בהמשך לפניית גלובס: סניפי הבנקים חוזרים לשגרה אחרי יותר משנה

בשבוע שעבר פרסם גלובס כי למרות הסרת מרבית מגבלות הקורונה, סניפי הבנקים נותרו סגורים, והכניסה אליהם מותנית בזימון תור מראש • כעת מודיע בנק ישראל כי "לכל המאוחר עד ליום 30.6.2021, כל סניפי המערכת הבנקאית ייפתחו כבשגרה לקבלת קהל"

בנק לאומי. סניפי הבנקים ייפתחו לקבלת קהל / צילום: איל יצהר
בנק לאומי. סניפי הבנקים ייפתחו לקבלת קהל / צילום: איל יצהר

"על רקע החלטות הממשלה על ביטול מרבית המגבלות במקומות עבודה מקבלי הקהל, בכוונת הפיקוח על הבנקים לקצר את משך הוראת השעה שפורסמה לנוכח משבר הקורונה בהתייחס לאופן פעילות סניפי המערכת הבנקאית. המשמעות היא שלכל המאוחר עד ליום 30.6.2021, כל סניפי המערכת הבנקאית ייפתחו כבשגרה לקבלת קהל" - כך מודיע היום (ג') בנק ישראל. הנחיה זו הונחה כטיוטה על שולחן הוועדה המייעצת. 

כזכור, בשבוע שעבר פרסם גלובס כי למרות הסרת מרבית מגבלות הקורונה, סניפי הבנקים נותרו סגורים, כאשר הכניסה אליהם מותנית בזימון תור מראש. הדבר הערים קשיים על אוכלוסיות רבות, ביניהן מבוגרים, אנשים שמתנהלים באמצעות מיופי-כוח ולקוחות שהיו זקוקים לשירות פרונטלי מיידי.

לאור התארכות משך הזמן בו הסניפים התנהלו בשיטת הכניסה לאחר קביעת תור מראש, עלה חשש שהדבר יהפוך לנורמה ויקשה על קבלת השירות מהבנקים.

גלובס פנה בשבוע שעבר בנושא לבנק ישראל, ונענה כי ההוראה על סגירת הסניפים לקבלת קהל שלא באמצעות תור מראש היא עד חודש ספטמבר, אולם הם בוחנים אפשרות לקצרה, ונוסח ההוראה הונח על שולחן הוועדה המייעצת, כפי שפרסם בנק ישראל כיום.

על-פי הנחיית בנק ישראל, בסניפים יינתנו כלל השירותים שניתנו ערב הקורונה, כאשר השירותים הפרונטליים יינתנו לציבור מבלי שיידרש לתאם תור מראש. עם זאת, הבנק יוכל להציע ללקוח שירות של קביעת תור מראש, וזאת ועל-מנת ליהנות משירות מהיר ולחסוך זמן יקר.

"משבר הקורונה האיץ את הפיתוחים הדיגיטליים בעולם בכלל ובמערכת הבנקאית בפרט. הפיקוח על הבנקים מעודד את הציבור לבצע מגוון רחב של פעולות בנקאיות באמצעים הישירים: בטלפון, במכשירים האוטומטיים, באפליקציה (יישומון) הבנקאית ובאתר הבנק", מציין בנק ישראל. ואכן, כלל הבנקים ציינו בדוחותיהם את הזינוק בפעילות בדיגיטל, אך עם זאת, זו אינה מהווה תחליף מלא לשירות הפרונטלי עבור כלל האוכלוסייה.