע מכל חשבונותיהם, ולנהל בצורה שקופה והוליסטית יותר את ענייניהם הפיננסיים. ואנחנו במהלך לבניית שיתופי פעולה נוספים שמאמצים את עקרונות הבנקאות הפתוחה עם חברות פינטק וגופים פיננסים נוספים".